کد خبر 776595
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
علی لاریجانی

رئیس مجلس گفت: وزارت نیرو مرجع اصلی در خصوص موضوع آب است و باید طرح درازمدتی در خصوص صیانت از آب طراحی کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی عصر امروز در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای کهک با اشاره به اینکه این منطقه شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است، از نام‌گذاری این مجتمع به نام شهدا تقدیر کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آبرسانی به قم وجود داشته است، گفت: در مسیر حل مشکل آبرسانی به قم مقام معظم رهبری نقش ویژه داشتند و با عنایت ایشان مشکلات این پروژه حل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسئله آب کشور شرایط مطلوبی ندارد و ما در منطقه‌ای خشک قرار داریم، گفت: باید تدبیری داشته باشیم تا در کل کشور این مسئله حل شود.

وی با اشاره به اینکه باید مسؤولان در خصوص شرایط آبی کشور روشن صحبت کرده و انتظارات خود را از مردم بیان کنند، افزود: میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی وضعیت را دشوار کرده و باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

لاریجانی بر بهره‌گیری از شیوه‌های آبیاری نوین تأکید کرد و ادامه داد: 90 درصد از آب کشور مربوط به بخش کشاورزی است و باید همه فعالان عرصه کشاورزی در کشت محصولات به وضعیت آب و هوایی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تأمین منابع برای تغییر شیوه آبیاری در کشور تمهیدات لازم اندیشیده شده است، بیان کرد: 85 درصد از هزینه‌ها توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو مرجع اصلی در خصوص موضوع آب است و باید طرح درازمدتی در خصوص صیانت از آب طراحی کند، گفت: در خصوص آبرسانی آب شرب به روستاها با تدبیر رهبر معظم انقلاب بودجه‌ای از صندوق توسعه ملی اختصاص دادند و باید این منابع در روستاها هزینه شود.

وی از تهیه لایحه توسعه روستاها به عنوان اقدامی مناسب یاد کرد و گفت: با وجود تأمین امکانات جوانان به دلیل نبودن چرخه اقتصادی مناسب نمی‌توانند در روستاها بمانند، در همین راستا برای این لایحه 10 هزار میلیارد تومان بودجه از صندوق و بانک‌ها در نظر گرفته شده است و وامی ارزان‌قیمت با سود 6 درصد برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در روستاها زمینه اشتغال فراهم نباشد روستاییان مجبور به ترک روستاها می‌شوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تخلیه روستاها در ایران نسبت به وضعیت جهانی نامطلوب‌تر است و این در حالی است که ترک روستاها و حاشیه‌نشینی مشکلات اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس