حدیث روز

امام صادق علیه السلام در سخنی ارزشمند فرموده‌اند خیر در جهاد و شمشیر است و دوباره اسلام را به حال اول باز می‌گردد.

مشرق- امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند:
خداوند عزوجل پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را به اسلام مبعوث داشت که پیام حق را به همه مردم برساند. ده سال این مأموریت الهی ادامه داشت و مشرکین نپذیرفتند و آزار و فتنه برای مسلمانان فراهم آوردند تا اینکه فرمان «جهاد» نازل شد.خیر در شمشیر است و در سایه آن و دوباره اسلام به حال اول باز می‌گردد.

متن حدیث:

عَن أبی عَبدالله(علیه السّلام) قال إنّ اللهَ بَعثَ رسولهُ بالاسلام إلی الناسِ عَشرَ سِنینَ فأبوا أَنِ یَقبلوُا (وآذُوا و فَتَنوا) حتّی أمرَهُ بالقتالِ فالخَیرُ فی السّیفِ وَ تحتَ ظلِّ السّیفِ وَ الأمرُ یَعودُ کَما بَدَأ.

«جامع احادیث شیعه، جلد 13، صفحه 12»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    13 0
    آفرین. نجات مسلمانان فقط در جهاد بی امان با دنیای کفر و نترسیدن از جنگ و مرگ است. بگذار به ما بگویند خشونت طلب.
    • RO ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      14 0
      اگه دوس دارین ب شما بگن خشونت طلب اسم خودتون رو مسلمون نذارین،مبارزه با ظلم اسمش خشونت نیس،اگه ما اینطور رو خودمون اسم بذاریم از بقیه چ انتظاریه?
  • سیدمیرزا IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    6 1
    مشرق خواهش میکنم با رعایت دولت اعتدال از آوردن این احادیث نورانی خود داری کنید زیرا که اولاً باعث خشونت در جامعه خواهد شد واین خلاف توافقنامه 2030 است که دولت متعهد شده بود . وثانیاً باعث ایجاد دوقطبی در جامعه خواهد شد همانطوری که وزیر نسبتاً محترم ارشاد قبلی (نخبه امنیتی وفرهنگی !!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟) در صبح انتخابات 29 اردیبهشت افاضه داشت که مردم بین صلح وخشونت صلح را میپزیرند وخواهشمند است از آوردن اخبار شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی ، یا شهید فهمیده خو داری کنید که این امور با الف بای اعتدال همخوانی ندارد . البته ممکن است برخی از دولتی ها از شهید حججی نام ببرند خوب این یک روش پوپولیستی وموج سواری است خلاصه زیاد از این خبرها ندهید مثلاً بگوئید که رئیس دولت اعتدال با یک فرزندان مسئولین که در امریکا مشغول تحصیل و شاید .... ملاقات نمود وبه آنها شام داد .
  • جواد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 1
    درود بر حضرت امام صادق علیه السلام .هم جهاد و هم صلح در اسلام در جای خود مهم است و نظرات معصومین همیشه منطبق با حقیقت است .اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس