مسعود فراستی

اکران فیلم خارجی حداقل سرگرمی است که زیبایی‌شناسی‌مان را تربیت می‌کند٬ ما را به یاد سینما می‌اندازد و پرده‌ی عریضش٬ که با فیلم‌های سینمای ایران به بوته‌ی فراموشی سپرده شده.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -  مسعود فراستی منتقد سرشناس سینمای ایران به اتفاقات و رویدادهای اخیر سینما و تصمیم مدیران سینمایی برای اکران فیلم خارجی واکنش نشان داد. او در تازه‌ترین پست اینستاگرامش نوشت :

قطعاً این حرف که این سینما -دولتی٬ نیمه‌دولتی- از قماش تابستان داغ٬ پنج عصر٬ رگ خواب٬ مالاریا و ... فرسنگ‌ها با سینما فاصله دارد و در شأن این ملت نیست٬ حرف درستی است. و باید آرام‌آرام -و اگر به من باشد بسرعت- فکری جدی کرد در حذف سوبسید -و رانت‌خوران- سینمای ایران٬ و حرکت در جهت سینمای غیردولتی. اکران فیلم خارجی اولین قدم در این مسیر است. چراکه زیبایی‌شناسی آسیب‌دیده‌ی مخاطب توسط این سینمای باسمه‌ای دولتی٬ احتیاج به ترمیم دارد. اکران فیلم خارجی روز٬ که حداقل سرگرمی است؛ و اکران محدودتر فیلم‌های کلاسیک جهان٬ که زیبایی‌شناسی‌مان را تربیت می‌کند٬ ما را به یاد سینما می‌اندازد و پرده‌ی عریضش٬ که با فیلم‌های سینمای ایران به بوته‌ی فراموشی سپرده شده.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پویا IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    9 13
    خودشون دور هم فیلم میسازند خودشون به خودشون جایزه میدن ، دور هم لباسهایی مپوشند که تن هیچ گدایی پیدا نمیکنی ، هر روز این با اون ازدواج میکنه اون با این ، و بین هم دست به دست میشن ، آخرش هم میگن مردم فیلم نمیفهمند ، خب همین کارها رو میکنید که کسی برای فیلماهاتون ارزش قائل نیست
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    5 15
    قشنگ گفته بود
  • پرستو IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 3
    زیاد از سینمایایران خوش نمیاد ولی میشه لطف کنین بفرمایین چی رو ی پسندین همین سینماگر ایرانی ارائه بده انتقاد کنه حالا حتی ناحق کمدی حالا لوده باید چی بسازه؟
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    1 2
    فکر خوبیه اما کار ساده ای نیست چون حتی اگر از صحنه های غیر قابل پخش هم با سانسور بگذریم اصولا وضع لباس و ارتباطات کاراکتر ها در سینمای امروز دنیا به هیچ وجه با شرایط امروز ایران ارتباط ندارد و اگر فیلم ها را با سانسور فراوان هم بشود در سینما اکران کرد جذب مخاطبی که میتواند همان فیلم را بدون تقطیع و یا بل تقطیع کم تر در خانه بسیار ارزان تر دانلود کند و ببیند کار بسیار بسیار دشواریست بماند که فیلم های معروف و هالیوودی امروز را به عمد مطالب حساس فیلم نامه ای و دراماتیکش را در صحنه هایی اکثرا جاسازی میکنند که یا نشود سانسورش کرد و یا با سانسور کل فیلم خانه خراب شود ،به هر حال هدف خوبیست اما واقع بینانه نه.
  • عباس شیرازی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    14 12
    چه حرف بی پایه ای! از ترس عقرب پناهنده شدن به مارغاشیه!فرهنگ غرب را در کشور پراکنده کنیم، زیبائی شناسی مردم را غربی کنیم، همراه با سرگرمی آنها راوابسته فرهنگی کنیم به امید اینکه سینما درست شود یعنی همان راهی را برود که سینمای هالیوود میرود!
  • سینماگران جوان IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    0 2
    آقا مسعود تو رو به جان بچت به فکر سینمای زیبایی شناسانه ایران باش و فکری کن. عقب ماندگی در فرم و محتوای سینمای ایران تا چه حد؟>؟؟/ فیلم خارجی مال خودشون. ما سینمای تکنیکال و محتوایی خودی و ایرانی می خواهیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس