ترامپ و اشرف غنی

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع سازمان ملل در نیویورک با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره همکاری‌های واشنگتن در زمینه صلح و مبارزه با تروریسم در افغا

به گزارش مشرق، «دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و دیدار با دونالد ترامپ امشب به آمریکا سفر می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد که اشرف غنی در دیدار با دونالد ترامپ درباره روند صلح، مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دو کشور بر اساس پیمان امنیتی گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش اشرف غنی با سایر مقامات ارشد آمریکایی از جمله ژنرال «مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: اشرف غنی با سران سایر کشورها نیز درباره تهدیدات منطقه‌ای ناشی از تروریسم و دستاوردهای دولت افغانستان نیز صحبت خواهد کرد.

وی با اشاره به پاکستان افزود که رئیس‌جمهور افغانستان در مقر سازمان ملل با سخنرانی در مورد تروریسم، کشورهای جهان را به مبارزه بدون تفکیک با این پدیده دعوت خواهد کرد زیرا  مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت دولت افغانستان نیست بلکه سایر کشورها نیز باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند.

این در حالی است که «خاقان عباسی» نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به استراتژی جدید واشنگتن مبنی بر لزوم سرکوب مراکز امن تروریستی در پاکستان گفته بود که اسلام‌آباد آماده همکاری با کابل است اما دولت افغانستان خود باید مشکلاتش را حل کند.

با این حال این نخستین دیدار اشرف غنی با دونالد ترامپ پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن محسوب می‌شود.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: منطقه و جهان باید در برابر کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند و به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهند، موضع مشخصی را اتخاذ کنند.

این در حالی است که اخیرا ترکیه، چین، روسیه و برخی از کشورهای منطقه در برابر اتهامات واشنگتن و کابل مبنی بر حمایت پاکستان از تروریسم از این کشور حمایت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس