کد خبر 774634
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
نشست آستانه

دولت اردن از بیانیه پایانی نشست «آستانه» درباره سوریه مبنی بر اجرای طرح کاهش تنش در چهار منطقه سوریه، استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «محمد المومنی» وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن امروز جمعه اعلام کرد که اردن از بیانیه پایانی نشست آستانه استقبال می‌کند و امیدوار است که مصوبات این نشست به صورت دقیق اجرا شده و الگویی برای اجرای آن در سراسر سوریه قرار گیرد.

المومنی اظهار داشت که توافق برای اجرای طرح مربوط به مناطق کاهش تنش هرگز در تمامیت ارضی سوریه تأثیری نخواهد داشت، بلکه سنگ بنایی برای بازگشت امنیت به سراسر سوریه و زمینه‌سازی برای مذاکرات ژنو در خصوص راه‌حل سیاسی است.

بنابر گزارش خبرگزاری عمون اردن، سخنگوی دولت اردن همچنین تصریح کرد که اردن از این توافقنامه و تمامی تلاش‌هایی که برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.

هیأت‌های سه کشور ضامن روند آستانه (ایران،‌روسیه و ترکیه) در پایان ششمین نشست بین‌المللی روند آستانه که طی دیروز و امروز (پنجشنبه و جمعه) 23 و 24 شهریور 1396 در پایتخت قزاقستان برگزار شد، بیانیه‌ای را صادر کردند.

بر طبق این بیانیه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه ضمن تاکید مجدد بر تعهد راسخ خود نسبت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، بر اساس مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت ملل متحد، ضمن استقبال از کاهش چشمگیر خشونت‌ها در عمل در سوریه در نتیجه اقدامات اتخاذ شده با هدف حفظ و تقویت رژیم آتش‌بس، رضایت خود را از پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای تفاهم مورخ 4 مه 2017 در خصوص ایجاد نواحی کاهش تنش در جمهوری عربی سوریه اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس