به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از فارس، از روز جمعه سرویس های بانکی آنلاین و همین طور خدمات تلفن بانک HSBC از کار افتاد و نتیجه این امر عدم دسترسی مشتریان به بسیاری از سرویس های مورد استفاده شان بود.
مدیران HSBC بعدازظهر روز گذشته اختلال در خدمات آنلاین و تلفنی خود را تایید کرده و بابت این مساله از کاربران عذرخواهی کردند.آنها مشکل یاد شده را حاصل نقص در سیستم ASAP دانسته و اعلام کردند با چند ساعت کار و تلاش مداوم توانسته اند این نقص را برطرف کنند.
جالب آنکه مشتریان این بانک حتی نتوانستند از دستگاه های خودپرداز یا همان ATM ها استفاده کنند و یکپارچه بودن سیستم نرم افزاری و سخت افزاری خدمات اینترنتی، تلفن بانک و خودپردازها کاربران را به طور جدی دچار مشکل کرد.
پیش از این در سال 2010 هم مشکل مشابه دیگری برای سیستم های رایانه ای این بانک به وجود آمده بود که علت آن در آن زمان نقص در رایانه های مین فریم HSBC اعلام شد.