کد خبر 774222
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۷
فیلم/ پسر محمدرضا عارف: توانایی‌هایم به دلیل ژن خوب پدر و مادرم بود!

سعید رضوی فقیه، فعال سیاسی اصلاح طلب در نشستی به نقش ژن خوب در بسته شدن لیست امید اعتراض کرد و مشخصاً فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی را نام برد.

به گزارش مشرق،سعید رضوی فقیه، فعال سیاسی اصلاح طلب در نشستی به نقش ژن خوب در بسته شدن لیست امید اعتراض کرد و مشخصاً فاطمه حسینی، دختر صفدر حسینی را نام برد. او در مورد بسته شدن لیست امید برای مجلس گفت که «باید سراغ کسانی می‌رفتیم که به اصلاحات نه فقط به عنوان یک شعار برای ورود به لیست بلکه به معنای واقعی اعتقاد داشتند. ولی متأسفانه رفتیم سراغ اصلاح‌طلبان سببی و نسبی! خانم حسینی با چه اساسی باید وارد لیستی شوند که پشتوانه اصلاحات را دارد و عملکرد ایشان چه بوده است؟ به طور کلی زنان مجلس برای اصلاح ساختار زن‌ستیزانه چه کرده اند؟ دخترانی که در بهزیستی مورد تجاوز قرار گرفتند کدام یک از نمایندگان زن مجلس موضع خود را اعلام کرده‌اند؟ در خصوص حقوق نجومی آقای حسینی که به هر سوء نیتی منتشر شد خانم حسینی از تریبون مقدس مجلس از حقوق پدرشان دفاع کردند.» او مجلس دهم را که با نام اصلاح طلبان است، مجلس بی هویت نامید و اضافه کرد: «آقای عارف با سکوت خود فقط نمک بر زخم تمام کسانی می‌زنند که به ایشان رأی داده‌اند. بهتر نیست آقای عارف منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهند؟» نقش آقازاده‌ها در پیشبرد اهداف اصلاح طلبان آنقدر پررنگ شده که صدای خود اصلاح طلبان هم درآمده است و البته شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان هم پاسخی برای آن ندارد.

  ما مدیر غیربومی می‌گذاریم، اما شما پروازی نباشید!
رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت از استانداران جدید خواست که همه زندگی‌شان در همان استان باشد: «خواهش می‌کنم از استانداران که هر کس الان وارد استان می‌شود به کماله وارد استان شود؛ یعنی نیمی از بار و بنه در یک استان دیگر نباشد. زن و فرزند و زندگی در همان استان باشد. اگر با همه زندگی در یک استان رفتیم، معلوم است که ما از همه جا دل کندیم و آمدیم در این استان برای خدمتگزاری کامل...» درخواست روحانی البته درخواست درست و موجهی است؛ مدیر پروازی و مدیری که زندگی‌اش در استانی غیراز استان محل کارش است، نمی‌تواند به خوبی بر کارش تمرکز کند و کارآیی او پایین خواهد بود؛ اما سوال این است که آیا دولت نمی‌تواند از استانداران بومی استفاده کند تا ضمن برطرف کردن این مشکل، موجب نارضایتی مردم را هم فراهم نکند؟ درخواست روحانی منطقی است، اما زمینه پروازی شدن مدیران و استانداران را خود دولت بر انتصاب‌های غیربومی فراهم می‌کند. یقیناً هر استانی آنقدر نیروی شایسته دارد که بتواند حداقل مقام استانداری خود را تأمین کند. طبیعتاً مدیر بومی با الزامات و نیازهای استان آشناتر هم است.

   مظلوم‌نمایی با چاشنی دروغ
 اصلاح‌طلبان که از نبود وزیر زن در کابینه روحانی عصبانی هستند، تلاش می‌کنند در عین اعتراض به عملی نشدن خواسته شان، توجیهاتی برای این کار روحانی بتراشند که توده‌های اصلاح طلب از رئیس‌جمهور روی گردان نشوند. فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح طلب از اعتراضاتی به روحانی می‌گوید که باعث شده او نتواند وزیر زن داشته باشد و بعد گله می‌کند که چرا برای احمدی‌نژاد چنین اعتراضاتی نبوده است: «جالب است که در دوره آقای احمدی‌نژاد هیچ‌یک از این اعتراضات را شاهد نبودیم. نه تفسیر ولایت داشتن مطرح شد و نه برخی مانند زمان دولت اصلاحات تهدید به حرام اعلام نمودن مالیات کردند.   به هرحال این سوالی است که برای ما هم مطرح است و هیچ‌جوابی هم برای آن نداریم. این برخورد دوگانه با دولت‌ها اصلا شایسته نیست و افرادی که چنین رفتار کرده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند. » این در حالی است که وقتی محمود احمدی‌نژاد وزیر زن معرفی کرد، برخی علما و مراجع معترض شدند و از قضا بحث ولایت مرد بر زن را مطرح کردند و ... اینکه دولت وقت به این اعتراضات چه واکنشی نشان داد، بحث دیگری است؛ اما اینکه بدون اطلاع دقیق از مواضع علما، آنان را به برخورد دوگانه با دولت‌ها متهم کنیم، شایسته یک فعال سیاسی نیست.
منبه: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس