کد خبر 774111
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
فولاد ایران

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپایی بسته شد.

به گزارش مشرق، مهدی کرباسیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ملی فولاد در مورد پرونده دامپینگ فولاد ایران در بازارهای اروپا اظهار داشت: ما از ابتدا نیز اعتقاد داشتیم که موضوع دامپینگ فولاد ایران به صورت غیرکارشناسی مطرح شده و این مسئله را قبول نداشتیم. 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد از سر دلسوزی مسائلی را در مورد فولاد کشور مطرح می‌کردند، این اطلاعات خارج از کشور رفت و در نهایت شرکت‌های دلال اروپایی و آسیایی که ایران جای آنها را در بازار گرفته بود، علیه ما فعال شدند. 

مدیرعامل ایمیدرو ادامه داد: بخش زیادی از صادرات شرکت فولاد مبارکه به اروپا صورت می‌گرفت که جای دلالان را گرفته بود و باعث شد آنها علیه ما جوسازی کنند. 

کرباسیان با بیان اینکه موضوع دمپینگ فولاد فقط در مورد کشور ما مطرح نبود و چند کشور دیگر را نیز شامل می‌شد، افزود: اطلاعاتی در این مورد از سوی ایران ارائه شد و اروپایی‌ها نیز موضوع دامپینگ فولاد ایران را رد کردند. البته ما باید حواسمان باشد که در بازارهای جدید، دلالان اگر منافع خود را در خطر ببینند، دنبال راهی هستند که علیه ما فعال شوند. 

وی تأکید کرد: با اعلامی که اخیراً از سوی اروپایی‌ها صورت گرفت، از دید ما موضوع دمپینگ فولاد ایران منتفی است و پرونده بسته شده است. 

کرباسیان در ادامه در مورد فاینانس طرح‌های فولادی کشور نیز گفت: طرح توسعه فولاد هرمزگان و طرح توسعه فولاد مبارکه نهایی شده و شرکت فولاد مبارکه با طرف آلمانی به توافق رسیده است که از فاینانس برخوردار خواهد شد. وی تصریح کرد: اخیراً وزارت اقتصاد نیز توافقی با کره‌ای‌ها داشته که امیدواریم در نیمه دوم سال خبرهای خوش فاینانس را داشته باشیم. 

رئیس سازمان توسعه معادن ادامه داد: طرح پرورده 4 زغال سنگ طبس نیز با فاینانس 90 میلیون یورو از چین که قبلاً منتفی شده بود، دوباره در دستور کار دولت قرار گرفته و امیدواریم تا پایان مهر ماه کلنگ عملیاتی این طرح به زمین زده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس