کد خبر 773848
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
ووشو

ووشوی ایران در سال‌های اخیر همواره در منظومه مدعیان بود و در بدترین شرایط یکی از سکوهای تیمی را در اختیار داشت.

به گزارش مشرق، تیم کم نوسان ایران در سایه تغییرات گسترده‌ای که در ترکیب داشته اینبار شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد. شاید استفاده از نفرات باتجربه‌تر میتوانست راه حلی کلیشه‌ای برای موفقیت در رقابت‌های جهانی روسیه باشد، اما کادر فنی تیم ملی ووشو ترجیح دادی به نتایج رقابت‌های انتخابی احترام گذاشته و تیم کم اسم و رسم تری نسبت به ادوار گذشته به میدان جهانی اعزام کند. تیمی با ترکیبی از جوان‌ها و باتجرب‌ها که ترسی امید بخش در دل دارند و به دور از حواشی و بلبشو در حال آماده سازی برای حضوری پرقدرت در رقابت‌های جهانی هستند.


کافی است به عدم حضور سجاد عباسی، جعفر شیرزاد و امیر فضلی در ترکیب تیم آقایان و صدیقه دریایی در تیم بانوان اشاره کنیم تا به تغییرات بوجود آمده در پیکره تیم‌های ساندای کشورمان پی ببریم.

*سیفی و قلی پور از اندونزی تا روسیه
طلایه داران رقابت‌های جهانی اندونزی مطابق انتظار در انتخابی تیم ملی بدون مشکل مقابل رقبای خود به پیروزی رسیدند تا مسافر روسیه شوند.


محسن محمد سیفی ملی پوش وزن -۷۰ کیلوگرم تا کنون سه طلای جهان را دشت کرده و قصد دارد تعداد مدال‌های قهرمانی خود را به چهار برساند. از سوی دیگر حمید قلی پور که پیش از این چهار مدال طلای جهان در سال ۲، ۰، ۰، ۷ چین (۸، ۰ کیلوگرم)، سال ۲، ۰، ۱، ۱ ترکیه (۸، ۵ کیلوگرم)، سال ۲، ۰، ۱، ۳ مالزی (۸، ۵ کیلوگرم) و سال ۲، ۰، ۱، ۵ اندونزی (۹، ۰ کیلوگرم) را کسب کرده است، قصد دارد به جمع پنج طلایی‌های دنیا برسد تا شانس کسب پرافتخارترین سانداکاران جهان را داشته باشد.


*صبری و عارفی مقام در نخستین آزمون جهانی
یوسف صبری و میلاد عارفی مقام جوانترین ملی پوشان حاضر در ترکیب تیم ملی ووشو هستند که نخستین آزمون جهانی بزرگسالان را تجربه میکنند. این دو نسبت به سایر سانداکاران ایران برای رقیبان ناشناخته‌تر هستند و این سردرگمی و عدم شناخت رقبا از صبری و عارفی مقام میتواند نکته مثبتی برای نمایندگان جوان تیم ایران باشد.


*تقوی حاصل احترام به انتخابی
معین تقوی که حدود ۶ سال پشت خط امیر فضلی مانده بود، علی رغم سابقه زیادی که در ووشو دارد، نخستین میدان جهانی را تجربه میکند. تقوی در میان ناباوری در رقابت‌های انتخابی از سد فضلی که در دوره گذشته مدال طلای جهان را بدست آورده بود، به پیروزی رسید و مهمترین خروجی رقابت‌های انتخابی لقب گرفت.


*بانوان و تنها یک تغییر
تیم ساندای بانوان که در دوره گذشته رکورد صد در صد طلای جهان را از خود بجای گذشته بود، تنها یک تغییر در ترکیب خود داشته است. شهربانو منصوریان و مریم هاشمی از تیم دوره گذشته در ترکیب باقی ماندند. تنها تغییر ایجاد شده حضور الهه منصوریان بجای صدیقه دریایی است. امید میرود تیم سه نفره بانوان بتواند رکورد رویایی سه طلا از سه وزن را اینبار در کازان روسیه تکرار کند.

به گزارش مشرق، ووشوی ایران که پس از چین به عنوان دومین قدرت برتر دنیا شناخته میشود، کار سختی برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی دارد، زیرا تیم میزبان اینبار اسب خود را برای کسب سکوی دومی زین کرده است. پیکارهای ووشوی قهرمانی جهان از هفتم مهر به میزبانی «کازان» روسیه آغاز می‌شود و باید دید آیا شور و حرارت تیم تقریبا جوان شده ایران میتواند یخبندان روسیه را به محل آتش بازی سانداکاران کشورمان تبدیل کند یا خیر؟

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس