کد خبر 773140
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
11 سپتامبر

آیا می‌توان سیمان و تیرهای فولادی مربوط به ساختمانی با بیش از ۸ طبقه را با آتش‌سوزی از بین برد؟

 به گزارش مشرق، امروز شانزدهمین سالروز حوادث برخورد هواپیماهای مسافربری به برج‌های دوقلو است که به حملات ۱۱ سپتامبر معروف شده است. ماجرای ۱۱ سپتامبر در ابتدا تأسف‌آور بود اما با طرح شبهات در جزئیات حادثه به یک ویدیوی شگفت انگیز تبدیل شد.

منتقدان سرعت سقوط این دو برج ظرف تنها ۱۱ (برج اول) و ۹ ثانیه (برج دوم) را مشکوک می‌دانند و می‌گویند این برج‌ها اصطلاحاً با سرعت «سقوط آزاد» فروریخته‌اند. به‌گفته آنها، در حالت عادی سرعت سقوط برج‌ها باید بسیار کندتر از این بود چرا که دخالت عواملی از جمله مقاومت هوا و یا برهم‌کنش قسمت‌های در حال فروریزی ساختمان باعث اختلال در فروپاشی ساختمان و در نتیجه آهستگی این فرایند می‌شود.

اما برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در روز ۱۱ سپتامبر با سرعتی فرو ریختند که گویا عاملی از داخل ساختمان در حال «شارژ» کردن حرکت رو به پایین آنهاست. پروفسور استیون جونز و بسیاری از دیگر محققان حقیقت‌یاب ۱۱ سپتامبر می‌گویند این عامل «بمب‌های جاسازی شده در ساختمان» بوده است.

پروفسور جونز در پاسخ به این پرسش که آیا فرضیه «انفجار مهندسی‌شده» تنها فرضیه قابل قبول برای سقوط آزاد این برج‌هاست، می‌گوید: «مؤسسه ملی استاندارد و فناوری اعتراف کرده که برج‌ها کاملاً با سرعت سقوط آزاد فرو ریخته‌اند یعنی با شتابی نزدیک به سقوط آزاد. ساختمان ۴۷طبقه‌ای شماره ۷ هم با ارتفاعی بیش از ۱۰۰ فوت با شتاب سقوط آزاد پایین آمد و مؤسسه ملی استاندارد و فناوری هم بالاخره بعد از تحقیقات من و دیوید چندلر که خواستار بررسی شواهد شدیم، به این موضوع اعتراف کرده است».

وی ادامه می‌دهد: «ریزش ساختمان شماره ۷ با شتابی برابر سقوط آزاد مستلزم این است که تمام سازه‌های فولادی و سیمانی این ساختمان از مسیر کنار زده شوند تا سقف ساختمان بتواند با این سرعت پایین بیاید. سقوط آزاد یعنی اینکه جرم مورد نظر آزادانه و بدون اینکه چیزی حرکتش را متوقف یا آهسته کند، پایین می‌آید. هنگام ریزش یک ساختمان توده‌های موجود در مسیر باید مسیر سقوط را کند کنند اما این اتفاق، طبق همان چیزی که مؤسسه ملی استاندارد و فناوری خودش تحلیل و اعتراف می‌کند برای این ساختمان ۱۰۰فوتی رخ نداد».

آقای جونز سخنانش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «آیا می‌توان سیمان و تیرهای فولادی مربوط به ساختمانی با بیش از ۸ طبقه را با آتش‌سوزی از بین برد؟ پاسخ منفی است و مؤسسه ملی استاندارد و فناوری حتی به این سؤال که این‌همه مواد چطور در طول مسیر کنار زده شده‌اند، پاسخ نمی‌دهد. اما مواد منفجره می‌توانند سازه‌های سیمانی و فولادی را از مسیر کنار بزنند تا اجازه دهند سقف ساختمان با سرعت سقوط آزاد پایین بیاید».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    8 8
    آیا می‌توان سیمان و تیرهای فولادی مربوط به ساختمانی با بیش از ۸ طبقه را با آتش‌سوزی از بین برد؟ در مورد ساختمان پلاسکو و دخالت .... هم در آتش سوزی و هم در تخریب آن ، شایعاتی وجود دارد . آینده ثابت میکند که آیا دو نهاد مسئول و خونسرد در حادثه پلاسکو ، منافعی در آن داشته و عامل آن بوده اند یا نه !!!
    • ناشناس IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      2 1
      دقیقا!
  • جلالی IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 1
    لطفا امکان دانلود فیلم فوق شبهات 11 سپتامبر را فراهم فرمایید
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 2
    مگه ثابت نشد پای عربستان در میان بوده پس چرا هیچکس اقدامی نمی کنه چرا فقط برای ما مشکل درست می کنند چرا وکلای بازماندگان از عربستان شکایت نمی کنند نکنه با پول دهان حقوق بشر و سازمان ملل را بستند این وهابی ها
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      1 0
      چون عربستان مرگ بر آمریکا نمیگه و حفظ ظاهر میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس