کد خبر 773057
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
مره صدق

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: سکوت مجامع جهانی در برابر کشتار مسلمانان در میانمار نشان دهنده استفاده ابزاری از مفاهیمی همچون حقوق بشر است.

به گزارش مشرق، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشتار مسلمانان در کشور میانمار گفت: اینگونه رفتارها و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات نشان دهنده استفاده ابزاری و دوگانه از مفاهیمی همچون حقوق بشر و کرامت انسانی است.

وی افزود: کشتن هر انسان بیگناهی در هر جای دنیا یک کار ظالمانه، غیر انسانی و غیر توحیدی به حساب می‌آید چه رسد فردی را که فقط به خاطر تعلق به یک گروه خاص دینی، نژادی یا ملی مورد آزار و اذیت و قتل قرار دهند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: این اقدام در واقع نادیده گرفتن بدیهی‌ترین حقوق انسانی و حتی حقوقی است که همه مخلوقات از آن برخوردارند که آن حق حیات است. حیات انسان ودیعه‌ای است که خداوند به او داده و هیچکس حق ندارد به بهانه‌های واهی زندگی یک فردی را از او بگیرد و او را مورد آزار قرار دهد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: عدم برخورد قاطع مجامع جهانی و عدم واکنش مناسب مدعیان دفاع از حقوق بشر در سطح دنیا پوشالی بودن و غیر واقعی بودن ادعاهای آنها را در دفاع از انسان‌ها نشان می‌دهد و این سکوت نشان دهنده چیزی به جز بی ارزش بودن این مجامع نیست.

وی با بیان اینکه باید جایزه نوبل باید از آنگ سان سوچی پس گرفته شود، افزود: مسائلی همچون کشتار مسلمانان در میانمار نشان می‌دهد آبرویی برای مجامع بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر باقی نمانده و این تکلیف ملت‌های دنیا را مشخص می‌کند که تا وقتی ملت‌ها به دنبال احقاق حق خودشان نباشند هیچ یک از این مجامع بین‌المللی کمک به حل مشکلات انسان‌ها نخواهند کرد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: واکنشی که از سوی کشورهای دنیا و بسیاری از کشورهای اسلامی در قبال کشتار مسلمانان در بحرین مشاهده شد واکنش مناسبی نبود و واکنش‌ها نسبت به این موضوع باید قوی‌تر و شدیدتر از این باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس