کد خبر 773023
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
 فرار مسلمان روهینگیا از میانمار

دولت میانمار با تروریست خواندن مسلمانان روهینگیا هرگونه امکان مذاکره با آنها را رد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که مسلمانان روهینگیا روز یکشنبه آتش بس یک ماهه‌ای را اعلام کرده‌اند تا امدادگران بتوانند کمک های انسان دوستانه را به آوارگان برسانند، دولت میانمار آتش بس اعلام شده را رد و اعلام کرده است که حاضر به گفتگو با "تروریست‌ها" نیست.

موج جدید خشونت‌ها در میانمار در استان راخین تشدید شده است. تازه ترین برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد که بیش از 294 هزار آواره میانماری که اکثر آنها مسلمانان روهینگیا هستند، طی 15 روز گذشته وارد مرزهای بنگلادش شده اند. بسیاری از این افراد بیمار و زخمی هستند و نیازمند کمک های فوری پزشکی می باشند.

هنوز هزاران مسلمان روهینگیا در استان راخین بدون سرپناه و مواد غذایی هستند و بسیاری از آنها سعی می کنند با گذشتن از مناطق کوهستانی و مزارع برنج خود را به بنگلادش برسانند.

اعلامیه آتش بس از سوی مسلمانان روهینگیا هنوز با واکنش رسمی ارتش یا دولت میانمار روبرو نشده است. سخنگوی آنگ سان سوچی رهبر میانمار در این باره در توئیتر نوشت: ما سیاستی برای مذاکره با تروریست‌ها نداریم.

میانمار مدعی است که نیروهای امنیتی در حال اجرای عملیات پاکسازی برای دفاع از همه شهروندان در برابر اقدامات شبه نظامیان روهینگیا است.

ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند، از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس