کد خبر 772862
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶
سوریه - ایران

یک هفته‌نامه انگلیسی مطرح کرد با پیروزی‌های جدید در سوریه، دامنه اقتدار ایران به سواحل دریای مدیترانه رسیده است.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه اسپکتیتر در گزارشی نوشت: با اشاره به نقش رو به رشد ایران در غرب آسیا اکنون ایران زمینه‌ای از اقتدار در اختیار دارد که دامنه آن از تهران تا دریای مدیترانه را دربر می‌گیرد.

پس از شش سال جنگ سخت در سوریه نهایتاً به نظر می‌رسد این جنگ به پایان خودنزدیک می‌شود.
این وضعیت، به ایران به عنوان کشوری که از گذشته تاکنون منشأ تأثیرات در لبنان و عراق است، زمینه‌ای از اقتدار به دست می‌دهد که دامنه آن از تهران تا دریای مدیترانه را در بر می‌گیرد.

این نشریه ادامه داد: گسترش تأثیر ایران در منطقه عمدتاً نتیجه توانایی این کشور در خاورمیانه است.
در عراق، حشدالشعبی گروهی که در آن بیشتر شبه نظامیان شیعی که جزیی از نیروهای دولت عراق هستند و از سوی مشاوران ایرانی آموزش داده می‌شوند، نقشی مهم در جنگ علیه داعش و کنترل مناطق آزاد شده ایفا می‌کنند.

در لبنان، حزب‌الله که متحد ایران است، صاحب کرسی در پارلمان در این کشور است و نقشی مهم در عرصه سیاست داخلی لبنان ایفا می‌کند.
این گروه همچنین هزاران تن از جنگجویان خود را برای تقویت دولت بشار اسد در سوریه اعزام کرده است.
سپاه پاسداران انقلاب (اسلامی) ایران نیز هزاران شیعه افغانی و پاکستانی را برای نبرد در سوریه تحت عنوان گردان فاطمیون جذب کرده است.
گفته می‌شود ایران در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در سوریه و لبنان است.

این نشریه انگلیسی می‌نویسد: سوگمندانه باید گفت: تصویر خاورمیانه پس از داعش، تصویر منطقه‌ای است که نفوذ و نقش ایران در آن رو به افزایش است.
در همین حال هافینگتون پست روزنامه آمریکایی نوشت: گسترش نفوذ ایران در غرب آسیا پس از جنگ سوریه، اسرائیل را به شدت
نگران کرده است.

ایران در حال حاضر به طور مستقیم یا غیر مستقیم درگیر جنگ در یمن، عربستان سعودی، بحرین، عراق، سوریه و لبنان است و عمدتاً از جمعیت شیعه این کشورها و یا فرقه‌های مذهبی نزدیک به شیعه مانند علویان در سوریه حمایت می‌کند. این یک نقطه قوت برای ایران است. در خاورمیانه گفتمان سیاسی ایران در حال تبدیل به یک واقعیت است. ایران اسرائیل را دشمن خود می‌داند و حتی پیش‌بینی نابودی آن را در 25 سال آینده کرده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    اگر فتنه جدایی اقلیم خاموش نشود این افزایش نفوذ ایران تا مدیترانه و فراتر از آن هم هیچ ارزشی نداره.داره شعبه ای از اسرائیل بیخ گوش ایران تاسیس میشه.
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      17 5
      چه بسیار ساده ای/// اگرهم اتفاقی بیفته بازهم صبوران ایران قوره را حلوا میکنند
  • FR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    11 0
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود مرگ بر امریکا درود بر ایران و متحدینش
  • FR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    امام خمینی (ره) : البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می‌گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می‌کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول الله - صلی الله علیه و آله و سلم - را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملتهای دربند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    باید مواظب باشیم هندوانه زیر بغلمان نگذارند و با گرایش دادن ایران به هزینه نظامی بیشتر باعث فروپاشی اقتصاد نیمه جان ایران شوند.
  • محمدرضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    ایول به سپاه جانمم فدای رهبرم اسراعیل نابوده خاطر جمع باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس