کد خبر 771691
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید کشورش نسبت به موضع رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال توافق هسته‌ای ایران و ۶ قدرت بزرگ جهانی( برجام) نگران است.

 به گزارش مشرق به نقل از «روسیاالیوم»، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نگرانی کشورش را نسبت به موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال توافق هسته‌ای ایران و 6 قدرت بزرگ جهانی ابراز کرد.

لودریان، که روز چهارشنبه در دانشگاه «ساینس» در پاریس سخنرانی می‌کرد، گفت: «توافقی، که 2 سال پیش حاصل شد، باعث شد که ایران برنامه سلاح هسته‌ای خود را کنار بگذارد، بنابراین از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای نیز جلوگیری شده است و ما بایستی این موضع را تضمین کنیم».

وزیر خارجه فرانسه درخصوص اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا، که گفته توافق برجام بی‌فایده است و آمریکا از این توافق عقب‌نشینی خواهد کرد، گفت: «در حال حاضر نگران موضع رئیس‌جمهوری ترامپ هستم؛ چرا که می‌تواند این توافق را زیر سؤال ببرد. اگر این توافق زیر سؤال برود، آنگاه صداها در ایران بلند خواهد شد و می‌گویند: "پس ما هم باید سلاح هسته‌ای داشته باشیم"».

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، هفته گذشته تأیید کرده بود که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق امضاشده با قدرت‌های بزرگ جهانی پایبند است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که از مخالفان توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی است، بازنگری در این توافق را خواستار شده و هیئتی را مأمور این کار کرده است.

از سوی دیگر، دولت ترامپ که تاکنون دو بار در گزارش به کنگره آمریکا پایبندی ایران به توافق وین را تأیید کرده است، طبق برخی از گزارش‌ها، احتمالاً آن را در ماه اکتبر تأیید نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس