۶۰ درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.

 سرویس اقتصاد مشرق - در ادامه روند غیرمنطقی واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، آمارهای گمرک نشان می‌دهد در ۴ ماه اول سال جاری ۱۷۹ تن چسب زخم به ارزش ۲۹٬۸۸۸٬۱۴۴٬۰۲۹ ریال معادل ۹۲۱٬۰۲۹ دلار وارد کشور شده است.

۶۰ درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.

ایتالیا، تایوان، ترکیه و جمهوری چک سایر صادرکنندگان چسب زخم به ایران در سال ۱۳۹۶ بوده‌اند.

ادامه واردات چسب زخم به کشور در حالی است که تولید این کالای بهداشتی، پیچیدگی و فناوری خاص و بالایی ندارد و تولیدکنندگان داخلی انواع مرغوب آن را تولید می‌کنند. اما مشخص نیست پای منافع چه افرادی در میان است که دولت جلوی واردات این کالا را نمی‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون بارها تذکر داده‌اند که کالاهای دارای تولید مشابه تولید داخل،‌ مطلقا نباید وارد شود چون به تولید و اشتغال داخلی ضربه می‌زند. با این وجود، مسئولان دولتی عزمی برای مدیریت واردات کالاهایی که در کشورمان ظرفیت تولید بالایی داریم، ندارند.

علاوه بر این در ۴ ماه اول سال جاری،د ۱۲۷ تن انواع لوازم زخم‌بندی،  باندهای ساده، استریل، گاز وازلینه، باندگچی و زیرگچی و ... به ارزش ۱۰۱۴۸۴۴۵۲۲۱۳ ریال معادل ۳۱۲۶۲۷۲ دلار وارد کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عدنان IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    4 0
    همشم چسب زخم هاي بيكيفت آشغال.
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 0
    چسب زخم تبدیل به پول خرد در داروخانه ها شده است. کسانی زیاد به داروخانه میروند معمولا تعدادی چسب زخم دارند که حتی سالها استفاده نمیشود!
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 0
    آقای واردات چی له کردی تولید ملی رو.این قدر به اقتصلد ضربه نزن. تف تو پول کثیف
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 0
    هر دم از این باغ بری میرسد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • صادق IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 0
    یکی نیست به دولت محترم بگه وقتی حتی نمیتونین چسب زخم تولید کنین مگه مجبورین برین ماشین های آشغال تولید کنین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس