نتانیاهو

«بنیامین نتانیاهو» هفته آینده بعنوان اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکای لاتین سفر می‌کند و اولین توقف وی آرژانتین خواهد بود.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده بعنوان اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی محسوب می شود که به آمریکای لاتین سفر خواهد کرد و اولین توقف وی در آرژانتین خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، نتانیاهو قصد دارد در تاریخ 11 تا 15 سپتامبر (20 تا 24 شهریور ماه) به آرژانتین، کلمبیا و مکزیک سفر کند و سپس برای شرک در مجمع عمومی سازمان ملل، عازم نیویورک شود.

«میحل مایان» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد این اولین سفر یک نخست‌وزیر اسرائیلی به آمریکای لاتین به حساب می آید.

بر اساس این گزارش، سفر به آرژانتین از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا نتانیاهو قصد دارد در مراسم یادبود بمب‌گذاری 1992 سفارت رژیم صهیونیستی و بمب‌گذاری 1994 یک مرکز یهودی در این کشور شرکت کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود را با آرژانتین آغاز می‌کند و در تاریخ 11 و 12 سپتامبر در آنجا خواهد بود و در 13 سپتامبر به کلمبیا سفر می‌کند و در تاریخ 14 سپتامبر در مکزیک خواهد بود.

نتانیاهو قصد دارد با رؤسای جمهور سه کشور و همچنین اعضای جامعه یهودیان دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، اسرائیل به طور مداوم در جستجوی همپیمانانی برای خود است که در  سازمان ملل متحد به نفع این رژیم رأی دهند. رژیم صهیونیستی در اغلب موارد به دلیل اشغال اراضی فلسطینیان در سازمان ملل هدف قرار گرفته می‌شود و همین نگرانی‌ها، نقش کلیدی در روابط خارجی نتانیاهو ایفا کرده است.

این مسئله همچنین نقش مهمی در صنعت دفاعی ایفا می‌کند به طوریکه در سال 2016، حدود 550 میلیون دلار صادرات از اسرائیل به آمریکای لاتین صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، گروهی از تجار صهیونیست قرار است در این سفر، نتانیاهو را همراهی کنند.

«مود افریم» رئیس بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «حدود 150 شرکت اسرائیلی در مکزیک فعال است و بیش از 100 شرکت در کلمبیا و شمار روبه افزایشی نیز در آرژانتین فعال می‌باشد».

اوایل سال جاری میلادی، یک شرکت نرم افزار جاسوسی اوایل سال جاری میلادی در مکزیک زیر ذره بین قرار گرفت.

کارشناسان بین‌المللی در حال تحقیق در خصوص ناپدید شدن 43 دانش‌آموز در مکزیک در سال 2014 هستند که مورد هدف این نرم افزار جاسوسی قرار گرفتند.

شرکت اسرائیلی محرمانه تحت عنوان گروه «ان اس او»  (NSO) که شرکت سرمایه گذاری خصوصی آمریکا به نام «مدیریت شرکای فراسیسکو» مالک آن است، تولید کننده این نرم افزار جاسوسی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس