بانه

یک منبع آگاه گفت: این افراد دو شب پیش به‌صورت غیرقانونی در منطقه ممنوعه مرزی وارد شده بودند و از آنجا که هویتشان مشخص نبوده و به اخطارها و شلیک‌های هوایی ماموران نیز توجه نکردند هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، خبر کشته شدن دو تن در مرز بانه در غرب کشور روزگذشته توسط برخی رسانه ها درحالی منتشر شد که این افراد کوله‌بر معرفی شده بودند و به محض انتشار این خبرها طی دو روز گذشته دستمایه جنجال برخی رسانه های خارجی نیز قرارگرفته که به جریان سازی خبری پرداخته‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت:‌ کوله‌بری با نظارت و همرامی دولت و مردم چندسالی است با ایجاد ساختاری مشخص با عنوان موضوع 'کوله‌بری- معبر- بازار' با هدف رونق‌بخشی به معیشت مردم مناطق مرزی تداوم فعالیت دارد و کوله‌بران دارای مدارک هویتی مشخص،کارت و مجوز فعالیت هستند.

‌این منبع افزود:‌ هیچ کوله‌بری برای حمل بار تاکنون دچار مشکل نشده و افرادی که در خارج از معابر تعیین شده به صورت ناشناس تردد دارند خلاف مقررات عمل می‌کنند و متجاوز مرزی محسوب می‌شوند لذا بناچار باید با آنان برخورد کرد زیرا هویتشان معلوم نیست و تردد تروریست ها نیز از همین معابر انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دولت حامی جدی کوله‌بران است و مساعی لازم برای تسهیل و کمک به آنان به کار گرفته است تا این قشر زحمتکش در شرایطی امن کارشان را انجام دهند.

این منبع تشریح کرد: ‌از آنجا که امکان تشخیص هویت افراد از راه دور وجود ندارد و مناطق ممنوعه مرزی بویژه در شب مورد تردد نیروهای تروریستی نیز قرار می‌گیرد، لذا ماموران انتظامی ناچار به ارایه اخطار، شلیک هوایی و در نهایت اقدام و واکنش لازم برابر مقررات هستند.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه با حمل بار و موضوع کوله بری ارتباطی ندارد، تصریح کرد: باوجود این و باعنایت به اهمیت موضوع هیاتی برای بررسی جزییات بیشتر عازم منطقه خواهد شد.

همچنین دادستان نظامی استان کردستان هم در رابطه با این حادثه در گفتگو با میزان گفت:

 ساعت 8:30 صبح دیروز در جریان تیراندازی تعدادی از مأمورین هنگ مرزی بانه به سوی یک گروه کولبر در فاصله یک کیلومتری از مرز و در حوالی روستای «هنگ ژال» متأسفانه دو نفر از کولبران به نام های حیدر فرجی و قادر بهرامی بر اثر اصابت گلوله در دم جان می سپارند.

با گزارش وقوع حادثه توسط بازرسی هنگ مرزی بانه، رئیس دادسرای نظامی ناحیه سقز و بانه به همراه مسئول و کارشناس پزشکی قانونی سقز و کارشناس اسلحه و مهمات در بیمارستان حاضر و اجساد را معاینه می کنند.

صبح امروز نیز هیئت اعزامی با حضور در محل وقوع حادثه نسبت به بررسی صحنه جرم، تحقیق از شهود و معاینه محل اقدام و صحنه جرم را بازسازی کردند.

بدنبال بررسی های به عمل آمده نهایتاً 5 نفر به عنوان عوامل تیراندازی شناسایی و به دادسرای نظامی احضار و پس از تحقیقات اولیه هر پنج نفر با قرار تأمین روانه بازداشتگاه شدند.

اسلحه متهمان، گلوله ها و مرمی به پلیس جنایی استان جهت بررسی ارسال شده و منتظر نظر کارشناس اسلحه و مهمات درباره نحوه بکارگیری سلاح توسط متهمان، در این حادثه هستیم.

دادستان نظامی استان کردستان ضمن ابراز همدردی با بستگان متوفیان این حادثه، به آنها اطمینان خاطر داد که به این حادثه با دقت، سرعت و قاطعیت در دادسرای نظامی رسیدگی و نتیجه آن به اطلاع عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.

اکبر جوهری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز با اشاره به حادثه فوت دو کولبر در مرزهای شهرستان بانه گفت: دو کولبر در حال وارد کردن محموله قاچاق به داخل کشور بودند که ماموران به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

وی گفت: متاسفانه در این ماجرا دوکولبر فوت می‌کنند. محموله قاچاق این کولبران مواد محترقه بوده است.

این مقام قضایی گفت: در این زمینه پرونده قضایی در سازمان قضایی تشکیل، تحقیقات در حال انجام و متهمین شناسایی و بازداشت شده ‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 24
  • SE ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    60 42
    کوله بری با قاچاق تفاوتی ندارد
    • US ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      34 12
      دوست عزیز حالا اگر این کار هم قاچاق باشه باید بر طبق قانون با این ها رفتار کرد. چطور یکی 100 تا مازراتی قاچاق میکنه میاره ایران بهش حتی یک ساعت بازداشتی هم نمیخوره اما این کوله بران برای حداقل دستمزد باید بمیرند؟ قاچاقی گردن کلفت داریم که شکر و پارچه و لباس و وسایل الکترونیکی کانتینر کانتینر میاره داخل کشور حتی بهش نمیتونن بگن ماست
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      42 24
      والا نمیدونم چرا انقدر نازشون میدن اون مرزبان هم وظیفه ی خودشو انجام داده
    • پیمان IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      20 14
      هر موقع مشکل بیکاری اونم به این شدتی که تو این منطقه وجود داره حل شد اون موقع میشه به شما حق داد
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      19 13
      داداچ تو توی مرکز نشستی هزارتا کارو پارتی داری.عزیزم تو منطقه غرب و جنوب مردم نون ندارن بخورن.اونم خوشش نمیاد نصفه شب صد کیلو بار حمل کنه بعد به عزیزی گلوله تو پیشونیش بزنه
    • SE ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      20 19
      قاچاق، قاچاق است چه مارراتی و پورشه، چه کانتینی و چمدانی و لنجی، چه از مبادی گمرکی و بازارچه های آزاد مرزی و چه کوله بری. اگر دولت دولت باشه باید با همه ی قاچاقچیان بطور جدی مبارزه بکند.
    • علی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      24 11
      توی سوئد نشستی، تا حالا یک ساعت هم توی کردستان نبودی، کولبری تنها شغلیه که اونجا می تونی داشته باشی، نرخ بیکاری میدونی اونجا چقدره ؟ یکی اونقدر با غیریته که برای تامین خانواده اش یک یخچال رو پشتش میگیره از کوه میره بالا ، تلوزیون پشتش می گیریه 20 کیلومتر از کوه بالا و پایین میره، یک کیسه برنج ده کیلویی بذار پشتت بعد بیا نظر بده سوئدی
    • من IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      2 9
      نميشه سرباز بذاري لب مرز جهت حفاظت از مملكت بعد بگي با افرادي كه مشخص نيست كي هستن و اسلحه حمل مي كنند كاري نداشته باشي حداقل مرزي رو باز كنند بگن همه از اينجا تردد كنند. اگه مرز بوده باشين ميفهمين نميشه فرق بين هم وطن و غير هم وطن رو تشخيص داد سربازان به وظيفه شان عمل كرده اند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    21 16
    اینهایی که تنها به دنبال سوژه درست کردن هستند مطمئنا دلشان به حال هیچکس نمیسوزد مخصوصا اگر خارجی باشند
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    45 13
    بالاخره مرزبان باید مرزو نگه داره یا نه .خب بایسته تماشا کنه اگه ایست میدن اونا باید توقف کنن و مدارک نشون بدن .اصلن شاید تروریست باشن مرزبان ک علم غیب نداره اینا کی ان. مرزه و هزار خطر و نفوذ .لابد اگه نفوذی باشن بازم مرز بان به دادسرای نظامی تحویل داده میشه اینطوری کنن سایر مرزبانامون هم ول میکنن فردا تروریستا سر از تهران در میارن.قانون باید باشه و وظایف مرزبان هم مشخص .
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      11 11
      چرا وقتي كسي كه اسلحه نداره و ميدوني كه بارش همون جنسايي است كه من و شما مي رم و واسه جهيزيه دختراي فاميل از بانه خريد مي كنيم! بايد بهش شليك بشه؟كشتن انسان از روي عمد كه ناشي از كينه است گناه كبيره است.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    48 18
    خوبه والا مامور قاچاق و قاچاق چی رو زده بردنش دادسرای نظام... قاچاق قاچاقه کولبر و غیر کولبر نداره،برای بستن دهن.... های منطقه همه چیزو فدا نکنید
    • بنده خدا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      32 17
      دقیقا درست میفرمایید. اگر مامور به وظیفش عمل کرده و اول ایست داده و بعد شلیک هوایی کرده و بعد شلیک کرده دیگه بازداشت و دادسرای نظام و مجازات این بخت برگشته ها چه معنی داره؟؟؟؟ اگه تخلفی صورت نگرفته نمیشه که بخاطر آروم کردن مردم یا رضایت مردم حق رو زیر پا گذاشت. حتی اگه حق یک نفر باشه. ائمه هیچوقت بخاطر رضایت مردم کوچکترین حقی رو زیر پا نزاشتن و به همین دلیل هم مظلوم و غریب شدن. مشرق خواهشا منتشر کن
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    16 34
    کولبران حتی اگر بار قاچاق هم داشتند باید دستگیر شده و جریمه شوند نه با تیر مستقیم کشته شوند.
    • قاسم IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      22 7
      اگه یه تروریست در لباس کولبر بیاد چی ؟ به ایست توجه نکرده یعنی فرار کرده اونجا هم خیابون تو شهر نیست مرزه . مرزم مماشات ور نمیداره هر کسی ممکنه بیاد تو کشور و هزار مشکل درست کنه
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      16 9
      آخه اونموقع از کجا معلوم بود کی بودن. داعشی هم بودن شما اینقدر ریلکس برخورد میکردید باید مشکل این مردم اساسی تر حل بشه
    • ابی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      8 14
      فکر میکنم کاملا واضح گفته شده که هویت افراد فوق از راه دور قابل شناسایی نبوده و چه بسا تروریستها از این طریق عبور و مرور نمایند به هر صورت کشته شدن دو ایرانی به این صورت باعث تاسف است
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      15 9
      چشم.براشون بستنی و ابمیوه هم سفارش بدن.مامور مرزبانی اگه کارشو درست انجام داده و بعد اخطارهای لازم شلیک کرده،لیاقت دریافت پاداش و تشویق هم دارن.اینکه عده ای الان راحت نشستن و نظر میدن به صدقه سر همون مرزبانهایی است که شبانه روز با کمترین امکانات دارن امنیت رو فراهم میکنن.حادثه تروریستی مجلس گویا فراموش شده؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    14 9
    سلام خوبه والله ی بار مرزبانی را ببندند بیچاره نیروهای زحمت کش مرزبانی حالا بر فرض اگه قاچاقچیان ماموران میزدن کسی صداش در نمیکند یا این قدر ماموران در مواجه با پژاک شهید دادن پس چرا صدای مردم در نمیاد بیان تحصن کنن واقعا متاسف میشه انسان برای چنین دادستان هایی
  • قاسم IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    36 8
    چرا یه جوری خبر ها روایت میشه که انگار اون کولبر داشته جهاد فی سبیل الله میکرده و اون مرزبان قاچاق ! درست یا غلط اون کولبر ها عبور غیرمجاز از مرز داشتن و قاچاق اگه قراره یه مرزبان برای مرزبانیش متهم بشه بهتره تعطیلش کنن و بزارن هرکی میخواد هرچی بیاره بیاره
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    60 11
    اگه مرزبانان جان برکف را مورد حمله قرار بدیم و بگیم چرا چنین و چنان کردی، قطع بدانیم که در آینده دچار حوادث مرگبار زیادی در کشور خواهیم شد، اونا وظیفه شان را انجام دادن و بس، اگه واقعا کوله بران مشکلی نداشتن، چرا به اخطار مرزبانان توجه نکردن...
  • امین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    19 10
    خیلی مسخره شده. چند نفر رو برای انجام وظیفه خودشون دارن محاکمه میکنند. حتما انتظار دارن فردا توی‌ مناطق مرزی امنیت بر قرار شه دیگه از فردا هیچ مرزبانی وظیفه خودش رو انجام نمیده واقعا هم حق داره
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      8 31
      انجام وظیفشون کولبر کشتنه ؟؟ تا حالا سابقه داشته که از مرز کردستان داعش بیاد تو ؟؟ اصلاً کردهای غیور این اجازه رو میدن ؟؟ خجالت بکشید دیگه بسه
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      8 2
      جالبه دوستمان میگه کردهای غیور انشالله هر چز تروریست پژاک و کنده و دموکرات هست اصلا کرد نیستن که؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    31 4
    مامور مرزبانی وظیفه اصلیشو انجام کرده.اگه مماشات کنه و احیانا عناصر تروریست از پوشش کوله بر برای ورود به کشور استفاده کنن بعدا کی باید جواب خسارتهای بزرگی مثل حمله به مجلس رو بده.
  • عدالت IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    33 0
    سرباز وظیفه اون موقع چجوری باید تشخیص بده طرف کولبره و یه تروریست داعشی در لباس کولبرها نیست؟ اگه بزنه که میبرنش دادسرا نظامی اگه هم نزنه باز می برنش دادسرا نظامی که چرا به وظیفه ات عمل نکردی!
  • هادی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    18 3
    اگر به ایست ماموران توجه نکردن مقصر خودشون بودن اگر مامورا این کارم نکنن که دسته دسته داعشی را میافته سمت مرز
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    16 2
    هزاران نفر در کردستان با تلاش و از راه درست درامد دارند نباید قاچاق بری را حق تعدادی داتست. کسی که امروز کوله بری می کند شرایط برایش مهیا باشد مازاراتی هم قاچاق می گند
  • مهرداد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    12 2
    مرزبانان به درستی انجام وظیفه کرده اند. اون کوله بر اگه کوله بر بوده باید مقررات را می دانسته و در چارچوب عمل می کرده. مگه همین داعشی های مهاجم به مجلس از کدام مرز آمدند. نمیشه به اسم کوله بر و هیاهوی رسانه ای، مرزبانان غیور و وظیفه شناس را زیر سوال برد. امنیت مملکت پس چی میشه؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    24 6
    اونهایی که میگن غرب کشور و کردستان کار نیست ، ما از اصفهان رفتیم کردستان ،وضعیت شهرهای استان کردستان که بهتر از شهرهای استان اصفهان بود، منظورم شهرهای استان هست ، نه خود شهر اصفهان، استان اصفهان و خود اصفهان ساختمان سازی خوابیده اما بانه و شهرهای کردستان کلی در حال ساختن ساختمان های جدید بودن ،اگه کار ندارن و پول ندارند چطور ساختمان می سازند؟ بانه هم که شده مرکز تجارت پاساژ های جدید اضافه میشه ، کلا رنگ و روی شهرهای کردستان بهتر از شهرهای استان اصفهان هست اما بعضی همش دلشون میخواد مظلوم نمایی کنند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    17 4
    مسئولینی که دارین این 5 مرزبانو محاکمه میکنین بدونین دارین داعشو گستاخ میکنین تا فرداهایی با لباس کوله بری و مظلومنمائی بریزن ب مرز و امنیتی در کشور و مجلس نزارن بمونه .هشدار و هوشیار باشین .محکم به قانون عمل کنین و تشویق کنین مرزبانها رو . به حرفای خنّاسانِ بی بی سی و وُ آ توجه نکنین اینا همونایی هستن که به ریگی ملعون دکتر ریگی میگفتن .علی لعنة الله علیهم اجمعین
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    3 2
    دمت گرم مشرق !! هر پیامی رو که دوست داری میذاری . اینه آزادی !!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    اکثر کالای برقی و الکترونیکی که به بانه قاچاق میشه تقلبی هست ، مردم هم برای کمی ارزانتر اینها رو میخرن و بعد رو دستشون‌ میمونه ، چرا دولت نظارت نمیکنه کالای تقلبی وارد کشور نشه ؟ حالا چون با کولبری وارد کشور شده اند اشکالی نداره تقلبی باشه ؟ حالا کولبر پولی در میاره پس تکلیف اون ادم بیچاره ای که برای کمی ارزانی اینها رو میخره و ضرر میکنه چیه ؟
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    2 0
    چرا نظر های علیه کرد ها رو منتشر میکنید بقیه رو سانسور.
  • IT ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    2 0
    متاسفم برات داداش سوئد هم رفتی بازم آدم نشدی کی می خوای آدم بشی
    • رضا IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      0 1
      چون پرچم اونجارو زده دلیل نمیشه اونجاست تو هم با فیلتر شکن کامنت بذار شاید دراومد نروژ
  • علیرضا IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    واقعا انسان متاسف میشه مرزبان به خاطر انجام وظیفه درستش زندانی بشه فقط به خاطر ماهیت مناطق کردنشین که همش با اعتراض و اعتصاب و مظلوم نمایی الکی دارو بیداد می کنند همچین مظلوم نمایی میکنند انگار جای دیگه اصلا بیکار نداره اسم قاچاق می زارن کولبری جهت مظلوم نمایی حالا واقعا راست میگین ی بار که پرسنل سپاه و مرزبانی شهید میشن در اعتراض به ترورییستهای کرد پژاک و کمله تحصن کنند کاش واقعیات کردستان مردم ایران بدونند اون بلائی که الان دارن با خیانت و همه پرسی سر عراق میارن یا اون همدستی کثیفشان با آمریکا در شمال سوریه کاش مسئولین تهران نشین بیدار بشن تهدید درک کنند حالا فردا تروریستهای پژاک و داعش به راحتی از مرز عبور کنند کیه جوابگو آیا آقای دادستان نظامی فقط به خاطر بابا میل و کم شدن اعتراضات مامورین جان برکف زندان می ندازه متاسفانه و صدها متاسفانه
  • SE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    4 10
    دم مرزبانان باغیرت و میهن دوست گرم که اجازه عبور سوسک را هم نمیدهند چه رسد به موجود دو پا که میتونه خودی باشه یا داعشی و تروریست. فرقی نداره کیه . ایست دادی و جنبید ابکشش کن بره. مرزبانان عزیز دستتان را هم میبوسیم.
  • رستم NL ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    اقای اصفهانی اون ساختمونا وپاسازا مال هموناییه که توتهرون نشستن وهنوز روی کوه وکولبری روندیدن ،اونی که کشته میشه به نان شب محتاجه،بیاییدکمی باانصاف باشیم،بخداکسی ازجونش سیرنشده ،مجبوره شرمنده زن وبچش نشه خودشوبه اب واتیش میزنه.برواماربیکاری توکردستانوببین بیدادمیکنه.
  • میلاد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 1
    در اینکه قاچاق با کولبری تفاوت دارد شکی نیست اما اینکه اسم قاچاق کوچک را کولبری بگذاریم ساده انگاری است کولبری کاری قانونی است در حالیکه قاچاق عملی غیرقانونی است این افراد هم کالایشان قاچاق بوده هم مسیرشان مسیر قانونی نبوده ربط دادن اینها به کولبری صرفا جهت بهره برداری در راستای منافع سیاسی دشمنان نظام مقدس اسلامی است اگر واقعا کولبر بودند چرا از طرق قانونی برای کولبری اقدام نکردند و چرا هشدارها را ناشنیده گرفتند تفاوت کولبری با قاچاق نباید مانع از برخورد قاطع با قاچاقیان ریز و درشت شود خیلی از این قاچاقچی ها کولبر نیستند فقط امکان و موقعیت قاچاق کلان را ندارند و در حد وسعشان قاچاق میکنند به قول قدیمی ها آب نیست شنا کنند وگرنه شناگر ماهری اند کولبری یکی از مشاغل شناخته شده در بسیاری از کشورها برای مرزنشینان است و نباید با خلط مبحث و مغلطه آن را به قاچاق ربط داد قاچاق در هر حد و اندازه ای باید با آن برخورد شود کوچک و بزرگ هم ندارد اونی که امروز قاچاق کوچک انجام میده اگه دستش برسه حتما قاچاق بزرگ هم میکنه
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    7 0
    خدا پدر مادر احمدی نژاد را بیامرزه که حداقل به فکر قشر مستضعف بود این آقای روحانی مردم فقیر را به عذاب سختی دچار کرده.چه در تهران که کلیه فروشی و بچه فروشی راه افتاده و چه در مرزها که کوله بری و بدبختی و بیچارگی
  • سید ساقی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 8
    سلام دوستان مشکل نه از اون هنگ مرزیه نه اون کولبرها... مشکل رو باید جای دیگه جست و جو کرد سربازان بنده خدا مرزی مجبورن و کارشون رو دارن انجام میدن اگه ندن اضافه خدمت می خورن...خیلی ها هم زیراب می زنن تو خدمت...اونا نمیتونن ببین کی کولبره و کی قاچاقچی بهشون گفتن هر کسی که به اخطارها توجه نکرد بزنینش از اون ورم کولبرها بدبخت واسه حداقل معیشت مجبور به این کار شدن چون کار و اشتغال تو مملکت وضعش وخیمه پس مشکل جایی دیگس
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 6
    قطعا کولبری کاری خلاف قانون است باید از بودجه بی کران نفت برای جوانان کرد اشتغال ایجاد کرد جاده برای انها ساخت کارخانه انجا زد
  • ایرانی US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 12
    چرا شما کثافت ها برای دو لقمه نون کولبر نشوید ودر ازای اش کاربران کرد ایرانی. خدا این نظام رو برای ما نگه داره و انتقام ما رو از ژن خوب ها بگیره.
  • از طرف عدهای از مرزبانان کردستان IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    9 3
    ما عده ای از مرزبانان کردستان تصمیم گرفتیم با هیچ رفت و آمد مشکوک در مرز برخورد نکنیم و چشمانمون رو هم ببندیم، داعش یا هر تروریستی اومد نیومد به ما ربطی نداره، اگه قرار باشه ما به وظیفمون عمل کنیم بعدشم قربانی بشیم، همون بهتر که چشمانمون رو ببندیم و بگیم چیزی ندیدیم.آقایون مسئول و سرداران محترم که همیشه پشت نیروهاشونو به خاطر میزشون خالی میکنند تشریف ببرن مرزو نگه دارن.والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس