کد خبر 770843
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰
سرگئی ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه روسیه اقدام مقامات آمریکا مبنی بر تفتیش مقرهای دیپلماتیک روسیه را یک "لات بازی دولتی" و نقض قوانین بین المللی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: تفتیش کنسولگری ما در سان فرانسیسکو و دو دفتر تجاری در واشنگتن و نیویورک اقدامی منزجر کننده است. آمریکایی ها تظاهر می کنند که همه چیز رو به راه است؛ آنها ادعا می کنند آنچه رخ داده فقط یک سرکشی برای اطلاع از امور است، اما در واقع آنها با کلمات بازی می کنند تا بر سیاستهایشان سرپوش بگذارند؛ باید به آنها گفت که خیر! اینها عملیات تفتیش است.

وی افزود: تاکنون اینگونه شاهد نقض تحریک آمیز و بی شرمانه احکام و اصول قوانین بین المللی نبودیم. در گذشته اصطلاحی تحت عنوان " حمایت دولت از تروریسم" ظاهر شد و من تمایل دارم آنچه را که اینک رخ می دهد، "لات بازی دولتی" بنامم.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: درک آنچه اتفاق افتاده، به اندکی زمان نیاز دارد؛ روسیه نیز در پاسخ عجله نخواهد کرد. "وقتی با یک اقدام زورگویانه غافلگیر می شویم، تصور پاسخ مناسب معمولا دشوار است؛ اما ما پاسخ مناسب را خواهیم یافت".

یادآور می شود که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) سه مقر دیپلماتیک روسیه که شنبه گذشته بنا به درخواست آمریکا تعطیل شدند را تفتیش کرد.

نیروهای امنیتی و دستگاه های ذیربط آمریکا همچنان در ساختمان کنسولگری روسیه در سان فرانسیسکو حضور دارند. این در حالی است که این ساختمان ملک خصوصی روسیه به شمار می آید.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس