علیرضا رجایی

در ماجرای بیماری علیرضا رجایی و ابتلا وی به سرطان سینوس بعد از اتمام دوره محکومیتش، به جز جریان اصلاح‌طلب، بخشی از نیروهای انقلابی نیز به بیراهه رفتند.

سرویس سیاست مشرق - هفته گذشته در رسانه‌های مکتوب، اجتماعی و پایگاه‌های خبری، تصویری از یک محکوم سیاسی دست‌به‌دست می‌شد؛ تصویری از علیرضا رجایی که در کارنامه خودش، سابقه محکومیت در فتنه ۸۸ را دارد؛ تصویری که جدا از سوابق رجایی متاثرکننده بود اما شروع بازی تبلیغاتی ضدانقلاب و سواستفاده از این بیماری، تلخی آن را بیشتر کرد.

کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب در کنار اصلاح‌طلبان یک خط را پیگیری می‌کردند: علیرضا رجایی در زندان مبتلا به سرطان شده است و هیچ‌کس هم به وضعیت او رسیدگی نکرده است و حالا چشم راست وی، به دلیل پیشرفت سرطان سینوس، تخلیه‌شده است.

این خط خبری به‌گونه‌ای جلو می‌رود که مخاطب در وهله اول تصور می کند رجایی از درون زندان به بیمارستان منتقل شده است و چشم وی به دلیل ابتلا به سرطان تخلیه شده است و رسانه دولتی ایران و سایر تریبون‌های اصلاح‌طلب نیز در خط مقدم علیه قوه قضائیه، پشت ضد انقلاب حرکت می‌کنند.

نماینده پرحاشیه فراکسیون امید در صف اول فشار به قوه قضاییه

درحالی‌که هیچ خبر موثق یا سند معتبری مبنی بر اینکه رجایی درون زندان مبتلا به سرطان شده است یا خیر و یا اینکه اگر هم درون زندان مبتلا بوده است، مسئولان زندان با وی همکاری کرده یا نکرده‌اند در دست نیست، نماینده اصلاح‌طلب در پست توییتری خود، نظام اسلامی و قوه قضائیه را بدون هیچ دلیل متهم به رفتارهای غیرانسانی می‌کند.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب در صفحات اول خود به نوعی با این محکوم سیاسی ابراز همدردی کرده و علیه قوه قضائیه مطالبی منتشر می‌کنند.

مصاحبه با برادر رجایی و انتشار ادعاهای دروغ و بدون سند

در ادامه سناریو فشار به نظام اسلامی، روزنامه اعتماد در گفتگو با برادر رجایی می‌نویسد: "این روند تقریباً از اسفندماه سال ۹۳ آغاز شد. در قسمت فوقانی فک خود احساس درد داشت که با مراجعه به بهداری زندان و خوردن مسکن تا اندازه‌ای حل شد اما در خردادماه سال ۹۴ توده از سینوس بیرون آمد و برجسته شد که همان زمان من در ملاقات‌هایم با وی تأکید کردم که باید اسکن از صورت انجام شود.

وی افزود: پنج مرتبه از سوی بهداری زندان اعزام به خارج از زندان برای اسکن و عکس‌برداری تجویز شد که متأسفانه این اجازه داده نشد. تا آبان ماه سال ۹۴ که وی از زندان آزاد شد، می‌شود گفت اقدام درمانی خاصی برای او صورت نگرفته بود که همان زمان اسکن انجام و متوجه شدیم که تومور بدخیم و بسیار وسیع است."[۱]

در اینجا ادعایی از سوی برادر وی صورت می‌گیرد که تابه‌حال مطرح نشده بود و بعد از ماجرای تخلیه چشم، به ناگاه همه انگشت اتهام را به‌سوی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها می‌برند که شما عامل سرطان بوده‌اید.

اما روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود، درباره این ادعا می‌گوید:

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چشم علیرضا رجایی به دلیل سرطان تخلیه شده است و ادعا شده بهداری زندان کاری نکرده آیا این موضوع را تأیید می‌کنید و علت محکومیت رضا شهابی چیست؟ اظهار کرد: از افرادی که نسبتی با انقلاب و مردم ندارند و فرار کردند و با اسرائیل آمریکا همکاری می‌کنند انتظاری نداریم. از بی‌بی‌سی و صدای آمریکا هم توقع نداریم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد:

این آقا دوسال پیش پایان محکومیتش بوده و از زندان آزاد شده است. اکنون ایشان سرطان گرفته مانند بسیاری دیگر از مردم. بسیاری سرطان می‌گیرند و ظرف مدت کوتاهی از پا درمی‌آیند. بسیاری سرطان می‌گیرند و از زمان تشخیص تا انتها مدت کمی را طی می‌کنند.

او تأکید کرد:

این فرد دوسال پیش آزاد شده است. در زندان آثاری از بیماری نداشته و پرونده زندان او را دیدم. حتی برای سرماخوردگی به بهداری مراجعه کرده و برای مشکل دندان نیز پیش متخصص خارج زندان رفته است. بعد دو سال سرطان گرفته که ما هم ناراحت هستیم از اینکه یک فرد سرطان گرفته که هم رنج بکشد و هم ‌چشمش را تخلیه کند. از این فضا سازی‌ها قصد حمایت از فرد را ندارند. این کارها فضا را برای فرد سخت می‌کند و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. اگر می‌خواهند کمک کند، از جوسازی و دروغ‌پردازی پرهیز کنند. این بیماری مربوط به دوران حبس نیست و بعد دوران محکومیت سرطان گرفته است.[۲]

اما اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب بعد از آزادی رجایی از زندان چه گفتند؟

یکی از مطالب خلاف واقع درباره رجایی، نشان دادن تصویر قبل از سرطان و بعد از شروع دوره شیمی درمان است که به مخاطب القا می‌کنند رجایی بعد از اتمام دوره محکومیتش، به چنین وضعی رسیده است که با بررسی تصاویر آزادی رجایی از زندان، مشخص می‌شود اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب چگونه عواطف و احساسات مردم را تحریک می‌کنند.

این در حالی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب تصویر رجایی بعد از آزادی از زندان را قبلا منتشر کرده بودند، تصویری که دست‌کم علامتی از  بیماری سخت یا شیمی درمانی و ... در وی دیده نمی‌شود.

 اعلام خبر رهایی از سرطان

اصلاح‌طلبان همچنین سال گذشته بدون هیچ اشاره‌ای به ماجرای ابتلای رجایی به سرطان، قبل یا بعد از اتمام محکومیتش، فقط به رهایی این شخص از بیماری اشاره کردند.

منحرف شدن جریان عدالت‌خواه به‌واسطه دروغ‌های ضدانقلاب

درحالی‌که ضدانقلاب همه هجمه خود را برای فشار به قوه قضائیه وارد کرده است، متأسفانه بعضی از گروه‌های انقلابی در ماجرای علیرضا رجایی نیز عملکرد مثبتی از خود ارائه نکردند و هم کلام با دروغ‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان، بدون هیچ اطلاعی از واقعیت، قوه قضائیه را به دلیل عملکرد و خطای انجام نشده، سرزنش کردند.

این گروه با تحصن مقایل منزل رضا شهابی، محکوم امنیتی اقدام به انتشار بیانیه‌ای علیه قوه قضائیه کردند. در این بیانیه‌ آمده است: با اطلاعاتی که ما از مردم و زندانیان کسب کرده‌ایم، نحوه مواجهه با زندانیان به دور از کرامت انسانی و رعایت اسلام است. به عنوان نمونه اتفاقات اخیری که برای منصور نظری، رضا شهابی، حمید بقایی، علیرضا رجایی، اسماعیل عبدی، هنگامه شهیدی و دیگران افتاده، صحه بر این امر می‌گذارد. سؤال اینجاست که در زندان‌ها چه اتفاقی می‌افتد که افراد با خواسته‌ها، نگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوت سیاسی برای رسیدگی به کوچک‌ترین خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذا می‌زنند و مرگ تدریجی را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌دهد؟

حال به نظر می‌رسد همواره در کنار فشار به قوه قضائیه از سوی ضدانقلاب، اصلاح‌طلبان بدون هیچ چشم‌داشتی در نقش پیاده‌نظام دشمنان ایران نقشی را به عهده می‌گیرند و دراین‌بین، بعضی از ناپخته‌های جریان انقلابی نیز، به دنبال آنها شروع به حرکت علیه نهادهای انقلابی می‌کنند.


[۱] -http://etemadnewspaper.ir/Default.aspx?NPN_Id=۷۹۹&pageno=۳

[۲] -http://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۵۳۱۶۹۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    52 36
    باید رسانه ها رو هم به این جاها ببرید تا بعدا این جوسازی ها را نکنند. التی این کارهای پیشگیری بلدی میوخاد که ایرانی جماعت ندارد. همه مفت خور هستند و پول پرست و از کار دزدی کن
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    68 68
    جریان افسادطلب هم که هماره طبق معمول کارش دروغ پراکنی و هوچی گری هست
  • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    51 53
    هر کسی ک در حق این مملکت و نظام ظلم کرده باید مجازات شود!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    40 50
    حرف ما رو زده‌اید ممنون؛ عالی بود
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    37 36
    باید روشنگری انجام شود و جامعه در جریان قرار بگیرد تا اینها سوء استفاده نکنند. از طرفی هم می‌دانید که همیشه انگلیس از مخالفان نظام دفاع کرده است
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    24 10
    من میگم رسانه های انها خیلی قوی شده اند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    36 68
    برای موفیقت انقلابایران دعا میکنم
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    31 30
    ضدانقلاب همه هجمه خود را برای فشار به قوه قضائیه وارد کرده است، متأسفانه بعضی از گروه‌های انقلابی در ماجرای علیرضا رجایی نیز عملکرد مثبتی از خود ارائه نکردند و هم کلام با دروغ‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان، بدون هیچ اطلاعی از واقعیت، قوه قضائیه را به دلیل گناه انجام نشده، سرزنش کردند
  • ماعی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    17 49
    اصلاح‌طلبان سال گذشته بدون هیچ اشاره‌ای به ماجرای ابتلای رجایی به سرطان، قبل یا بعد از اتمام محکومیتش، فقط به رهایی این شخص از بیماری اشاره کردند پس حتما بیماری نداشته اند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    24 26
    اصلاح طلب: خائن وطن فروش بی ارزه امریکایی..و کسانی که بهتون رای دادن گل ساده!
    • HK ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      4 8
      شماها یک مشت خائن و نوکر
  • مجتبی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    23 21
    اصلاح طلبان همیشه با تناقض های رفتاری که دارند سعی می کنند عوام الناس را دچار سردرگمی و انحراف کنند
  • کاظم غفاری IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    22 28
    متأسفانه فریب کاری و حیله و دروغ پردازی شاخصه های رفتاری اصلاح طلبان شده و آن ها با این اهداف می کوشند خودشان را احیاء کنند علیرضا رجایی و امثالهم بهانه است
  • حسین2 IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    21 43
    به نظرمن اصول گراهای دلسوز باید بیش از این ها روشنگری کنند و نگذارند دستگاه قضاء آنقدر تحت دستبرد بی موالاتی ‌های رفتاری این اصلاح طلبان قرار گیرد که موجبات بی اعتمادی مردم را فراهم کند
  • مختار IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    23 15
    چوب خدا صدا ندارد هرکه بخورد دوا ندارد
  • اميرحسين US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    25 15
    واژه شرم و وقاحت را در يك لغتنامه جستجو كنيد.
    • قاسم IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      17 16
      اگر منظورت به حزب الله است باید بگویم شما باید بروید پررویی و خیانت را جستجو کنید.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      11 21
      جستجو کردم مترادف با اصلاح طلبان بود
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    31 32
    مشوشین اذهان عمومی رو در ملاعام شلاق زده و به دار بکشید
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    13 3
    هر نه روز یک حاشیه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    19 10
    بسیار خوب موضوع با جزئیات روشن شد
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    8 5
    سلام. کسی نیست علیه کاف های بیشمار و عرض اندام ها و ... محمود صادقی مدعی شود؟
  • AE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    6 9
    مشرق جان..شمازیاد جوش نیار..مردم حقیقتو میفهمند ومی بینن
  • AE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    6 9
    مشرق جان..شمازیاد جوش نیار..مردم حقیقتو میفهمند ومی بینن
  • مهماندار هواپیما DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    8 14
    این بی سر پا های فتنه گر از صدقه سر ملت ایران به کاه و جو مفت رسیدن و حالا جفتک می اندازند
  • مهماندار هواپیما DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    7 39
    این بی سر پا های فتنه گر از صدقه سر ملت ایران به کاه و جو مفت رسیدن و حالا جفتک می اندازند
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 0
    مکتوبات چند وقتی است شدیدا حواشی نگار شده است و غیر قابل اعتماد برای بازنشر یا امضاهای مکتوباتش جعلی است یا تازه چهره واقعی نویسندگانش درحال هویدا شدن است
  • US ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 1
    این درست که وضع زندان بجز در اسکاندیناوی در همه جا داغون و خرابه .همین آقایون حاضر نیستند زندان ایران رو با نصف مدت در آمریکا عوض کنند . ولی دیگه انقدر هم هزینه تحمیل کردن به افکار عمومی بخاطر حالا 48 ساعت مرخصی برای عمل و... خیلی بی مورده ، آخه چرا ؟ خب با 500 تا مامور اصلا بفرست بره عکس برداری یا عمل جراحی . تا کی شکاف رو از دو طرف بکشیم باز کنیم ؟
  • امیرسعید ابوزهرا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 4
    آقا .... این رجایی درطول مدت زندان تمام وکمال حضورش درمحل کارش تایید شده وحالا هم بر آن اساس سابقه ی کارش بالا رفته وهم درطول مدت زندان خانواده اش حقوق دریافت کرده اند.... عجب زندانی کشیده این آقاهه اوکارمندصداوسیما وازابواب جمعی...درشبکه 3فعالیت می کرد.....
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    7 6
    اصلاح طلبها در یک صفت با هم کمالا مشترکند. بشدت دروغگو هستند...
  • GB ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    2 3
    مشرق عزيز كاربران عزيز و پاي ثابت مشرق خوب انقلابي . البته بايد توجه داشت كه بقول ضرب المثلي " دفاع بد از جرياني خوب بدترين ضربه را به جريان خوب ميزند " آيا دفاع از اسلام خوب است يا بد ؟ بطور قطع خوب آيا دفاع از انقلاب و انقلابي بودن خوب است يا بد ؟ قطعا خوب آيا دفاع از استقلال كشور و نظام اسلامي و حراست و پاسداري از حريم و ناموس و مرز هاي كشور خوب است يا بد ؟ بدون شك خوب آيا دفاع از ولايت و ولايت مداري و رهبري معظم خوب است يا بد ؟ بطور قاطع خوب آيا اصولگرايي و دفاع از اصول انقلاب اسلامي خوب است يا بد ؟ بطور حتم خوب آيا دفاع از حريم تمامي اركان نظام جمهوري اسلامي و سه قوه مجريه و مقننه و قضاييه خوب است يا بد ؟ بدون ترديد خوب سؤال اينجاست كه همه اين زيبايي هاي يك چيز خوب را چرا بايد با يك دفاع بد داعشي و صرفا سياسي و سياسي كاري در يك جنگ با يك دشمن فرضي و نمايش ساختگي سوريه مانند رسانه اي بجاي نشان دادن رحمت اسلامي و عطوفت انساني و اسلامي چنين بد پاسخ گفت ؟ چرا بايد با اين دفاع بد در اين مقاله ريزش بيشتري در نيروهاي خودي ايجاد كرد ؟ عافین عن الناس يعني مردم . نفرمود مسلمين . نفرمود مومنين . فرمود الناس . مردم . مردم . مردم . مردم هم يعني همين مردم عادي . از جمله كفار . منافقين . خيانت كاران . دزدان . قاتلين . مجرمين و و و و .
  • امانی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    5 3
    اول اینکه بیماری سرطان بیماری کشنده هست چه در زندان باشی یا نباشی مگر مرحوم یزدی به در ودیوار نزد بای معالجه سرطانش وبه هر کشوری سفر کرد. خب! چطور شد زنده ماند البته قوه‌قضاییه می‌توانست با دوراندیشی جلوی این‌کار افساد طلبان را بگیرد گرچه آنها راه دیگری را برمیگزیدند وقتی از خدا و روز واپسین هراسی ندارند این اصلاح طلبان بگذارید هرکار و هرچه می خواهند بگویند و انجام بدهند
  • رضا IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    5 7
    ماهم یه فامیل داشتیم یکماهه سرطان گرفت و مرد. برخی مریضی ها خیلی سریع رشد می کند . خائنین فتنه گر، از این موضوعات بهره ای نمی برند. بیخود با احساسات مردم بی اطلاع بازی نکنید ای فتنه گران مزدور بی وطن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس