آسنسیو

آسنسیو را می‌توان از تبار و طیف بازیکنانی چون رونالدو، مسی و نیمار دانست که مجموعه‌ ویژگی‌های بارز یک فوتبالیست تمام‌عیار را در خود دارند. این است که او را شایسته دریافت توپ طلا در آینده می‌دانند.

سرویس ورزش مشرق- مارکو آسنسیو را می‌توان برجسته‌ترین پدیده حال حاضر  رئال مادرید دانست. بازیکنی که موجب تحسین بسیاری از منتقدین و کارشناسان شده و نوید آینده‌ای درخشان در خط تهاجمی مادریدی‌ها و جانشینی شایسته برای کریستیانو رونالدو به عنوان مهم‌ترین بازیکن حال حاضر رئال مادرید را می‌دهد. عملکرد وی در طی دو سال اخیر، تمامی توجهات و در راس آنها، توجه ویژه زین‌الدین زیدان به عنوان مربی قدرتمندترین باشگاه حال حاضر جهان را معطوف به خود کرده و بسیاری از ستارگان فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو، داوید ویا، دنی کارواخال و لوکاس وازکز، وی را محتمل‌ترین گزینه برای دریافت توپ‌های طلای آینده می‌دانند.

روزنامه تلگراف یک بار در مقاله 17 آگوست خود نوشت: «حالاست که بارسلونا حسرت آسنسیو که سه سال پیش می‌توانست فقط با 4 میلیون یورو وی را از آن خود نماید را می‌خورد. سال 2014 بود که «آندونی زوبی زارتا» -مدیر ورزشی وقت بارسلونا و یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ اسپانیا- این استعداد ناب باشگاه مایورکا را کشف کرد و به مدیران کاتالانی پیشنهاد داد که سریعا او را جذب نمایند. او، یک نوجوان استثنایی با قابلیت بازی کردن در هر سه منطقه خط حمله بود و این یعنی ظهور یک نابغه در نسل جدید فوتبال اسپانیا».

آسنسیو چندی پیش تصویری از کودکی به همراه برادرش در حالی که لباس رئال مادرید را بر تن داشته در اینستاگرام خود قرار داد

در همان سال 2014 و در دوره «کارلو آنچلوتی»، کار انتقال مارکو آسنسیو از مایورکا به رئال مادرید با 4 میلیون یورو نهایی شد اما مدیران رئال صلاح دانستند که وی موقتا در مایورکا بماند و فصل بعد (2015) هم او را به صورت قرضی به تیم اسپانیول رهسپار کردند تا اینکه در سال 2016 با توجه به انتصاب زیدان به سرمربی‌گری رئال مادرید و همچنین عملکرد عالی آسنسیو در اسپانیول، مربی بزرگ فرانسوی تصمیم گرفت که وی به جمع سفیدها وارد شود.

آسنسیو به همراه برادر و پدرش در مراسم معارفه

پدرش یک فوتبالیست عادی اسپانیایی و مادرش یک زن هلندی فوتبال‌دوست است که به سبب علاقه وافری که به «مارکو فان باستن» اسطوره فوتبال هلند داشت، نام مارکو را برای آسنسیو برگزید. برادرش هم به عنوان یک مدافع میانی توپ می‌زد اما از این خانواده، فقط مارکو بود که به این درجه عالی از فوتبال رسید. وقتی مارکو در سال 2011 فقط 15 سال داشت، مادرش بر اثر سرطان درگذشت. از آن پس، تمامی گل‌هایی که به ثمر می‌رساند را به مادرش تقدیم می‌کند.

در سال 2015 به خاطر عملکرد بی‌نظیرش در تیم ملی زیر 19 سال اسپانیا، به تیم ملی زیر 21 سال دعوت شد و بازی‌هایش در جام‌ ملت‌های زیر 21 سال اروپا آنقدر درخشان بود که در سال 2016 به تیم ملی بزرگسالان کشورش دعوت گردید. این دوره، همزمان بود با دوره ظهور زین‌الدین زیدان کبیر بر سکان فرماندهی رئال مادرید. زیدان هم که در بها دادن به استعدادهای ناب جوان یک استاد بلامنازع است، از پتانسیل وی نهایت بهره را برد.

اکنون با توجه به عملکرد عالی آسنسیو در مقابل بارسلونا و بالاخص در بازی‌هایی در نبود رونالدو، خیال مدیران و هواداران باشگاه رئال مادرید تا حد زیادی از جانشین آتی کریستیانو رونالدو راحت شده است. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه این روزهای دوستداران باشگاه رئال مادرید پیوسته این بوده که در صورت بازنشستگی و یا عزیمت رونالدو از رئال، چه کسی می‌تواند در حد و اندازه او برای مادریدی‌ها ظاهر شود. ظاهرا باید به گفته «چارلی اکلشیر» کارشناس روزنامه تلگراف اعتماد کرد و آسنسیو را جانشین بر حق وی دانست.

اکلشیر معتقد است که در عین اینکه پاریسن‌ ژرمن چندین برابر قیمت آسنسیو برای نیمار هزینه کرده است، این آسنسیوست که می‌تواند در مقابل چشمان حیرت‌زده نیمار، فاتح توپ طلای بعدی باشد. وی، در پایان مقاله خود می‌آورد: «وقتی می‌بینید که بارسلونا حاضر است که برای بازیکنی مثل فیلیپ کوتینیو 100 میلیون یورو هزینه کند، آنگاه می‌توانید آهی که از سویدای وجود مدیران این باشگاه در اثر حسرت از نخریدن آسنسیو بر می‌آید را بشنوید».

اخیرا، نشریه «مترو» مدعی شده که رئال مادرید بند فسخ قرارداد آسنسیو را تا 500 میلیون یورو افزایش داده و حقوق سالیانه 920 هزار یورو را برای وی در نظر گرفته است. «مارکا» نیز مدعی شده که قرارداد 6 ساله جدید وی، با احتساب کاهش مالیات، سالیانه 4.5 میلیون یورو برای وی خواهد داشت.

آسنسیو از حیث فنی بازیکنی است که توانایی بازی در پست‌های هافبک کناری و تهاجمی و همچنین مهاجم کناری و مهاجم دوم را دارد. از خصوصیات بارز او باید به تکنیک سرشار، دریبل‌زنی قدرتمندانه، پاس‌های تمیز، شتاب و جهش در هنگام یورش، توان بالای تصمیم‌گیری در یک لحظه و بالاخص لحظات بحرانی، ضربات ایستگاهی دقیق، شوت‌های جان‌دار و هدفمند، و دید وسیع نسبت به میدان و سایر بازیکنان اشاره کرد. شاید تنها نقطه ضعف وی را بتوان ضربات سر دانست که البته آن هم به سبب پست تخصصی وی و قد 180 سانتی‌متری‌اش طبیعی است.

در مجموع، وی را می‌توان از تبار و طیف بازیکنانی چون رونالدو، مسی، و نیمار دانست که مجموعه‌ای از ویژگی‌های بارز یک فوتبالیست تمام‌عیار را در خود دارند. به همین دلیل است که اکنون ناظران حرفه‌ای فوتبال به صورت کاملا جدی به وی می‌نگرند و او را امید آینده فوتبال اسپانیا و رئال مادرید و شایسته دریافت توپ طلا در آینده می‌خوانند. بازیکنی که کریستیانو رونالدو، داوید ویا، دنی کارواخال، و لوکاس وازکز او را فاتح احتمالی توپ طلای آینده می‌دانند و آنقدر برای مدیران رئال مادرید جدی شده که انتظار می‌رود با عزیمت احتمالی یکی از فوق ستارگان این تیم در یکی دو فصل آینده، شاهد حضور فیکس وی در یکی از پرارزش‌ترین مناطق مستطیل سبز و در بالاترین سطح فوتبال دنیا باشیم.

کلیپی از نمایش تحسین‌ برانگیز آسنسیو / دانلود


منابع:

http://www.telegraph.co.uk/football/2017/08/17/marco-asensio-real-madrids-great-hope-barcelona-turned/
http://www.goal.com/en/news/asensio-is-madrids-best-ronaldo-replacement/1qfczkaa5507c11o5zcas1udb3
http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2017/08/29/59a47753468aeb0b168b4568.html
http://metro.co.uk/2017/08/19/real-madrid-to-insert-e500million-release-clause-into-marco-asensios-new-contract-6863843
https://www.sportskeeda.com/football/5-things-know-about-real-madrid-wonderkid-marco-asensio/5
https://www.fourfourtwo.com/news/returning-villa-hails-asensio-and-predicts-another-glorious-spain-era
https://www.fourfourtwo.com/news/asensio-real-madrids-present-not-future-carvajal
https://www.fourfourtwo.com/news/asensio-will-win-ballon-dor-vazquez

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    7 0
    این پسر فوق العاده است...اون یه جواهره
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 7
    در حد مسعود اوزیله نه رونالدو و نیمار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس