کد خبر 769674
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
 واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب

کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها نتایج اولیه بررسی سانحه اتوبوس دانش‌آموزان را منتشر کرد و از برخورد قاطع با عوامل مقصر این حادثه پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی خبر داد.

 به گزارش مشرق، کمیسیون ایمنی راه‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: «کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها ضمن ابراز تأسف از سانحه واژگونی اتوبوس و عرض تسلیت به خانواده فوت‌شدگان به استحضار مردم عزیز می‌رساند در پی انحراف از جاده و واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در ساعت حدود 3:45 بامداد دیروز جمعه در محور بندرعباس ــ داراب در 40کیلومتری شهر داراب تیم کارشناسی کمیسیون عالی ایمنی ‌راه‌ها از وزارت راه و شهرسازی در صحنه سانحه حضور یافته است.

کارشناسان اعزامی پس از بررسی ابعاد مختلف این سانحه از جمله بررسی صحنه و اتوبوس، مصاحبه با مصدومان و راننده و پلیس راه گزارش کامل را متعاقباً اعلام خواهد کرد.

بررسی اولیه اتوبوس توسط کارشناسان حاکی از آن است که اتوبوس پس از برخورد با کوله پل و ترکیدگی لاستیک جلو، کنترل از دست راننده خارج و پس از طی حدود 100 متر به پهلوی راست واژگون می‌شود. همچنین بررسی‌ها در خصوص جاده مورد نظر بیانگر آن است که مقطع راه مستقیم و علایم و خط‌کشی مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦ کیلوتر بر ساعت بوده است.

بنابر این گزارش ارزیابی محل حادثه نشان می‌دهد اتوبوس بنا به دلایلی (خواب‌آلودگی راننده یا بنا بر اظهارات راننده انحراف از مسیر برای جلوگیری از عدم‌برخورد با ماشین روبه‌رو) از مسیر اصلی منحرف می‌شود و سرنشینان از کمربند ایمنی در طول سفر استفاده نکرده‌اند.

این موضوع در کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها مورد بررسی و موشکافی قرار دارد و نتایج نهایی پس از بررسی‌های کارشناسی دقیق از طریق رسانه‌ها در اختیار عموم شهروندان قرار گرفته با عوامل مقصر برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    راننده صد در صد مقصر است. باید در صورت وقوع تصادفات اینچنینی برای رانندگان مجازات های سنگین درنظر گرفته شود تا این افراد ملزم شوند قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشند تا دچار خواب آلودگی نشوند.
    • P IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      0 0
      راننده رافوقش بیکار میکنن !!ولی جناب آخوندی الان کجا هستن که ساکتن حتی استعفای جناب آخوندی جان برای دختران نمیشود!
  • تربت حیدریه IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    با عرض تسلیت به خانواده های داغدیده دیده ویک پیشنهاد به پلیس راهور کلیه اتوبوس ها را مجهز به دوربین مدار بسته نمایند ووصل به مانیتور شود برای مسافران تا وضیعیت راننده را رصد کنند در یک اتوبوس حداقل در طول سفر چند نفر بیدار هستند که وضعیت راننده رابینند واز چنین حوادثی جلوگیری کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس