کد خبر 768958
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
سپاه پاسداران

سپاه و بسیج،هم از عهده مقابله با معاندان خارجی به خوبی برآمده‌اند و هم از عهده راضی کردن مخالفان و بدخواهان و منتقدان داخلی و حتی اگر کاستی‌ها و نقایصی هم داشته‌اند، مخالف خود را به تحسین واداشته‌اند.

به گزارش مشرق، موج وحدت مردم زیر عنوان شهید حججی و اظهارات مقامات مسئول کشور درباره ادامه سازندگی‌های سپاه در عرصه نظامی و اقتصادی به‌ویژه راه و فرودگاه و پالایشگاه و مترو، نگارنده را به این نتیجه رساند که سپاه و بسیج، هم از عهده مقابله با معاندان خارجی به خوبی برآمده‌اند و هم از عهده راضی کردن مخالفان و بدخواهان و منتقدان داخلی و حتی اگر کاستی‌ها و نقایصی هم داشته‌اند، مخالف خود را به تحسین و تمجید واداشته‌اند. با این تفاوت که معاند و تحریم‌کننده خارجی را با مجموعه عملیات‌های سازندگی در داخل و پیشرفت‌های نظامی و موشکی به تعظیم واداشته‌اند و طعنه زنندگان داخلی را با عملیات‌های نظامی در خارج از کشور و دفع شر تروریست‌ها از پشت مرزهای وطن.

آنها که جز با زبان تلخ و طعنه از سپاه یاد نمی‌کردند، در این زمان، تسلیم نگاه حجت خدا و بسیجی شهید محسن حججی شدند و زبان به تحسین و تمجید حماسه‌سازی او و همرزمان شهید و رزمنده‌اش گشودند. او «پاسدار انقلاب» بود اما نه در پشت میز ریاست پدر و نه با اقدام سلبی علیه جناح مخالف سیاسی، او آن قدر کار ایجابی داشت و آن قدر بزرگوارانه از کنار طاعنان وطنی گذشته بود که وقت پاسخ به طعنه‌ها را نداشت. بعد از این وحدت مثال‌زدنی، سخنان دیروز رئیس‌جمهور نیز ستودنی بود: «نمونه اسماعیل را در عصر جدید در چهره حججی می‌بینید. این عزیزی که او را می‌برند به سوی قربانگاه، نه یک آدم رئوف که یک آدم جلاد او را می‌برد. شما در چهره او نگاه کنید. همان آرامش و حالت و نگاه آرام را در صورت او می‌بینید. آن نگاه حججی برای افتخار کشور ما کافی است. نشان می‌دهد جوانان ما تا چه حد در راه اهداف بلند و خاندان رسالتشان آماده‌اند و چقدر ایثارگرند. خانواده او نیز همین طور. آنها نیز همین آمادگی را دارند. این یادگار ابراهیم خلیل است.»

اینگونه بود که یک بسیجی به نام حججی که پس از پایان جنگ تحمیلی به دنیا آمده، همه را از خود راضی کرد، نه حتی شخص رئیس‌جمهور را که خود چندین بار گفته است یک بسیجی است و فقط گاهی حق بسیجی و پاسدار را آن طور که باید ادا نمی‌کند، بلکه حتی بدترین طعنه زنندگان داخلی را به سکوت و سپس به تمجید واداشت.

اما سپاه جواب دشمنان خارجی را نه صرفاً در میادین مقاومت و مبارزه با تروریسم تکفیری بلکه بیشتر در داخل کشور و با افزودن بر توان موشکی و قدرت بازدارندگی و ایجاد امنیت داخلی و نیز به اعتراف همگان در عرصه سازندگی کشور می‌دهد، اگرچه در این عرصه هم علاوه بر دشمنی امریکا با طعنه «کاسب تحریم» همان طاعنان داخلی روبه رو بود اما جمع وقایع ماه‌های اخیر نشان می‌دهد صبوری فرماندهان سپاه و بسیج در مقابل این هر دو دشمنی‌ها، شرایط را به گونه‌ای دگرگون کرد که حالا برای آزردن بسیج و سپاه در داخل، نمک نشناسی بسیار لازم است و برای دشمنی کردن با سپاه در میادین جنگ و مقاومت، نیرویی پر قدرت. و این مسیرها برای دشمنان سپاه و بسیج روز به روز به همت خون امثال شهید حججی سخت تر و فواید آن برای ملت ایران پربارتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    37 35
    البته این نظر نگارنده محترم مقاله هستش اما به نظر من باید مصرف را کنترل کرد تا مملکت آباد بشه فقط همین............
    • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      64 43
      اگه سپاه و بسیج نبود الان لباس زیرت دست داعشی ها بود
    • حسین IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      29 8
      منظورم برای اون کسی است که منفی و دیسلایک میده برداشت بدی نشه
    • محمدرضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      39 7
      نمیفهمی یا خودتو میزنی به نفهمی؟ چه ربطی بین مصرف و دفاع هست؟؟ اگه فقط مصرف بهینه باعث آبادی کشور میشد الان افریقا بهشت روی زمین بود.
  • هاتف IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    96 27
    اگر سپاه نبود کشور هم نبود. حضرت امام خمینی(ره)
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    59 21
    درود بر پاسداران انقلاب اسلامی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    69 19
    خدایا روز به روز بر توان سپاه بیفزا و بدخواهانش را ذلیل کن.
  • صادق IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    29 6
    ای بابا فکر کردم به سمت داعش موشک پرتاب کردن
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    40 23
    سپاه فرا جناحی است
    • US ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      13 3
      البته وارد نشدن در جناح بازی ها به معنای وارد نشدن در سیاست نیست بلکه سپاه باید در تمام زمینه های سیاسی و انیتی و فرهنگی و اقتصادی که خطری انقلاب اسلامی را تهدید می کند وارد شود ولی باید محافظ انقلاب باشدولی نباید شان خود را به یک جناح سیاسی تقلیل دهد
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    43 8
    این وحدت جای شکر دارد و الحمدلله رب العالمین
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    35 16
    درود بر سپاهیان و بسیجیان دلاور که ارامش کشور نتیجه جانفشانیهای انان است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    27 7
    ممنون از شما
  • من IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    22 4
    تیترش رو خوب نزدی مشرق
  • lolo RU ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    28 8
    خدا قوت دلیر مردان ایران زمین....در پناه خدا ای بچه شیر های حضرت زهرا!!االلهم الفرج قائم ال محمد(ص)
  • رامین حیدری از کوار فارس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    27 9
    هر کسی بخواهد خدمات سپاه چه در زمینه امنیت چه نظامی چه اقتصادی رو زیر سوال ببره واقعا بی انصافی کرده.هر چند معتقدم سپاه نباید وارد مسایل حزبی و جناحی گردد ولی در زمینه مسایل نظامی.امنیتی و اقتصادی هر جا که دسپاه و بسیج وارد شده اند خوب عمل کرده اند
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    29 8
    هزار و چندین سال پیش امام حسین با اینکه میدانست کودک شیرخواره اش را باید به قربانگاه ببرد که برد ونتیجه را خودتون از من بهتر میدونید.امروز دشمنان قسم خورده اسلام شبکه ماهواره ای من و تو اعتراف میکنند که اگر حججی نبود داعش نوامیس ما را غارت میکرد .
  • محمدرضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    17 9
    درود بر سپاه پاسداران. سپاه افتخار ایران است. اونهایی که بد سپاه رو میخوان ایرانی نیستند
  • محمود IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    1 3
    حقه باز همه نظرهای موافق رو گزاشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس