حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ نماینده مجلس در رأی گیری‌ها شرکت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 شهریور ماه ) پارلمان در تذکری گفت: از هیئت رئیسه تشکر می‌کنم که اسامی منظم ترین نمایندگان را اعلام کردند که باعث حفظ نظم و انضباط در مجلس می‌شود.

وی افزود: وقتی اعلام اسامی منظم ترین نمایندگان در هیئت رئیسه صورت می‌گیرد باعث می‌شود که وضعیت مجلس بهتر شود. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: گاهی اوقات 70 نفر از نمایندگان در رأی گیری‌ها شرکت نمی‌کنند این اتفاقات برای مجلس مشکل ایجاد می‌کند.

حاجی دلیگانی همچنین به هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد داد که حضور و غیاب‌ها و نیز رأی گیری‌ها در خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گیرد تا هم مردم از آن مطلع شوند.

 محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تذکر حاجی دلیگانی گفت: ظاهرا در بعضی از سایت ها و فضای مجازی سیاست‌های ناصحیحی در این باره منتشر شده است، گاهی با چند دقیقه تفاوت یک نفر جزو 10 نفر منظم قرار می‌گیرد که از رسانه ها و سایت ها خواهش می کنم که در این زمینه دقت کنند.

وی تأکید کرد: این تصمیم هیئت رئیسه مجلس بوده که هر سه ماه یک بار اسامی 10 نفر از منظم ترین نمایندگان و بیشترین مشارکت کنندگان در رأی گیریها را اعلام کند. زیرا در جهت حفظ نظم مجلس است و خارج از چارجوب آیین نامه مجلس نیست.

وی اضافه کرد: اگر ما به عنوان مثال نامنظم ترین نمایندگان را اعلام می‌کردیم، شاید جای بحث وجود داشت و کسی اعتراضی داشته باشد.

براساس این گزارش، علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: بنده سه دوره نماینده مجلس بوده‌ام و گواهی می‌دهم که مجلس دهم نسبت به دو مجلس قبلی منظم‌تر بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس