کد خبر 768686
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
قیمت مرغ

با وجود اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان کاهش‌ یافته است اما قیمت گوشت مرغ کماکان در مقابل اقدامات مسئولان برای تنظیم بازار سرکشی می‌کند.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان کاهش‌ یافته است اما قیمت گوشت مرغ کماکان در مقابل اقدامات مسئولان برای تنظیم بازار سرکشی می‌کند. به نظر قیمت مرغ قصد کاهش یافتن ندارد دلیل این امر که از تولیدکنندگان سوال می‌شود این‌طور جواب می‌دهند که همیشه شعبان یک ماه هم رمضان و منظورشان آن است که قیمت این محصول در طول سال ارزان بوده و حالا به قیمت مناسبی رسیده است. محمد یوسفی، رییس اتحادیه مرغ گوشتی نیز قیمت فعلی را متعادل می‌داند.

قیمت مرغ اما این روز برای مصرف‌کننده و مردمی که قدرت خرید کمی دارند بالا است و قدرت خرید آنها را در مقایسه با قبل کمتر کرده و حدود یک ماه است که این محصول در بازار خرده فروشی بیشتر از 8 هزار تومان و امروز به نرخی در حدود 8 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

گرانی مرغ یک ماهه شد

مهدی یوسف خانی گفت: هر کیلوگرم مرغ 8500 تومان در خرده‌فروشی و واحدهای صنفی به فروش می‌رسد و از  یک ماه گذشته تغییر چندانی در قیمت آن به وجود نیامده است.وی افزود: گرانی مرغ یک ماهه شده است و شرایط موجود نیز به گونه‌ای نیست که انتظار ارزان شدن آن در کوتاه‌مدت را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی ادامه داد: هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز در خرده‌فروشی 5750 و هر شانه دو کیلوگرمی از این محصول  11500 به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش این محصولات پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران قیمت کمتری دارند به طوری که هر شانه تخم‌مرغ 11 هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ گرم  7390 و مرغ منجمد 5700 تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس