کد خبر 768613
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
طوفان هاروی در تگزاس

بزرگترین توفان در تاریخ قاره آمریکا تاکنون ۲۲ کشته در ایالت تگزاس برجای گذاشته است.

 به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن‌پست، توفان هاروی که به عنوان بزرگترین توفان در تاریخ قاره آمریکا طبقه‌بندی‌شده است، نهایتا با تغییر مسیر، از ایالت تگزاس و به طور خاص شهر هیوستون دور می‌شود. با این حال، اثرات این توفان که در بارش شدید باران خود را نشان می‌دهد سواحل لوئیزیانا را هدف گرفته است.

نشریات محلی لوئیزیانا اعلام کرده‌اند که هشدار وقوع سیل و توفان در نوار ساحلی این ایالت اعلام شده است، و نسبت به افزیش احتمالی سطح آب تا ارتفاع یک متر بالاتر از سطح زمین هشدار داده شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این توفان تاکنون دستکم 22 قربانی برجای گذاشته است. با این حال می‌گویند که دشوار بتوان تعداد دقیق افراد مفقود شده را اعلام کرد. همچنین می‌گویند هنوز نمی‌توان به طور دقیق تعداد خانه‌ها و ساختمان‌های آسیب‌دیده را اعلام کرد، زیرا تیم‌های امداد و نجات همچنان در دسترسی به مناطق سیل‌زده دچار مشکل هستند. تنها در شب گذشته، بیش از 25 سانتیمتر باران در منطقه بیمونت در 120 کیلومتری شرق هیوستون بارش رخ داد.

مقامات می‌گویند که بیش از 13 هزار نفر از سیلاب نجات داده‌ شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از افراد توسط قایق‌های افراد غریبه و غیرحرفه‌ای نجات داده شده‌اند. مسئولان نهادهای فدرال آمریکا نیز تخمین می‌زنند که حدود 30 هزار نفر در تگزاس و ایالت‌های کناری آن مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس