به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، نعمت الله پوستین دوز، مدیرعامل سایپا در گفت وگويی 50 ثانیه ای با خبرنگار مشرق، پاسخ هایی داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.
مدیرعامل این شرکت خودروساز پر حاشیه در پاسخ به سؤالی در خصوص مدت زمان تولید پراید در این شرکت، با اشاره به وجود بازار و تقاضا برای این خودرو گفت: تا وقتی که بازار باشد و زمان مشخصی ندارد.
وی ادامه داد: در دنیا اصلی وجود دارد مبنی بر اینکه تا محصولی بازار دارد؛ تولید آن متوقف نمی شود و فعلا تا بازار کشش این محصول را دارد و سازمان استاندارد هم اجازه می دهد، منافع ایجاب می کند که این محصول تولید شود.
پوستين دوز درباره میزان استفاده مدیران ارشد این خودروسازی از خودرویی به نام "پراید" افزود: مدیران ارشد ما خیلی کم از این محصول استفاده می کنند.
در خصوص این سؤال می توان به این نکته اشاره ای داشت؛ در حالی که طبق آيین نامه داخلی گروه خودروسازی سایپا، وقتی یک سال از زمان مدیریت یک فرد در این گروه بگذرد؛ به این مدیر، یک دستگاه خودروی مگان با تسهیلات بسیار ویژه اختصاص پیدا می کند. بعید به نظر می رسد این میزان خیلی کم از این خودرو استفاده کنند. در زمان مدیریت قبلی سایپا، خبرنگاران حوزه صنعت بارها آقای بذرپاش را سوار بر خودروی پراید دیده بودند و شاید به مدیریت این مدیر جوان هم انتقاداتی داشته باشیم ولی به هر حال ایشان حداقل جرأت و شجاعت سواری با پراید را داشت.
پوستین دوز در آخرین ثانیه این گفت وگوی کوتاه در جواب سؤال خبرنگار ما مبنی بر حاشیه سود پراید گفت: جزء اسرار شرکت است و نمی توانیم، بگوییم.
نکته آخر اینکه این سؤال در ذهن خیلی از مردم است که حاشیه سود خودروهایی مانند؛ سمند، پرشیا، ال 90 و پژو 206 در برخی محافل صنعتی بعضا اعلام می شود و حتی در برخی موارد مسؤولان خودروساز از عدم حاشیه سود برخی از این محصولات صحبت می کنند، چرا اذهان عمومی از داشتن این اطلاعات محروم می شوند و مسؤولان از اعلام حاشیه سود یا به عبارتی سود خالص این محصول خودداری می کنند.