نعمت الله پوستین دوز در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص حاشیه سود پراید گفت: جزء اسرار شرکت است و نمی توانم بگویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، نعمت الله پوستین دوز، مدیرعامل سایپا در گفت وگويی 50 ثانیه ای با خبرنگار مشرق، پاسخ هایی داد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مدیرعامل این شرکت خودروساز پر حاشیه در پاسخ به سؤالی در خصوص مدت زمان تولید پراید در این شرکت، با اشاره به وجود بازار و تقاضا برای این خودرو گفت: تا وقتی که بازار باشد و زمان مشخصی ندارد.
 
وی ادامه داد: در دنیا اصلی وجود دارد مبنی بر اینکه تا محصولی بازار دارد؛ تولید آن متوقف نمی شود و فعلا تا بازار کشش این محصول را دارد و سازمان استاندارد هم اجازه می دهد، منافع ایجاب می کند که این محصول تولید شود.
 
پوستين دوز درباره میزان استفاده مدیران ارشد این خودروسازی از خودرویی به نام "پراید" افزود: مدیران ارشد ما خیلی کم از این محصول استفاده می کنند.
 
در خصوص این سؤال می توان به این نکته اشاره ای داشت؛ در حالی که طبق آيین نامه داخلی گروه خودروسازی سایپا، وقتی یک سال از زمان مدیریت یک فرد در این گروه بگذرد؛ به این مدیر، یک دستگاه خودروی مگان با تسهیلات بسیار ویژه اختصاص پیدا می کند. بعید به نظر می رسد این میزان خیلی کم از این خودرو استفاده کنند. در زمان مدیریت قبلی سایپا، خبرنگاران حوزه صنعت بارها آقای بذرپاش را سوار بر خودروی پراید دیده بودند و شاید به مدیریت این مدیر جوان هم انتقاداتی داشته باشیم ولی به هر حال ایشان حداقل جرأت و شجاعت سواری با پراید را داشت.
 
پوستین دوز در آخرین ثانیه این گفت وگوی کوتاه در جواب سؤال خبرنگار ما مبنی بر حاشیه سود پراید گفت: جزء اسرار شرکت است و نمی توانیم، بگوییم.
نکته آخر اینکه این سؤال در ذهن خیلی از مردم است که حاشیه سود خودروهایی مانند؛ سمند، پرشیا، ال 90 و پژو 206 در برخی محافل صنعتی بعضا اعلام می شود و حتی در برخی موارد مسؤولان خودروساز از عدم حاشیه سود برخی از این محصولات صحبت می کنند، چرا اذهان عمومی از داشتن این اطلاعات محروم می شوند و مسؤولان از اعلام حاشیه سود یا به عبارتی سود خالص این محصول خودداری می کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    از مخابرات و خودرو سازها به شدت متنفرم
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    به خدا زوره !گمرکی 100%! بعد میگه تا بازار وجود داشته باشه ما تولید میکنیم بابا خوبه خودتون هم می دونین اگه گمرکی رو ور دارن یا کم کنن که شما ورشکست میشن چون می دونین مردم نمی تونن خودروی خارجی بخرن دارین آشغال تولید می کنین می دین بیرون
  • سعيد ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    با سلام خدمت تهيه كننده گزارش بايد به عرضتان برسانم شما خيلي راحت تر مي توانيد قيمت پرايد را مشخص نماييد وسود كلان كه شركت خودرو سازي ازاين بابت حاصل مي كندكليه لوازم را از بازر آزاد قيمت بگيريد والبته اكثرلوازم چيني باشد قيمت بدست آمده را از قيمت فروش كم كنيد سود بدست آمده مساوي با ..........
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اگر شرکت و متعلاقات آن قباله خانوادگیشان است، پس حفظ اسرار شرکت، حقشان است. اما شرکت سایپا ، یک شرکت سهامی است، مثل همه شرکتها که سهامدارانش در سود و زیان شریکند.
  • خلیج پارس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اینکه دیگه پنهان کاری نداره، بر هر انسان کور و کچلی واضح و مبرهن است که خودوریی که 9 ملیون تومان و خورده ای به فروش میرسد مانند پراید، 7 ملیون تومانش سود خالصی است. فکر کردید مردم شعور ندارند؟؟!!!! وقتی یک دستگاه فورد اآخرین سیستم فقط 19 هزار دلار قیمت دارد، پراید؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سمندری ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    عزیز من! سوالاتی که جوابشون معلومه چرا می پرسی؟! وقتی تویوتا ماشین سواری 10 میلیونی داره این قوطی حلبی که ما سواریم سه میلیون بیشتر نمی ارزه دیگه - یعنی سود هفت هشت میلیونی! پرسیدن نداره! چرا با این سوالات امنیت ملی را به خطر می اندازی؟! ملاحظه حرمت سایپا را نمی کنی لااقل ملاحظه حساب بانکی اش را بکن و سودش را به خطر ننداز!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    سه روز پیش عراق بودم توی تمام خیابونا نجف و کربلا و حتی بغداد پر شده از مشینهای پراید و سمند و روآ و جالبه وقتی قیمت ماشینها رو پرسو جو کردیم قیمت تمام شده پراید نزدیک 3 میلیون تومان به پول ایرانی می شد
  • داوود ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اگر این مدیر را مجدداً زیارت کردید لطفاً بپرسید منظور از منافع ایجاب می کند، منفعت سایپا + کیا = فورد (مرگ بر آمریکا) یا منفعت مردم ایران؟ کدام یک بر دیگری چرب تر است.
  • داوود ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اگر این مدیر را مجدداً زیارت کردید لطفاً بپرسید منظور از منافع ایجاب می کند، منفعت سایپا + کیا = فورد (مرگ بر آمریکا) یا منفعت مردم ایران؟ کدام یک بر دیگری چرب تر است.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    ما كه راضي نيستيم بايد اون دنيا جواب پس بدهند.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    نمایندگان مجلس جهت استحضارو اقدام مشابه در مورد اختلاس سه میلیاردی (البته اگر بمانند فقره وزیر اقتصاد نباشد)
  • کارمند سایپا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    جای سوال است که آیا انتخاب آقای پوستین دوز براساس شایسته سالاری بوده ؟ ایشون در شرکت سایپا یک هدف بیشتر نداره عزل پرسنل قدیمی و انتصاب نزدیکان و خویشاوندان و منتصبان با جریانات خاص
  • کارشناس سایپا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    بنده از مدیران میانی سایپا هستم و در خصوص قیمت تمام شده قوای محرکه شامل موتور گیربکس و اکسل که اصلی ترین قطعات خودرو پراید هست باید به اطلاع برسانم که شرکت مگا موتور سایپا قوای محرکه شامل موتور گیربکس و اکسل را برای سایپا به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزارتومان که شامل 7% سود می باشد را فاکتور می کند تازه کل سهام مگا موتور 100% متعلق به خود شرکت سایپا می باشد. و اگر قیمت تمام شده تزیینات را هم بر فرض خیلی بالا 1.6 میلیون تومان حساب کنیم و عوارض و مالیات را که خریدار میدهد جمعا بیش از 4 میلیون تومان نمیشود. قیمت تمام شده پراید نظر به اینکه سهام شرکت سازه گستر و شرکت مگا موتور 100% متعلق به خود شرکت سایپا می باشد و سود عملکرد آنها در نهایت به جیب خود سایپا میرود یعنی قیمت واقعی تمام شده پراید سه و نیم میلیون تومان برای سایپا می باشد
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    با عرض خسته نباشید خدمت مسئولین سایت اگر می توانید گزارسی از قیمت خودرو های ایرانی در عراق بنویسید چون نزدیک 3 الی 4 میلیون در عراق فروش می ره این خودرو آشغال
  • وبلاگ روز شمار سایپا ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    این پراید ها 5 میلیون بیشتر ارزش نداره نه 9 میلیون . اقای مدیر فقط بدون که مردم مجبورن.....
  • یاسر ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    شرکتهای خودرو سازی در ایران دنبال سود خودشونند و برا همین هم همه دنیا از ما زده جلو . انصافا اونوره ابی ها تو این قضیه مسلمان تر از ما هستند
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    کره هم مثل ما سی سال پیش شروع به خودرو سازی کرد الان به کجا رسیده اگه بعضی مسئولیین یه کم به فکر پیشرفت ملت بودند الان وضع این جوری نبود البته اونا هم باید تولید ثروت کنند (برای خودشون)
  • داداش ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    میدونی توی اغلب شرکت های گروه سایپا مدیران حق ندارن سوار پراید بشن ! میدونی توی یکی از شرکتهای درجه 3 گروه سایپا وقتی ماشین های مدیریتش امثال تینا،مورانو،قشقایی،ماکسیما،زانتیا،لوگان،ریو هست ،دیگه جایی برای پراید وجود نداره !
  • گمنام ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    من یه تاجره ایرانی هستم و به شمال کشور عراق یا همون منطقه اقلیم کردستان به لحاظ مراودات اقتصادی و فعالیت های اقتصادی بسیار رفت و آمد دارم ... اتفاقا 6 ماه پیش یکی از همکاران ما اقدام به خرید تعداد انبوهی از خوردوهای تولیدی و مونتاژی این شرکت را خریداری نمود ( هم زانتیا و هم پراید ) جالب اینکه این خودرو ها بدون هیچ فروشی به کشور بازگردانیده شد . حال اینکه خیابانهای اربیل و سلیمانیه جولانگاه ماشین های غربی و شرقی شده و مردم به جهت تمکن مالی میل بیشتری به استفاده از محصولات این کشورها را دارند ... به خدا وقتی میبینیم یک شهروند ایرانی با آنهمه منابع عظیم و ذخایر بزرگ انسانی و نفتی و با آنهمه تمدن و فرهنگ سوار بر چنین ماشینهای دموده شده بسیار اندوهگین میشوم جالب اینجاست مورد تمسخر کسانی قرار میگیریم که تا 10 سال گذشته سوار بر پاسات های برزیلی میشدند و الان مورث میلیون ها دلار ثروت بادآورده بی حساب کتاب آمریکایی شدند ...
  • ناشناس ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    تا زمانی که حمایتهای سازمان استاندارد از سایپا وایران خودرو ادامه داره وضع از این بهتر نمیشه!
  • حسن محلوجی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    به شرکت های زیر مجموعه سایپا مثل پارس خودرو و سازه گستر و یا مگا موتور هم سری بزنید .سفارشات از .....برای استخدام در این شرکت ها بیداد می کنه . فقط در شرکت مگا موتور آنقدر استخدام کرده اند که ناهار خوری دیگر جا ندارد که کارمندان بنشینند و ناهار بخورند. خدایی شرم آور است.دنبال حاشیه سود نباشید .کدام حاشیه سود؟!!! دفتر چین که دو هفته پیش افتتاح شد برای چه افتتاح شد؟!!! قطعات بی کیفیت و بیکاری کارگران ایرانی.بلی حقیقت این است.
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    این مطلب در مورد سهامداران عمده صحیح است ولی در مورد سهامداران جزء در زیان بله ولی در سود نه !
  • حسین زاده ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    خدایی نباید هم بگوید.ایشان بیش ...... نفر از اقوام خطه شمال کلاردشت روستای میچکار را در گروه سایپا استخدام کرده و کلا روستای میچکار خالی از سکنه شده و فقط حاج علی اکبر مونده و ............ (ع . م) هم از همکلاس هایش را در یکی از شرکت های سایپا گذاشته قائم مقام . در باشگاه سایپا هم که عزیز دیگری مدیر عامل هستند به نام کوشا از نور چشمان و ...........بشمارید که چنر نفر میشوند .
  • بنده خدا ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    متاسفم
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    ارزان ترین خودرو جهان یه ماشین هندیه به نام "تاتا نانو" به قیمت 4500 دلار که پیکان پیشش ماکسیماست بعد چه طوری پراید رو میدن 3 ملیون؟! احتمالا این قیمت دست دومش بوده مثلا الان هوندا سیویک مدل 1999 هم در امریکا 1500 دلاره اما تندر 90 (لوگان) صفر کیلومتر در فرانسه 14000 دلار هستش سایت ebay.com رو ببینید
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    اینطوری حساب کنی میشه 20 - 30 میلیون تومن
  • خشایار ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    خداوند طول عمر با عزت بدهد به تمامی مسئولین و دست اندرکاران سایت ولایی مشرق نیوز . جریان انحرافی محکوم به نابودی است و اگر لازم باشد وابستگان و خود فروخته های به این جریان مفسد باید افشا شوند.
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    گول این قیمت هارو نخورید از دید مهندسی قیمت یک دستگاه هیوندا سوناتا 2011 درب کارخونه 15.000 دلار اصلا منطقی نیست اینو میتونید با قیمت یخچال و تلوزیون و ... مقایسه کنید چه طور ممکنه محصولی که عصاره صدها تکنولوژی پیچیده هست رو با این قیمت بفروشن امروز سود خودروسازان دنیا از طریق فروش لوازم یدکی بدست میاد ماشین رو ارزون میفروشن بعد روی لوازم یدکی سود میکنن مثلا یک جفت چراغ جلوی مزدا 3 جدید 1000 دلار در امریکا قیمت داره در صورتیکه قیمت این ماشین 20.000 دلار هست (یعنی پول 10 جفت از چراغ جلوی این ماشین میشه قیمت کلش!!! ) برای همین در سوریه سمندlx رو میخرن 13 میلیون جاییکه بنز c240 دست دوم 16 میلیون قیمت داره پیشنهاد میکنم مشرق یک گزارش مستند از قیمت خودرو و لوازم یدکی اون در دنیا و ایران تهیه کنه
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    سایپا خیلی ظلم میکنه!
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    حرف حق:)
  • مهدی پاک نهاد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    من نمیدونم واقعا شما بینندگان محترم واقعا چرا انقدر برداشت بد میکنین؟ منظورش از محرمانه اینه که اگه بگیم چقدر سود داره مردم دلشون واسه ما میسوزه و اونوقت قیمت پراید از اینی که هست میره بالاتر!!!! واقعا شماکه به سایپاتوهین کردین چجوری جواب دل شکسته مدیرعاملش رو میخوایین بدین واقعاکه
  • یک کارگر سایپا ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    کافیست به زندگی‌ تک تک مدیران قبل و بعد از مدیریتشان نگاه کنید
  • سینا ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    "مافیای خودروسازی"، تیتر خوبیه برای یک گزارش که امیدواریم مشرق تهیه کنه
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    چه کساني پشتيباني ميکنن؟ اين مهمه
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    کافيست ملت ايران شش ماه اين آشغال ها را نخرند آن وقت ببينيم آقايان جه خواهند کرد؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    تا زماني که رقابت نباشد وخودروسازي در کشور انحصاري باشد وضع همين است ازيک طرف مردم را اسرافکار مي دانند از طرفي آشغالهايي توليد مي کنند که بنزين وسرمايه ملي را هدر مي دهند.
  • نامدار ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
    0 0
    بعضی اقایان 90 لوگان فرانسوی رو با لوگان ایرانی مقایسه میکنند این مقایسه مثل مقایسه جنس چینی در مقابل جنس امریکایی یا اروپایی است!!!!
  • وی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آی مشرق ، مواظب باش محافظه کار نباشی وگرنه فرقی با بقیه نداری !
  • محمود ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درودبرمدیربسیجی مدیرفروش پارس خودروکه باپراید ترددمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس