اردوی جهادی

جهادگرانی که برای آبادانی و کمک به مردم در مناطق محروم فعالیت می‌کنند، قهرمان‌هایی هستند که جای آن‌ها در آثار هنری خالی است.

به گزارش مشرق، شهادت دو جوان دهه هفتادی دیگر، این بار در قامت «جهادگر» تلنگری است بر اهالی رسانه و هنرمندان تا این قهرمانان گمنام را دریابند. امثال امین شیرازی و سیدامیر فارس حسینی که دو روز قبل و در یک مأموریت جهادی به شهادت رسیدند، جوانانی هستند که بدون چشمداشت مالی یا شهرت‌طلبی، با دغدغه گسترش عدالت و توجه به محرومان و پابرهنگان به مناطقی عمدتا صعب‌العبور و فاقد امکانات می‌روند تا به مردم خدمت کنند.

این افراد و فعالیت‌های آن‌ها سوژه‌هایی ناب برای تولید آثار هنری هستند. در دورانی که همه در تلاش هستند تا چهره‌ای غربزده و مادی از نسل جوان ایرانی را جعل کنند، هر سال هزاران نفر از این جوانان در قالب اردوهای جهادی به نقاط دورافتاده ایران می روند تا گرد فقر و محرومیت را از زندگی مردم آن مناطق پاک کنند.

چندی پیش در گزارشی که در صفحه فرهنگ مقاومت روزنامه کیهان منتشر کردیم، به اقدام تحسین‌برانگیز یکی از گروه‌های جهادی در توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان پرداخته بودیم. هر اردوی جهادی، هر گروه جهادی و هر فرد جهادگر، پر از اتفاقات و رازهای دراماتیک هستند. به طوری که فعالیت‌های جهادی، پر از شاخص‌ها و مفاهیم فرهنگی و هنری، ازجمله سبک زندگی، کشمکش و مقاومت، تعلیق و انتظار و گشایش و عشق هستند.


نکته مهم این است که برخی از شهدای مدافع حرم، پیش از این در اردوهای جهادی فعالیت می‌کردند. امثال شهید محسن حججی، شهید مهدی شفیعی و ... قبلا در فعالیت‌های جهادی، به اعتلای روحی و خودسازی پرداخته بودند. بدون تردید تولید آثار هنری و محصولات رسانه‌ای باکیفیت و تأثیرگذار درباره اردوهای جهادی، می‌تواند به گسترش فرهنگ جهادی بین جوانان کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس