کد خبر 767753
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
تورم

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری موشکفانه جزئیات تاریک اقتصاد ایران را تشریح کرده‌اند، گفت: الان نوبت به مسئولان است که به وعده‌های اقتصادی خود عمل کنند.

به گزارش مشرق، محمد لاهوتی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای دولت دوازدهم گفت: اینکه عالی‌ترین مقام کشور تا این اندازه به جزئیات توجه دارند و در یک نشست بسیار مهم که مسئولان کشور حضور دارند، بحث اقدام و عمل را مطرح و تذکر می‌دهند که الان نوبت عمل است، بسیار خوشحال کننده است. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه با فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با رئیس جمهور و اعضای دولت، حجت بر همه مجریان تمام شده است، گفت: محوریت برنامه‌های دولت از جمله وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت حذف رانت، ایجاد اقتصاد شیشه‌ای ، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت واردات و افزایش صادرات است که فرمایشات مقام معظم رهبری هم بیانگر آن است که این موضوعات مورد تأکید و حمایت ایشان است.  

وی با تأکید بر اینکه امروز دولت باید به دنبال فضاسازی و رسیدن به اهداف اقدام و عمل در اقتصاد باشد، اظهار داشت: طی سالیان گذشته برخی مسائل باعث شده که شرایط خاص و رانت برای عده‌ای ایجاد شود و حتی مردم از لحاظ سطح طبقاتی به دو دسته دارا و ندار تقسیم شوند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مسائل و شرایطی که باعث به وجود آمدن این مسائل می‌شود، اقدام کرد.

لاهوتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به موضوع قاچاق هم اشاره داشته‌اند، بیان داشت: امروز باید با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بتوانیم صنایع را مقاوم سازی کنیم و در جهت کاهش تعرفه به منظور کاهش قاچاق حرکت کنیم، تا صنایع ما در اثر واردات دچار آسیب نشوند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به بحث محیط کسب و کار و سالم‌سازی آن اشاره داشته‌اند، بنابراین در این راستا باید در جهت اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی گام برداشت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تمام زوایای تاریک اقتصاد ایران را که مانع رشد اقتصادی و یافتن جایگاه واقعی ایران در منطقه و جهان شده را بیان کرده‌اند، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در رسیدن به اهداف اقتصادی باید مکمل یکدیگر باشند. 

لاهوتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع تورم و اینکه علیرغم کاهش تورم این موضوع در زندگی مردم ملموس نبوده اشاره کردند، اظهار داشت: این واقعیت در سطح جامع وجود دارد و علیرغم کاهش تورم به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور مردم بهره‌ای که باید از کاهش تورم می‌بردند، حاصل نکردند. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: خروج از رکود قطعا با محوریت صادرات کلید می‌خورد که متاسفانه صادرات هم مشکلات  جدی دارد که چنانچه برای این مشکلات در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندت مدت برنامه‌ریزی نشود، قطعا نمی‌توان از شرایط کنونی رکود خارج شد. 

وی افزود: لذا در این بخش به نظر می‌رسد دولت باید توجه ویژه به صادرات و به خصوص صادرات کالاها و محصولات با ارزش افزوده بالا داشته باشد و با حمایت از صنایعی که پتانسیل صادراتی دارد، کمک کند تا قیمت تمام شده آن کالاها برای حضور در بازارهای صادراتی کاهش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس