دو شرکت سایپا و سیتروئن در سال 1379 قرارداد 10 ساله تولید زانتیا در ایران را منعقد کردند. از پاییز سال گذشته نیز با اتمام زمان این قرارداد، تولید این خودرو در سایپا متوقف شد. ظاهرا عدم تولید زانتیا در فرانسه و مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو، گروه خودروسازی سایپا را به این نتیجه رساند که خط تولید آن در ایران را جمعآوری کند.
10 سال 100هزار زانتیا
در 10 سال گذشته در مجموع حدود 100 هزار دستگاه زانتیا در ایران تولید شد. موتور این خودرو 2000 سیسی بوده و مجهز به سیستم ترمز ضدقفل است. قیمت این خودرو در زمان توقف تولید به حدود 30 میلیون تومان رسیده و تقریبا برابر با دیگر محصولات تولیدی در کلاس مشابه مانند سواری مزداست.پس از توقف تولید زانتیا، گروه خودروسازی سایپا تولید جایگزین مناسبی برای این خودرو را در دستور کار قرار داد که طبق اطلاعات به دست آمده این خودرو جایگزین انتخاب شده و در مرحله طراحی قرار دارد.
خودرو جایگزین زانتیا دو محصول جدید از خانواده محصولات سیتروئن خواهد بود. این دو خودرو محصول مشترک سایپا و سیتروئن بوده و به طور اختصاصی برای گروه خودروسازی سایپا طراحی شده است به همین دلیل این خودروها تنها در بازار ایران عرضه شده و وارد اروپا نخواهد شد.
طراحی این دو محصول جدید به تازگی به پایان رسیده و در آینده در سطح قیمتی محصولات سیتروئن وارد بازار ایران خواهد شد.