مجاهدین خلق ایران

نخستین قسمت مستند «شهدای ترور» با موضوع عملیات مهندسی منافقین علیه ملت ایران در سال های ابتدایی دهه 60، دوشنبه این هفته از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش مشرق - مجموعه مستند «شهدای ترور» درباره عملکرد سیاه و جنایت آمیز سازمان مجاهدین خلق طی سال‌های دهه 60، علیه ملت مظلوم ایران ساخته شده است. در هر قسمت، با نمایش تصاویر آرشیوی، گفت وگو با بعضی دستگیرشدگان این سازمان یا صحبت‌های آنها در دادگاه و همچنین گفت وگو با شاهدان عینی جنایت‌های منافقین، پرده از چهره کسانی برداشته می‌شود که این روزها بعضی سعی دارند جای این جلادان را با شهدا عوض کنند.

در نخستین قسمت به «عملیات مهندسی»، مجموعه‌ای از جنایت‌های زنجیره‌ای منافقین در سال‌های ابتدایی دهه 60 پرداخته می شود؛ در آن سال‌ها منافقین به دستور رجوی و دیگر سرکردگان این سازمان مضمحل شده، عملیاتی با عنوان «مهندسی» را طراحی و اجرا کردند، هدف از اجرای این عملیات وحشتناک و بی‌رحمانه، اعتراف‌گیری از هر کسی بود که گمان برده می‌شد با سپاه پاسداران و کمیته در ارتباط است، در این بین حتی افراد به ظاهر مذهبی هم از شر منافقان در امان نبودند چرا که بسیاری از قربانیان این عملیات طی آن سال‌ها، کسانی بودند که فقط چهره مذهبی داشتند.

در بخش‌های مختلف این مستند، ابتدا به برخی فعالیت‌های سازمان در دوران پیش از انقلاب اشاره می‌شود و سپس اعترافات اعضای دستگیر شده منافق پخش خواهد شد؛ همچنین به ماجرای زندگی شخصی به نام طالب اشاره می‌شود که زمانی در جبهه بوده و پس از مجروحیت، به کمیته انقلاب اسلامی می‌پیوندد و با منافقان درگیر می‌شود.

سیدرضا حسینی تهیه‌کنندگی و کارگردانی «شهدای ترور» را بر عهده دارد که نخستین قسمت آن را می‌توانید ساعت 18:30 دوشنبه 6 شهریورماه از شبکه افق ببینید. تکرار این مستند هم ساعت 5:30 روز بعد روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس