محمدجواد جمالی

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه پرونده PMD ایران در برجام مختومه اعلام شده است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از سایت‌های نظامی ایران را ندارد.

به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به ادعای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌تواند از سایت‌های نظامی ایران یا هر مکان مشکوک دیگری بازدید کند، اظهارداشت:چنین ادعایی درست نیست و ما هرگز بازدید از مراکز نظامی خود را نمی‌پذیریم و نپذیرفته ایم.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ادامه داد: بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت‌های نظامی ایران قانونی نیست و طبق سند توافق هسته‌ای این نهاد بین المللی تن‌ها مجاز به بازرسی از سایت‌های هسته‌ای است نه مکان دیگری.

وی تاکید کرد:ازسوی دیگر در جریان مذاکرات هسته‌ای و سند برجام پرونده PMD ایران، یعنی برنامه‌های احتمالی نظامی در زمینه‌های هسته‌ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مختومه اعلام شده است و بسته شدن این پرونده یکی از مفاد برجام است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد به نوعی از برجام سوء استفاده کند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بارها اعلام کرده اند که درباره امنیت کشور با هیچ کسی معامله یا شوخی ندارند و در این زمینه تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

جمالی نوبندگانی با تاکید براینکه تحت هیچ شرایطی اجازه طرح مجدد فعالیت نظامی هسته‌ای را نمی‌دهیم، گفت: طرح این موضوع جزیی از پازل فشار آمریکا بر ایران است، آن‌ها تلاش دارند با طرح چنین مسائلی به نوعی از برجام سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: چند سال گذشته، ایران برای اثبات حسن نیت خود اجازه بازدید از یکی از سایت‌های نظامی که ادعا می‌شد در آن فعالیت هسته‌ای می‌شود را صادر کرد و مشخص شد چنین ادعایی صحیح نیست؛ این اجازه یک بار و برای آخرین بار صادر شده و هرگز تکرار نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشور و نهاد بین المللی اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهد داد؛ چراکه این کار نقض حاکمیت محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هاتف ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    8 1
    جواب این پرووووووها را محکم تر بدهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس