ابطحی

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت باید بگوید خود و معاونت و رئیس دفترش در باشگاه نفت و نیرو چکار می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه 28 مردادماه قوه مقننه و در جریان بررسی سلمت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: وقتی که مدیریت خصوصی و دولتی در یک جا شریک می‌شود زمینه فساد فراهم می‌شود. 

وی ادامه داد: گره اصلی در نهادینه شدن فساد در کشور، عدم توجه به تعارض منافع است که در برخی مواقع پیش می‌آید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به اصل 141 قانون اساسی که در آن تصریح شده رئیس جمهور، وزرا و معاونان انها نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند، افزود: درچند سال گذشته باشگاهی به عنوان باشگاه نفت و نیرو تشکیل شده که آقای زنگنه باید بگوید خود، معاونان و رئیس دفتر وی آنجا چه کار می‌کنند زیرا این باشگاه یک موسسه خصوصی است.

ابطحی اضافه کرد: اکثر تصمیم‌ها، تصمیمات راهبردی درباره نفت در این باشگاه اتخاذ می‌شود و با این روش معلوم است که آن باشگاه فسادزا است.

وی با بیان اینکه آقای زنگنه در مجلس گفتند که وزارت نفت جای گروهبان‌ها نیست و جای ژنرال‌ها است، اظهار داشت: آقای زنگنه خود شما در 28 سالگی معاون وزیر فرهنگ شدید و در 30 سالگی وزیر شدید شما بگویید که چه زمانی ژنرال شدید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با انتقاد از عدم استفاده از نیروهای جوان در بدنه وزارت نفت، گفت: فارغ التحصیلان دانشکده نفت در پشت دربها مانده اند و اجازه استخدام به آنها داده نمی‌شود.

ابطحی با خطاب قرار دادن وزیر پیشنهادی نفت گفت: آقای زنگنه چرا در سال 92 تصمیم گرفتید خوراک پتروشیمی به ارز مبادله‌ای دریافت کنید. چرا در سال 92 در میدان آزادگان قرارداد با چینی ها فسخ شد و در فاز 11 پارس جنوبی دوباره با همان شرکت چینی قرارداد بسته شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس