کد خبر 763699
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
سرلشکر باقری و اردوغان

یک رسانه عرب زبان با اشاره به دیدار سرلشگر باقری با رئیس جمهور ترکیه آن را نشان دهنده هماهنگی تهران و آنکارا در زمینه اوضاع سوریه دانسته است.

به گزارش مشرق، پایگاه رای الیوم در سر مقاله خود با اشاره به سفر سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور به موضوعات مطرح شده در این دیدار از جمله موضوع سوریه پرداخته است.

این پایگاه در ادامه با بیان اینکه اوضاع در سوریه این روزها به نفع بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش می رود؛ گواه آن را چاپ تصویر بشار اسد روی اسکناس های جدید، بحران قطر با چهار کشور عربی، افتتاح نمایشگاه بین المللی دمشق و بازگشت برخی از معارضان از جمله محمد بسام الملک به دمشق عنوان کرده است.

رای الیوم می نویسد: حمایت ایران و روسیه و پایداری ارتش سوریه، توافقات آتش بس و مناطق کاهش تنش در سوریه؛ همگی نقش بزرگ و مهم در همه این تحولات ایفا کرده است و دست ارتش سوریه را برای عملیات در شرق و  جنوب سوریه بازتر کرده است و این پس از امن کردن مناطق غربی حمص و حلب و حماه یا بیشتر آن است.

این رسانه نوشت: استان دیرالزور و نه ادلب این روزها در اولویت قرار دارد و از نگاه مسئولان سوریه اعم از مسئولان نظامی و سیاسی در اولویت است زیرا این استان هم مرز با عراق است و منابع نفت و گاز به مقدار زیاد دارد و در بُعد اقتصادی در صورت آزاد کردن آن از دست داعش بسیار اهمیت دارد. ارتش سوریه با تسلط بر شهر السخنه آخرین مرکز داعش در استان حمص در آستانه نبرد دیرالزور قرار دارد.

رای الیوم سپس به دیدار سرلشگر باقری با مقامات ترکیه اشاره کرده و نوشته است: دیداری که میان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ژنرال محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با حضور ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه انجام شد؛ شاید یکی از مهمترین دیدارها بود که نشان دهنده هماهنگی ایران و ترکیه برای سر و سامان دادن به اوضاع در اراضی سوریه با توجه به تحولات اخیر و برای نبردهای مشترک آتی در ادلب و الرقه است. در ادلب هیئة التحریر الشام یا النصره مسلط است و احرار الشام نزدیک به ترکیه را شکست بزرگی داده و بر گذرگاه راهبردی باب الهوی مسلط شده است. ایرانی ها مانند ترکها نگران گرایش های جدایی طلبانه کردها در آستانه همه پرسی هستند که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در صدد اجرای آن است و این نگرانی آنها را به یکدیگر نزدیک می کند و سبب می شود که اختلاف نظرها را و لو به طور موقت کنار بگذارند.

در پایان سرمقاله رای الیوم آمده  است: سوریه به طور قطع گامهای بزرگی در مسیر سلامت و عافیت و چه بسا ثبات برداشته است که این موضوع نشان دهنده تغییر ریشه ای در عرصه سیاسی و نظامی سوریه به نفع بشار اسد است و چاپ تصویر وی بر روی اسکناس جدید به مفهوم این است که وی برای سالهای آتی حضور دارد و نه فقط مرحله انتقالی.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس