سید زهیر مجاهد

جانشین معاونت فرهنگی لشکر فاطمیون گفت: امروز هیچ تفاوتی بین خاکریز فرهنگی و خط مقدم جبهه وجود ندارد، دشمن در جنگ رسانه‌ای تا پشت خاکریزهای ما آمده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام سید زهیر مجاهد که در دروس حوزوی تا سطح خارج فقه و کارشناسی ارشد علوم قرآنی تحصیل کرده، لیسانس کارگردانی تلویزیونی نیز دارد و در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی زیادی برای جامعه مهاجر افغانستانی انجام داده است. او هم اکنون جانشین معاونت فرهنگی لشکر فاطمیون است.

جانشین معاونت فرهنگی لشکر فاطمیون، با اشاره به ورودش به جمع فاطمیون گفت: از زمانی که وارد جریان پر افتخار فاطمیون شده‌ام دغدغه فعالیت فرهنگی داشته‌ام، سه سال از حضورم در جبهه‌های مختلف می‌گذرد و به این حضور در کنار رزمندگان افتخار می‌کنم. از اعتماد فرماندهان لشکر و لطفی که به بنده داشته‌اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم همانطور که در میدان جنگ به عنوان یک سرباز بودم، در خاکریز فرهنگی نیز فعالیت کنم.

5 سال از حضور فاطمیون در جبهه مقاومت اسلامی می‌گذرد/فاطمیون نیروی مقاومت فراقومی، فراحزبی و فراجناحی است

مجاهد با اشاره به اینکه پنج سال از حضور فاطمیون در جبهه مقاومت اسلامی می‌گذرد، عنوان کرد: لشکر پر افتخار فاطمیون و غیور مردان افغانستانی مدافع حرم با حدود پنج سال حضور در خط مقدم مبارزه علیه تکفیر، عرصه‌ای جدید برای مقاومت اسلامی را به جهانیان معرفی کرده که برای آینده منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: یکی از افتخارات لشکر فاطمیون حضور قومیت‌های مختلف افغانستانی در کنار هم است، علت اصلی رشد چشمگیر و افتخار آفرینی فاطمیون این است که تا به امروز از تمامی حواشی سیاسی دور بوده و فقط به عنوان یک جریان عقیدتی در میدان نبرد حاضر شده است.

این مدیر فرهنگی بیان داشت: فاطمیون یک نیروی مقاومت اسلامی فراقومی، فراحزبی و فراجناحی است و به همین دلیل توانسته قلوب مؤمنین را تسخیر کند، اگر دقت کنید می‌بینید که قومیت‌های مختلف و سلایق سیاسی مختلف در فاطمیون حضور دارند و در کنار هم برادرانه و برابرانه می‌رزمند و افتخار می‌آفرینند.

لزوم فعالیت فرهنگی در لشکر فاطمیون

حجت الاسلام سید زهیر مجاهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی فاطمیون گفت: در کنار عظمت رزمندگان فاطمیون در میدان نبرد و افتخاراتی که علیه تکفیری‌های داعش و النصره آفریدند، نیاز به یک فعالیت مداوم فرهنگی در پشت جبهه نیز احساس می‌شود. از این رو ما آماده‌ایم که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جبهه فرهنگی که امروز عرصه هجمه‌ها و هجوم‌های دشمنان اسلام است، وارد میدان شویم.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: ما در خاکریز فرهنگی که بخشی از خط مقدم ماست، نیازمند فعالیت‌های مداوم هستیم، اما این فعالیت‌ها باید ساماندهی شده و با یک مدیریت منسجم انجام شود. بعد از اینکه موضوع رشادت‌های فاطمیون و مدافعان حرم به برکت خون شهدا زینت بخش محافل شد و افتخاری برای جهان اسلام، احساس نیاز مبرم برای یک جبهه فرهنگی نیز احساس شد و از این‌رو مطابق فرمانی که فرماندهان لشکر به بنده داشتند، مسئولیت مدیریت بخشی از فعالیت‌های فرهنگی به عهده بنده گذاشته شده است.

از اقدامات خودسرانه با نام فاطمیون جلوگیری می‌کنیم

جانشین معاونت فرهنگی لشکر فاطمیون با بیان اینکه در بخش فرهنگی تلاش‌های زیادی از سوی افراد و نهادهای مختلف انجام شده، افزود: این تلاش‌های صادقانه از سوی کسانی بوده است که محبان فاطمیون بوده‌اند و ارتباطی به لشکر پر افتخار فاطمیون ندارند. با توجه به گستردگی فاطمیون بناست از این پس فعالیت‌های فرهنگی متمرکز و با اهداف متعالی معین انجام شود.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: بسیاری از دوستان تا به امروز تلاش‌های زیادی در این راستا کرده‌اند و ما از تمام زحمت کشان قدردانی می‌کنیم، اما اگر این تلاش‌ها با هماهنگی مسئولین بخش‌های فرهنگی فاطمیون همسو نباشد، نه تنها کمکی به رشد فرهنگی فاطمیون نمی‌کند، بلکه می‌تواند آسیب‌هایی نیز داشته باشد، از این‌رو از تمام عزیزان فعال فرهنگی خواهشمندیم قبل از آغاز فعالیت‌هایشان مسئولین امر را در جریان قرار دهند.

وی گفت: ما از تمام کسانی که علاقمند به همکاری با بخش فرهنگی لشکر فاطمیون هستند صمیمانه دعوت به همکاری می‌کنیم و عاجزانه تقاضا داریم بدون هماهنگی فعالیتی با نام فاطمیون نداشته باشند، چرا که در برخی موارد سوء استفاده‌هایی از این نام شده و افراد و مجموعه‌هایی با عناوین مختلف خود را مرتبط با فاطمیون معرفی کرده‌اند، در حالیکه ارتباطی با این مجموعه نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام مجاهد در پایان اظهار داشت: فاطمیون امروز ساز و کار و سیاستگذاری مشخص خود را دارد و در چارچوب‌های معین فعالیت می‌کند، ما در شهرهای مختلف دفاتر و مجموعه‌هایی را داریم که مسئولیت پیگیری فعالیت‌ها را دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تقی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    1 0
    فاطمیون مردان بزرگی هستند که حماسه های بزرگی خلق کردند امید است در آینده این حماسه ها به صورت مستند برای نسل جوان منتشر گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس