کد خبر 761660
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مادورو

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، واشنگتن تلاش می­‌کند اپوزیسیون رادیکال ونزوئلا را تقویت کند و بر روحیه‌ آن‌ها تأثیرگذار باشد؛ لذا اعلام کرده که رئیس‌جمهور این کشور را تحت تحریم خود قرار داده است.

 به گزارش مشرق، «احمد سبحانی»، مدیرکل سابق آمریکای جنوبی وزارت خارجه و سفیر سابق ایران در ونزوئلا، در خصوص اهداف وضع تحریم­‌های بی‌سابقه آمریکا علیه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا و استراتژی واشنگتن در قبال این کشور، با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال تقویت اپوزیسیون رادیکال ونزوئلا است، بیان داشت: آنچه مسلم است دست‌های پلید آمریکا در حوادثی که ماه‌های گذشته در ونزوئلا اتفاق افتاده است، دیده می‌شود.

وی با توجه به تلاش واشنگتن برای تأثیرگذاری بر تحولات ونزوئلا گفت: ممکن است موافقت­‌ها و مخالفت­‌هایی در ونزوئلا وجود داشته باشد؛ اما دست‌های امنیتی و خبیث آمریکا سعی می‌کند که این مخالفت و موافقت را به صورت رادیکالی پیش ببرد. واشنگتن تلاش می­‌کند این موضوع بر دوستان دیگر کشور ونزوئلا نیز تأثیرگذار باشد.

مدیرکل سابق آمریکای جنوبی وزارت خارجه با یادآوری سفر رئیس سی‌آی‌ای به مکزیک اشاره داشت: وی در سفر خود به این کشور درخواست می­‌کند که دولت ونزوئلا را تحت فشار قرار دهند. آمریکا مادورو را تحریم می‌کند. البته این موضوع جنبه سمبلیک دارد؛ اما به هر حال دخالت‌های آمریکا در ونزوئلا مشاهده می­‌شود. این در حالی است که مردم ونزوئلا برای خود تصمیم می­‌گیرند. حتی اگر قرار است دولت از طریق مجلس مؤسسان تغییر یابد، این کار می­‌تواند انجام گیرد؛ اما آمریکا به دنبال ایجاد تحریک در این کشور است.

وی با تأکید بر هدف اصلی اعلام تحریم آمریکا علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا مطرح کرد: واشنگتن تلاش می­‌کند اپوزیسیون رادیکال ونزوئلا را تقویت کند و بر روحیه‌ آن‌ها تأثیرگذار باشد؛ لذا اعلام کرده که رئیس‌جمهور این کشور را تحت تحریم خود قرار داده است.

سفیر سابق ایران در ونزوئلا در پاسخ به این پرسش که «استراتژی واشنگتن در قبال ونزوئلا با روی کار آمدن دولت ترامپ تفاوت خاصی داشته است یا همان استراتژی پیشین دنبا می‌شود؟ » بیان داشت: مواضع دولت آمریکا ثابت است. دولت پیشین به شکل بسیار نرم‌تر موضع می­‌گرفت و دولت کنونی مواضع خود را به صورت خشن‌تر و علنی‌تر اعلام می‌کند.

وی با اشاره به دخالت‌های واشنگتن در کودتای ونزوئلا گفت: آمریکایی‌ها در کودتایی که در ونزوئلا به شکل بسیار نرم اتفاق افتاد، حامی کودتاچیان بودند. امروز همان سیاست‌ها به شکل خشن‌تر از طرف ترامپ پیگیری می‌شود. تغییر اساسی در سیاست‌های آمریکا در ارتباط با آمریکای لاتین و ونزوئلا صورت نگرفته است. صرفاً از مقابله‌ نرم به مقابله‌ خشن تغییر جهت می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس