جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند مبلغ 20 هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه دفاعی، مقابله با تروریسم و حمایت از سپاه پاسداران اختصاص دهند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) در جریان بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، ماده 11 این لایحه را پس از رسیدگی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، توقیت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته‌ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تحقق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تخصیص دهد و نیز دولت موظف است به منظور توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز و فنی و پژوهشی و صنعتی از حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد هسته‌ای مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات تملک‌دارایی و سرمایه‌ای و هزینه‌ای بودجه سال 1396 سازمان انرژی اتمی به طور مساوری تخصیص دهد و پرداخت کند. 50 درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و 50 درصد دیگر میان وزارتخانه‌های اطلاعات،‌ خارجه و دفاع به طور مساوی تقسیم شود.

تبصره 1 – وزارت دفاع بودجه مذکور را برای اجرای طرح پیشران و پدافند هسته‌ای هزینه نماید.

تبصره 2 – وزارت امور خارجه و اطلاعات موظف‌اند بودجه مذکور را در چارچوب تحقق اهداف این قانون هزینه نمایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس