حاجی بابایی

حاجی بابایی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان همه چیز آموزش وپرورش است، گفت: اساسنامه این دانشگاه که دیگر مشکل زیرساخت ندارد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید اولویت هر دولتی باشد، گفت: اولویت قرار ندادن آموزش و پرورش نشان دهنده تحقیر نظام تعلیم و تربیت است و باید به حال چنین آموزش و پرورشی غبطه خورد.

او با بیان اینکه متاسفانه در دولت فعلی، آموزش وپرورش به‌جای اولویت اول، اولویت پنجم و ششم است، ادامه داد: این نگاه به نظام تعلیم و تربیت نگرانی و نارضایتی۲ میلیون معلم شاغل و بازنشسته، ۱۳.۵ میلیون دانش آموز، صاحب نظران و دلسوزان نظام را به‌همراه خواهد. به همین دلیل فارغ از شخص آقای بطحایی باور ما این است که قدرتمندترین و تاثیرگذارترین وزیر رییس جمهوری باید به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود.

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم ادامه داد: اگر  آموزش و پرورش اولویت دولت نباشد، قطعا به سمت رشد و تعالی نخواهد رفت. مهم نیست که این وزیر قدرتمند اصلاح طلب باشد یا اصولگرا، مهم این است که نظام آموزش و پرورش را نمی توان حزبی اداره کرد. نظام آموزش و پرورش متعلق به مردم و معلمانی است که سلیقه‌های گوناگون دارند و همه نیروها باید بسیج شوند تا آموزش و پرورش بتواند پرقدرت حرکت کند.

ضربات جبران ناپذیری به وزارت آموزش و پرورش در طی این چهار سال زده شد

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه باید نگاه فراجناحی و غیرحزبی به نظام تعلیم و تربیت وجود داشته باشد، تاکید کرد: آموزش و پرورش در طی ۴ سال گذشته ضربات جبران ناپذیری را تحمل کرده است و یک دوره ناکارآمدی را از نگاه معلمان پشت سر گذاشته است. نگاه من کارشناسی است نه سیاسی، اما بالاخره در این مدت آموزش و پرورش اوضاع خوبی نداشته است که اگر این روند ادامه یابد قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهد بود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: کاندیدای معرفی شده وزارت آموزش و پرورش در زمان من مسئولیت اجرایی کلیدی نداشت که بخواهم راجع به او اظهار نظری بکنم. ایشان معاون دبیر شورای عالی آموزش وپرورش بودند و ما در زمان جلسات شورای عالی در خدمت ایشان بودیم. بعد از من بود که وی معاون توسعه و مدیریت  منابع انسانی آموزش وپرورش شد.

وی ادامه داد: به دو دلیل من در رابطه با شخص ایشان نفعا و اثباتا نمی توانم اظهار نظر کنم؛ اولا من مسئول بلافصل ایشان نبودم، دوما در حال حاضر نمی خواهم قبل از رای اعتماد مجلس در مورد وزیر آموزش و پرورش اظهار نظر داشته باشم که در نوع آرا تاثیرگذار باشد، البته به این معنی نیست که نظرات کارشناسی‌ام را در فراکسیون یا جلسات دیگر مطرح نکنم.

اولویت وزیر آینده باید عمل به سند بنیادین باشد

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که به نظر شما اولویت وزیر آینده آموزش و پرورش چه چیزی می تواند باشد، گفت: به نظر من اولین اولویت در دولت دوازدهم اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و اینکه می گویند برای عمل به این سند زیرساخت وجود ندارد، دروغ است.

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد زیرساخت ها آماده شده  است، اضافه کرد: بیشتر زیرساخت ها مربوط به برنامه درسی ملی یعنی نقشه راه، کتاب و کلاس و مدرسه است. تمام آن‌ها تنظیم و مصوب شده و به رویت شورای انقلاب فرهنگی رسیده و در عین حال اجرایی هم شده است.

شاقول اجرای سند توجه به دانشگاه فرهنگیان است

این کارشناس آموزشی اضافه کرد: دومین زیرساختی که آماده شده، دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم و نظام رتبه بندی معلمان است. این دو مورد روی هم رفته ۹۰ درصد زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و بقیه مسائل راجع به امور مالی و مدرسه سازی است که چیز خاصی نیست. اینکه می گویند زیرساخت وجود ندارد تعلل و بهانه خودشان است.

سالانه باید ۳۰ هزار دانشجو گرفته شود اما در حال حاضر فقط ۴ هزار دانشجو پذیرش داریم که این یعنی به سمت تعطیلی دانشگاه فرهنگیان پیش می رویمحاجی بابایی با بیان اینکه  شاقول اجرای سند تحول بنیادین توجه به دانشگاه فرهنگیان است، تاکید کرد: هر چقدر به دانشگاه فرهنگیان توجه شود یعنی سند اجرا شده و اگر بی توجهی شود یعنی سند اجرا نشده است. سالانه باید ۳۰ هزار دانشجو گرفته شود اما در حال حاضر فقط ۴ هزار دانشجو پذیرش داریم که این یعنی به سمت تعطیلی دانشگاه فرهنگیان پیش می رویم.

وی ادامه داد: در ۴ سال آینده ۵ هزار معلم می خواهیم و معلوم نیست این تعداد را از کجا تامین کنند. ۴ سال است که این دانشگاه حالت نیمه تعطیل پیدا کرده و ۴ سال است که رئیس دانشگاه با سرپرست اداره می‌شود، در صورتی که در قانون مجلس هیچ کس نمی تواند بیش از ۳ ماه سرپرست  باشد در غیر این صورت هر گونه سندی که امضا کند تخلف محسوب می‌شود، اما این دستگاههای نظارتی در خواب گران به سر می‌برند.

دانشگاه فرهنگیان همه چیز آموزش و پرورش است

حاجی بابایی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان همه چیز آموزش وپرورش است، گفت: اساسنامه این دانشگاه که دیگر مشکل زیرساخت ندارد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و ۶۴ پردیس ایجاد شده است. ٦،٥سال است که کار می کند. عده ای می گویند مشکل ساختمان دارد اما آموزش و پرورش مشکل ساختمان ندارد. 

وزیر اسبق آموزش و پرورش اضافه کرد: می گویند مشکلشان پول است؛ ۳۰۰، ۲۰۰میلیارد تومان در مقابل ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش عددی نیست. می گویند استاد نداریم؛ ایرادی ندارد ۵۰۰ استاد از دانشگاههای تربیتی، حوزه و سایر مراکز به صورت حق التدریس برای تدریس دعوت کنند.

به گفته وی همه این مسائل بهانه است و هیچ کمبودی برای گرفتن ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو وجود ندارد. این دانشگاه تنها دانشگاهی است که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی دارد و همچنین در سیاست های کلی رهبری آمده است.

بی توجهی به سند بی توجهی به فرمایشات رهبری است

حاجی بابایی با بیان اینکه در برنامه ششم، ماده ۶۳، بند یکم، وزارت آموزش و پرورش موظف است فقط سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش را عمل کند و هیچ چیز غیر از آن اجرا نکند، ادامه داد: در برنامه ششم آورده شده که آموزش و پرورش فقط می تواند از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی نیرو جذب کند.

رهبری هر سال بر تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید می کنند و جزو سیاست های کلی نظام تعلیم و تربیت و تضعیف آن تضعیف این نظام است.اگر به سند بی توجهی شود به فرمایشات رهبری بی توجهی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهنگی مظلوم IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    این وزیر پیشنهادی هم همانند مثلا وزیر پیشین هیچی کاری نمی تونه انجام بده چون در حد این حرفها نیست !!!! جناب روحانی از توجه شما به آموزش و پرورش متشکریم !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس