کد خبر 761382
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
رحمانی‌فضلی نمایه

وزیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع حاشیه‌نشینی تأکید داشتند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور درباره حضورش در نشست فراکسیون امید مجلس، گفت: نمایندگان مجلس حق دارند که از برنامه‌های وزرای پیشنهادی مطلع شوند و انتقادات خود را بیان کنند تا در نهایت زمینه برای اتخاذ تصمیم خیر برای کشور فراهم شود.


وی افزود: در جلسه امروز فراکسیون امید، حدود 20 نفر از نمایندگان سؤالات و انتقادات خود را مطرح کردند و بنده نیز به این سؤالات پاسخ دادم. تعاملات خوبی صورت گرفت و امیدوارم این تعاملات تنها به ایام انتخاب وزرا محدود نشود، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که در پایان هر فصل، وزرا عملکرد دستگاه ذیربط خود را براساس برنامه‌‌ای که از قبل داده بودند، تشریح کنند تا بررسی شود با انجام این مهم، مجلس می‌تواند برای پیشرفت امور کمک کند، البته هرجا کاستی در عملکرد صورت گرفته را باید سؤال کنند.

وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، وجود نظام مردم‌سالاری دینی نعمت است، اظهار داشت: ما تابع نظرات مجلس هستیم.

رحمانی‌فضلی که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است، درباره پدیده حاشیه‌نشینی، گفت: درباره موضوع حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی، گزارش تهیه شد و مقام معظم رهبری نسبت به این گزارش عنایت داشتند و نتیجه گزارش در 4 جلسه 3 ساعته با حضور تمامی مسئولان و سران قوا در محضر مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار گرفت و ایشان اولویت‌هایی را تعیین کردند که اولین اولویت، درباره مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است؛ همچنین ایشان تأکید داشتند که باید به موضوع حاشیه‌نشینی نیز رسیدگی شود.

وی گفت: در حوزه کالبدی، متولی حاشیه‌نشینی وزارت راه و شهرسازی است و در حوزه محتوایی، دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های مفصلی اعلام کرده‌اند و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه وجود داشته است.

وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه حاشیه‌نشینی زائیده نظام بودجه‌ریزی غلط است، تصریح کرد: مهاجرت‌های بی‌شمار به حاشیه‌نشینی منتهی شده که البته این مهاجرت‌ها نیز به دلیل عدم توازن در توزیع امکانات و منابع کشور است، بنابراین باید به روستاها و شهرهای کوچک رسیدگی کرد تا مردم دیار خود را ترک نکنند وگرنه اینگونه مشکلات تداوم دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس