کد خبر 761225
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
سرور جپاروف

هافبک تیم فوتبال استقلال می گوید که هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده است و در هفته های آینده می تواند نمایش بهتری داشته باشد.

به گزارش مشرق، سرور جباروف که تک گل سه امتیازی استقلال را برابر تراکتورسازی به ثمر رسانده بود صحبت های جالبی در مورد شرایط خودش، استقلال و همچنین شانس قهرمانی این تیم به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید: 


در مورد اولین گلت در لیگ ایران صحبت کن. چه حسی داشتی؟
واقعا یک حس فوق‌العاده بود اینکه استقلال تاکنون گلی نزده بود و پیروزی ای به دست نیاورده بود و با گل من همه این طلسم ها شکسته شد برایم بسیار لذتبخش بود مخصوصا اینکه زمانی که در استادیوم آزادی حاضر شدم همبازی هایم گفتند که همیشه بازی های استقلال و تراکتورسازی حساس است و امتیاز آن برای هواداران دو تیم یک امتیاز ویژه محسوب می شود نه یک پیروزی عادی. 


شوت تو از راه دور بود و خیلی ها می گویند شانس آوردی که دروازه‌بان تراکتورسازی زاویه را بد بست. در این باره چه نظری داری؟
من آنچه در آن لحظه دیدم و تصمیم گرفتم شوت بزنم این بود که مدافعان تراکتورسازی چند لایه جلوی دروازه ایستاده بودند و به نوعی زاویه دروازه تیمشان را کور کرده بودند به همین دلیل تصمیم گرفتم از آن فاصله شوت بزنم و فکر می کنم گلر تراکتورسازی اصلا توپ را ندید. 


نکته جالب این بود که تو بعد از چند پشتک ترجیح دادی سمت هواداران بروی و این گل را با آنها جشن بگیری. 
روز گذشته رفتار هواداران برای من سورپرایز جالبی داشت، اتفاقی که در سال‌هایی که در لیگ‌های مختلف بازی کرده بودم هرگز آن را ندیده بودم. زمانی که وارد استادیوم شدیم تا بدن‌های خود را گرم کنیم با وجود آنکه یک ساعت و نیم تا بازی فاصله بود تماشاگران استقلال تقریبا تمام سکوهای مربوط به خود را پر کرده بودند، اتفاقی که در هیچ جای دنیا نظیر آن دیده نمی شود. طبیعی است که وقتی متوجه شدم چقدر پیروزی این بازی برای هواداران مهم است تصمیم گرفتم سمت آنها بروم تا از زحمت هایشان قدردانی کنم و شادی ام را به آنها هدیه کنم. 


فکر می کنی چرا استقلال با وجود این همه ستاره در دو هفته اول نه گلی زد و نه موفق به پیروزی شد؟
هفته اول واقعا شرایط استقلال طبیعی نبود و این را همه هواداران درک می کنند. کادرفنی استقلال تا ساعاتی مانده به شروع بازی فکر می کردند محرومیت مجید حسینی، مهدی قائدی و امید نورافکن بخشیده می شود اما این اتفاق نیفتاد و اردوی ما با شوک بزرگی روبه‌رو شد. بازیکنانی که در طول هفته برای ترکیب اصلی تلاش کرده بودند حالا باید از ترکیب بیرون می نشستند و این مساله باعث شد که ما نتوانیم بازی واقعی مان را انجام بدهیم. اما در بازی با استقلال‌خوزستان ما کاملا بر بازی مسلط بودیم و فقط بدشانسی و البته مقداری هم اشتباه داوری باعث شد که نتوانیم پیروز شویم. 


خیلی ها از میزان دوندگی تو با این سن و سال تعجب می کنند تو چه توضیحی در مورد آمادگی بدنی ات داری؟
در فوتبال سن و سال مطرح نیست و تو هر چقدر که از نظر سنی بالاتر بروی تجربه ات بیشتر می شود و در موقعیت های مختلف باهوش تر تصمیم می گیری. البته برای بازیکنانی که سن شان بالا می رود شرایط تمرین فرق می کند و اینکه من توانسته ام خودم را آماده نگه دارم به خاطر تمریناتی است که پشت سر می گذارم. 


در ایران معمولا هافبک های بازیساز دوندگی کمتری نسبت به سایر بازیکنان دارند اما برای تو ماجرا کاملا فرق دارد. در این باره چه توضیحی داری؟
اگر از سبک بازی من سوال می کنید باید بگویم که از نظر من هافبک بازیساز تنها این نیست که پاس آخر یا پاس گل بدهد بلکه یک هافبک بازیساز باید در تمام نقاط زمین حضور داشته باشد و سعی کند به بازی هافبک ها در وسط زمین نظم بدهد. من هم سعی می کنم در همه جای زمین حضور داشته باشم و بهترین عملکرد را از خود ارائه دهم. 


انتقادی که به بازی تو روز گذشته وارد شد این بود که سانترهای کرنرت را خیلی بلند روی دروازه ارسال می کنی، دلیل این موضوع چیست؟
سانترهای من بلند نیست بلکه بخاطر تاکتیک تیمی است که نمی توانم آن را برای شما عنوان کنم. من همان کاری را کردم که کار فنی از من خواسته بودند. 


فکر می کنی روند گلزنی‌هایت در این فصل همچنان ادامه خواهد داشت؟
واقعیتش را بخواهید من کمی دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات اضافه شدم و هنوز در شرایط آمادگی کامل نیستم. تازه موتورم روشن شده است و مطمئن باشید خیلی بازی های بهتری از من در طول فصل خواهید دید. 


نظر تو در مورد بازیکنان استقلال و سطح کیفیت آنها در 3 هفته اول لیگ چیست؟

استقلال یک نکته بسیار بارز دارد و آن هم این است که بازیکنان تکنیکی بسیار زیادی در این تیم حضور دارند و طبیعی است اگر این تعداد بازیکن باکیفیت در ترکیب جا بیفتند می توانند فصل فوق العاده ای را رقم بزنند. همان ابتدای فصل هم که ما دو بازی را از دست دادیم خیلی ها نگران بودند ولی بازیکنان و کادرفنی در درون تیم هیچ استرسی نداشتند چراکه مطمئن بودیم با این پتانسیل می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. 


تو در دو بازی اخیر با جباری تعویض شده ای. دوست نداری در ترکیب اصلی کنار او بازی کنی؟
این تصمیمی است که کادرفنی می گیرد و هیچ بازیکنی نمی تواند در آن دخالت کند اما آقای جباری یک فرد بسیار باشخصیت است که می دانم در بین هواداران استقلال جایگاه بسیار بزرگی دارد. چراکه نه؟! حتما دوست دارم کنار او در ترکیب حضور داشته باشم اما تصمیم نهایی را سرمربی تیم می گیرد.


و سوال آخر؛ خیلی از هواداران پرسپولیس فکر می‌کنند اختلاف 5 امتیازی‌ای که با استقلال ایجاد کرده اند قابل جبران نیست. تو چطور فکر می کنی؟
پیش‌بینی در فوتبال معنی نمی دهد چراکه تجربه سال ها حضور من در میادین می گوید که بازی در زمین نتیجه اش تعیین می شود و نمی شود گفت یک تیم امتیاز از دست نمی دهد یا می دهد. تنها چیزی که من باید بگویم این است که تجربه سال ها حضورم در فوتبال می گوید هیچ تیمی نمی تواند در طول یک فصل با یک روند بازی کند و چون لیگ بسیار طولانی است مطمئنا همه تیم ها امتیاز از دست می دهند و این قاعده هم به تیم های صدر جدول ارتباط پیدا می کند و هم تیم های ته جدول.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 4
    تجربه رو نگه دار واسه خودت باز اینا یه برد داشتند جو گیر شدن!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    2 3
    استقلال هم امتیاز از دست خواهد داد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    1 0
    استقلال اینقدربیچاره شده که یک بازیکن پابسن گذاشته برای پرسپولیس خط ونشان میکشد غافل ازآنکه استقلال بااین بازیکنان مقام سال گذشته راهم نخواهدگرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس