کد خبر 761127
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
هدایت الله خادمی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نفت در ۴ سال اخیر درگیر حاشیه بوده است، تاکید کرد: امیدوارم نمایندگان، به طور دقیق و بر مبنای شایسته‌سالاری رای بدهند.

به گزارش مشرق، هدایت الله خادمی در واکنش به معرفی مجدد بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت به مجلس اظهار داشت: پیش از این هم گفته بودیم و پیش بینی می کردیم که با توجه به تلاشی که آقای زنگنه در بین نمایندگان انجام می دهد و امضاهایی که جمع می شود، ایشان مجدداً برای وزارت نفت معرفی می شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر من کابینه معرفی شده چندان قوی نیست و قطعاً چالش خواهد داشت.

خادمی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید وزیر پیشنهادی نفت مجدداً از مجلس رأی اعتماد بگیرد یا خیر، تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که فکر می کنم گروه هایی که تحت نام اصلاح طلبان در مجلس هستند، به هر کسی که معرفی شود رأی می دهند و خیلی کاری به این مسائل ندارند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اما اگر قرار باشد که دقیق بررسی کنند و براساس شایستگی ها رأی بدهند، شرایط متفاوت می شود؛ حالا باید ببینیم اینطور رفتار خواهند کرد یا خیر؛ تا الان هر بار که رأی داده اند، حزبی و گروهی بوده است و این، در رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در سال گذشته و سوالات مطرح شده از وزراء به عینه دیده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در کشور حزب به معنای واقعی آن نداریم که شایسته سالاری در حزب احراز و رعایت شود، حداقل خود جریان ها و گروه های داخل مجلس  باید تدابیر لازم را در بررسی وزرا مدنظر قرار دهند.

خادمی با اشاره به دورنمای صنعت نفت در صورت رأی اعتماد مجدد مجلس به وزیر پیشنهادی نفت گفت: عملکرد صنعت نفت در چهار سال اخیر خوب نبوده و عمدتاً به حاشیه گذشته است و احتمالاً چهار سال بعدی هم به حاشیه خواهد گذشت و در مجموع ۸ سال را از دست می دهیم.

پروژه هیچ میدان جدیدی در ۴ سال اخیر آغاز نشده است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره ادعای مدیران وزارت نفت مبنی بر توسعه میادین نفت و گاز در چهار سال اخیر اظهار داشت: چنین چیزی نیست و حتی یک پروژه هم شروع نشده است؛ مهمترین بحثی که مطرح بوده قرارداد با شرکت توتال فرانسه بوده است که به تازگی امضاء شده و زمانی قرارداد بستند که بر سر آن شک و تردید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر هیچ قراردادی برای میادین جدید امضاء نشده و کار هیچ میدانی شروع نشده و تنها میادینی که از قبل شروع شده بود، ادامه پیدا کرده که بخشی از آنها به نتیجه رسیده و بخش دیگری هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

خادمی افزود: کار را باید به کسی سپرد که هم شهامت و هم درایت انجام کار را داشته باشد و علاوه بر آن سوابق خوبی هم برای انجام کار داشته باشد؛ تیمی که آقای زنگنه برای مجموعه صنعت نفت انتخاب می کند معمولاً تیمی نیستند که به وزارت نفت آشنا باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حال حاضر معاونان آقای زنگنه و مسئولان شرکت ملی نفت که مهمترین رکن وزارت نفت هستند، هیچ کدام متخصص نفتی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بعید می دانم مثل گذشته ها که نیروهای نفتی به مجلس می آمدند و برای گزینه های پیشنهادی وزارت نفت لابی میکردند، الان غیر از معاونان وزیر و یا حداکثر معاون پارلمانی وی، کسان دیگری رغبت لابی کردن داشته باشند.

خادمی تصریح کرد: به هر حال با برخی لابی ها و نیز حمایت هایی که از درون مجلس صورت می گیرد که نمونه آن امضای بیانیه حمایتی اخیر بود، بعید نیست که مجلس به آقای زنگنه رأی مجدد بدهد؛ البته باز هم امیدواریم که بر مبنای شایسته سالاری رأی دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس