شهید سیدمحمدحسین نواب

سید محمد حسین از آغاز در گیری های بوسنی و هرزگوین به یاری و امدادرسانی مسلمانان مظلوم این کشور شتافت و مدتی طولانی کمر همت به یاری مسلمین بوسنیایی بست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - ۲۳ شهریور ماه سال ۱۳۴۵ در شهرضا متولد شد. پس از اخذ مدرک دیپلم راهی شهر مقدس قم شد تا در جوار حرم کریمه اهل بیت علوم اسلامی را فرا گیرد و در مدرسه علمیه حقانی قم به تحصیل علوم و معارف اسلامی پرداخت.
در آغاز جنگ تحمیلی، این طلبه نوجوان به رسم تکلیف به سوی جبهه های حق علیه باطل رفت و تا پایان جنگ در آنجا حضوری بس فعال داشت.
پس از پایان جنگ همواره آرزویش پر کشیدن به سوی یاران سفر کرده اش بود و از غم فراقشان چون شمع می سوخت.


سید محمد حسین از آغاز در گیری های بوسنی و هرزگوین به یاری و امدادرسانی مسلمانان مظلوم این کشور شتافت و مدتی طولانی کمر همت به یاری مسلمین بوسنیایی بست. او عضو سازمان تبلیغات اسلامی بود و به عنوان خبرنگار روزنامه کیهان در بوسنی و هرزگوین مشغول خدمت بود.
سرانجام این طلبه خبرنگار در سال ۱۳۷۳ در حالی‌که برای تهیه یک گزارش خبری راهی شهر موستار شده بود، شبه نظامیان کروات او را در مقابل کلیسای این شهر از ماشین پیاده کرده و به اسارت بردند. چندی بعد پیکر پاکش در حالی‌که آثار شکنجه های سخت و اثر ۶ گلوله را بر خود داشت پیدا شد.
برای آخرین بار وقتی می‌‌خواست عازم بوسنی و هرزگوین شود تا به مسلمانان مظلوم آن دیار کمک نماید، محضر مقام معظم رهبری رسید. معظم له از ایشان پرسیدند: چند وقت می‌خواهی در بوسنی بمانی و او گفت: برای خدمت می روم و قصد برگشتن ندارم. آقا فرمودند: به این فهم و شعور تو غبطه می خورم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس