آب خوردن روحانی

روزنامه اصلاح‌طلب قانونی در مطلبی تند درباره روحانی نوشت: « فرضیه دیگر نیز آن است که گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست.»

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌های اصلاح‌طلب که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهور در هر شرایطی از حسن روحانی حمایت می‌کردند،‌ اینک که وقت تعیین کابینه دولت دوازدهم شده، به خیال کنار ماندن از تقسیم غنائم حملات بسیار شدیدی را علیه رئیس‌جمهور ترتیب داده‌اند. از جمله این حملات مطلب امروز روزنامه اصلاح‌طلب قانون با عنوان «فراموشی تا ۱۴۰۰ » است.

در همین راستا روزنامه قانون در مطلبی تند با انتقاد از رویکرد حسن روحانی برای چیدن اعضای کابینه دولتش نوشت:‌

« همه می‌دانند که روحانی بی‌شک مدیون پشتیبانی وکمک‌هایی است که آیت‌ا...‌هاشمی رفسنجانی به وی کرد و سبب شد تا مردم و سایر جریان‌های سیاسی به حمایت از شیخ دیپلمات وارد عرصه شوند. اما گویی خاک، این محبت‌های آیت‌ا... را بسیار سرد و روحانی آن‌ها را فراموش کرده است. فرضیه دیگر نیز آن است که گویی روحانی مانند برخی، دچار توهم شده که ۲۴ میلیون رای به دلیل محبوبیت شخص اوست. به نظر، این خیال سبب شده که روحانی به خودمحوری برسد و حتی یادی نیز از بزرگان خود نکند. نمود اصلی این نوع تفکر آقای روحانی را در مراسم تنفیذ و تحلیف مشاهده‌کردیم. روحانی که مدام در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش ذکر هاشمی می‌گفت، در این دو مراسم از زمین و زمان تشکر کرد ولی یاد آن مرحوم نیفتاد. البته مگر می‌شود این شکوه وجلال مراسم تحلیف را دید و یاد معمار آن نیفتاد؟!»

این روزنامه با قلمی تهدیدآمیز ادامه داد: « بگذریم، بی‌شک روحانی یک شخصیت‌ حاکمیتی دارد و به خوبی می‌داند و تجربه کرده است مسئولانی که خود را در جناح مردم تعریف کردند، آینده مشخصی دارند و روحانی نیز دوست ندارد در این ورطه بیفتد.»

روزنامه زنجیره‌ای قانون در همین مطلب با میان تیتر « آلزایمر خطرناک» نگاشت:

« این فراموشی زودهنگام آقای رییس‌جمهور شاید چندان در میان مشکلات و معضلات کشور جایگاهی نداشته باشد ولی کسی که یک بار فراموش کند، به راحتی به این روند فراموشی ادامه می‌دهد؛ یک روز وعده‌هایی که به مردم داده و یک روز قسمی که خورده یا حتی روزی فراموش می‌کند که چرا مردم به او رای دادند.شیخ دیپلمات باید بداند سیاست‌داخلی با سیاست‌خارجی تفاوت دارد و مردم ایران، دیپلمات‌های انگلیسی و فرانسوی نیستند که با آن‌ها با دیپلماسی برخورد کرد بلکه با این ملت که به او اعتماد کردند باید صادق بود.»

در ادامه این مطلب، روزنامه مذکور با «محمد هاشمی» برادر کوچکتر مرحوم هاشمی رفسنجانی مصاحبه‌ای کرده که وی نسبت به فراموشی یاد هاشمی در مراسم تحلیف انتقاداتی مطرح کرده، البته نه به شدت و لحن این روزنامه.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهران IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    32 11
    یا خداااا با بولدوزر رفته جلو همه چی رو صاف کرده ....
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
      26 24
      روحانی بدون اصلاح طلب ها نماینده مجلس تهران هم نمیتونست بشه حتی شورا شهر تهران هم نمیشد چه برسه به ریاست جمهوری
  • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    38 11
    عا شق چشم وابرو ی ایشان بوده اند که بهشان رای دادند که مملکت را به خاک سیاه نشاند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    86 18
    همان خاتمی که تکرار کننده لیست بی بی سی است و به کاسه لیس سفره ملکه تبدیل شده تا رای خود را در شمال تهران حفظ کند. همان خاتمی که در برنامه ای زیرکانه و مدون هم منابع آب ایران را نابود کرد و هم مسکن سازی را متوقف کرد و هم ایران را به بزرگترین وارد کننده بنزین تبدیل کرد و هم رشد جمعیت را با تلاش پیگیر بشدت کاست و هم فساد و تباهی و ابتذال را بین جوانان ایران اشاعه داد. نساجی ایران را نابود کرد و در ازای همه اینها ایران را تا خرخره زیر بار قرضهای صندوق بین المللی پول درآورد و با آن قرضها رشد اقتصادی مصنوعی درست کرد. اما باز قیمت دلار را از 450 به 904 تومان رساند. همان کسی که به اسم اصلاح آمد ولی همه مدیران فاسد دوره هاشمی را ابقا کرد. همان خاتمی از شهریور 75 تبلیغات ریاست جمهوریش را علنا شروع کرد و احدی هم متعرضش نشد! همان کسی که با دروغ بنویسید خاتمی بخوانید ناطق مردم را تحریک به رای دادن به او کردند. همان کسی که دادگاه کرباسچی - که ظاهرا جرایمش همه مربوط دوره هاشمی بود- را به بحران ملی تبدیل کرد و تا توانست در دادگاه اخلال کرد تا جایی که قاضی پرونده عوض شد و هیچ کس هم نپرسید تو چرا از دادگاه کرباسچی می ترسی وقتی جرایم او مال دوره هاشمی است و به تو ربطی ندارد؟ همان کسی که فاجعه فتنه 18 تیر را رقم زد. همان 18 تیری که با سخنرانی انقلابی همین حسن روحانی در 23 تیر ختم شد. همان خاتمی که تقلب بزرگ انتخابات مجلس ششم را رقم زد!! همان انتخاباتی که رای کاندیداها به خودشان هم شمارش شد! همان انتخاباتی که صندوقهای تهرانش در بیابانهای ورامین پیدا شد. همان انتخاباتی که بعد از ابطالش در خلخال حامیان خاتمی مساجد و پایگاههای بسیج را غارت کرده و به آتش کشیدند. همان خاتمی پررو و مدعی تحمل مخالف و آزادی بیان که حاضر به شرکت در مناظرات انتخاباتی سال 80نشد و با وجود تقاضای مستقیم دو نفر از رقبایش برای مناظره حتی زحمت جواب دادن به آنها را نداد. همان کسی که حتی تحمل انتقاد دانشجویان هم مسلک خود را نکرد و آنها را تهدید کرد از سالن بیرون می کند.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    42 16
    همان کسی که جهار سال84 تا 88 در دانشگاههای مختلف علیه احمدی نژاد سمپاشی و سخنرانی کرد و همان کسی که در اصفهان رسما شعار مرگ بر تفکر احمدی نژاد سر داد. همان کسی که خود رسما در جلسات خود معترف بود تقلب نشده اما باز هم در ملاعام از موسوی و کودتای وی علیه رای ملت حمایت کرد. و همان کسی که فاجعه کرسنت را رقم زد که الان ترکیه هم به بهانه آن از ما غرامت گرانفروشی بگیرد چرا گاز را به قیمت کرسنت می خواهد. همان کسی که افتضاح سعد آباد را به بار آورد. همان کسی که نامه التماس به بوش می نوشت. همان کسی که ک استراو از روی سیفون توالت جواب وزرایش را می داد. همان کس که در دولتش فاجعه وارد کرد سانتریفیوژ آلوده رخ داد. همان کس که بر دستاوردهای فرزندان ایران پلمپ زد. حتی بر چیزهای بی ربط به غنی سازی مانند هگزافلورید اورانیوم در اصفهان که تا بعد از انتخاب احمدی نژاد به سایت جمهوری پلمپ نشکست. همان کسی که در روزهای آخر مسوولیتش قانون نسنجیده عفاف و حجاب را امضا و ابلاغ کرد تا بار آن بر دوش دولت بعدی یعنی احمدی نژاد بیفتد. واقعا که ابلهند حزب اللهی هایی که بعد از آنهمه جنایت و خیانت خاتمی فقط مصافحه او با گلرخان ایتالیایی را دیده اند! تازه بگذریم از توطئه و شانتاژ طومار 60 نفره ای که دادگاه پرونده قتل شهید رجایی را به بایگانی سپرد یا نامه به امام خمینی که مردم دیگر جبهه نمی روند یا حمایت ا حلقه کیان و ماجراهای کیهان فرهنگی یا لوایج دوقلو و تلاش برای عفو و بازگرداندن خاندان پهلوی به ایران و...
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    47 12
    عثلاح طلبان تح وع عاور
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    17 20
    اگر جهانگیری می ماند روحانی اندازه میرسلیم رای می اورد
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
      31 7
      مطمئن باش اگر رای داشت تا آخر می ماند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    5 38
    من خیلی دوست داشتم به جهانگیری رای بدم
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    27 16
    واضحه که روحانی بدون حمایت اصلاح طلب ها رئیس جمهور نمیشد. اثرات آن تکرار کردن ها در انتخابات مجلس و شورا و خبرگان هم می توان دید.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    13 30
    اگر روحانی کابینه خوبی معرفی نکنه در حقیقت به وعده هاش عمل نکرده بنابراین این سهم خواهی نیست این پیگیری وعده هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس