کد خبر 758167
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
مراسم تنفیذ ریاست جمهوری

اگر دولت کنونی سرلوحه موفقیت‌های خود در چهارساله گذشته را ایجاد آرامش در فضای اقتصاد کلان می‌داند، حالا جامعه نیازمند اعتماد و آسایش در حوزه کسب‌وکارها و تقویت فرهنگ عمومی است.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

«میزان رای ملت است» از درخشان‌ترین کلمات یادگار مانده از حضرت روح‌الله است؛ ترازی برای بیان نقطه کانونی مردم‌سالاری دینی و در یک معنای وسیع‌تر، کارکرد و کارآمدی جمهوری اسلامی. مراسم تنفیذ، تجلی‌گاه تثبیت این رای است؛ رایی که داده شده تا کشور در مسیر روشن خویش با قدرت به پیش برود. در رای‌دادن دو حق نهفته است؛ اول حق مردم بر کارگزار و دوم حق کارگزار بر مردم؛ رایی که اردیبهشت‌ماه گذشته به آقای حسن روحانی داده شد، حقی است که از جانب مردم تامین شده و اکنون زمان برآوردن حق متقابل است.

در این حق متقابل، نکته‌های فراوانی نهفته است که یک عنصر آن «إِنَّ حَوائِجَ النّاسِ إِلَیْکُمْ، نِعْمَةٌ مِنَ اللّه عَلَیکُمْ، فَاغْتَنِمُوها» است و عمل فقط به این یک توصیه علوی، رمز بقا و پیروزی دولت؛ اما نکات دیگری هم وجود دارند که یکی از آن‌ها این است که «التهاب‌آفرینی نشود؛ دودستگی‌های مضر ایجاد نشود. مردم سلایق مختلف و نظرات مختلفی دارند؛ بسیار خوب، با سلایق و نظرات مختلف، بگذاریم مردم در کنار هم زندگی آرامی داشته باشند.

سلیقه‌ گوناگون و اختلافِ‌نظر لزوماً به‌معنای گریبانگیری و درگیری نیست؛ می‌توانند در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند، سلایق مختلفی هم داشته باشند». جایگاه و اثرگذاری کارگزار منتخب در نقش‌آفرینی آرامش عمومی، بی‌بدیل و قیاس‌ناشدنی است؛ این هم ادبیات روزمره را در برمی‌گیرد و هم اقدامات اصولی را.

اگر دولت کنونی سرلوحه موفقیت‌های خود در چهارساله گذشته را ایجاد آرامش در فضای اقتصاد کلان می‌داند، حالا جامعه نیازمند اعتماد و آسایش در حوزه کسب‌وکارها و تقویت فرهنگ عمومی است که بخش مهمی از آن نیز در حیطه اختیارات و وظایف #دولت_دوازدهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس