کد خبر 757903
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷
ولایتی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: بر خلاف گذشته موضوعات منطقه‌ای برمعادلات بین المللی تاثیرگذار است و به این ترتیب کشوری مانند چین باید نقش مثبت و تاثیرگذار خود را در منطقه دنبال نماید.

به گزارش مشرق، با درخواست «شی چین پینگ» سفیر چین در ایران به منظور دیدار با دکتر ولایتی ، دیروز پنجشنبه در دفتر مشاورت امور بین الملل مقام معظم رهبری  پیرو دیدار های قبلی مقامات چینی با دکتر ولایتی، پیام فرستاده ویژه چین در امور سوریه به مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تقدیم شد .

این دیدار در ادامه دیدارهای دکتر ولایتی با شیه شیائو یوان فرستاده ویژه چین در امور سوریه که ابتدای مرداد ماه و در تهران برگزار شد انجام و بر همکاری های ایران وچین در خصوص مسائل منطقه ای و به ویژه سوریه تاکید شده است .

دکتر ولایتی در این دیدار با تاکید بر نقش سازنده چین در سوریه تاکید کرد : در دیدار قبلی با فرستاده ویژه چین در امور سوریه هم بر این نقش و جایگاه تصریح شد و بی تردید چین در تحقق حقوق مسلم دولت قانونی و ملت غیور سوریه می تواند نقش مهمی ایفا نماید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود : در حال حاضر شاهدیم بر خلاف گذشته موضوعات منطقه‌ای برمعادلات و مسایل بین المللی تاثیرگذار است و به این ترتیب کشوری مانند چین باید نقش مثبت و تاثیرگذار خود را در منطقه دنبال نماید و جمهوری اسلامی ایران نیز در این جهت و به منظور دفاع از حقوق ملت سوریه هر گونه همکاری لازم را خواهد داشت.

دکتر ولایتی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات چینی به ویژه در سال های اخیر در ایران و چین تاکید کرد: در تمامی این دیدار ها اراده جدی مقامات چین را در ارتباط با ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم شاهد هستیم.

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در تمام این سال ها با تمام توان در جهت مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری که صلح منطقه ای و جهانی را تهدید می کنند و در حمایت از ملت های مظلوم و دولت های قانونی گام برداشته آمادگی همکاری های گسترده را دارد و معتقدیم چین باید در این زمینه نقش تاثیرگذار خود را برای حمایت از ملت مظلوم سوریه دنبال کند .

سفیر چین هم در این دیدار ضمن تشکر، در خصوص همکاری های دو جانبه به ویژه در مسایل منطقه ای مطالبی بیان کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    8 32
    بلاخره یارو چی گفت؟؟؟ تهدید بود یا اخطار و یا باج خواهی جدید؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
      6 6
      هر چه بود درباره سوریه بود گفته آقا ترامپه داخل سوریه سه تا پایگاه زده بی خیال سوریه و لبنان بشید که مراسم گودبای پارتی بچه های حزب الله و مقاومت نزدیکه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس