کد خبر 757169
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۲
کارنامه 6 ماهه ترامپ

یک روزنامه آمریکایی نوشت تلاش ترامپ برای حکومت از طریق ایجاد تهدید و ارعاب، نتیجه‌ای جز ناکامی ندارد و نشان دهنده درک پایین رئیس جمهور آمریکا از قدرت است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا با تهدید فرمانروایی کند اما در این مسیر ناکام مانده است. 

بر اساس این گزارش، رویکردی که ترامپ در ریاست در پیش گرفته است، ایجاد نگرانی و وحشت و تهدید است و همزمان که دولت ترامپ در حال غوطه خوردن در بحران سیاسی و مدیریتی است، ترامپ چپ می رود راست می رود، هر کس که موجب نارضایتی او می شود را تهدید می کند.
اگرچه حکومت با تهدید ممکن است تا گاهی اوقات جواب بدهد، اما در حال حاضر هیچ کس از ترامپ نمی ترسد و تمام تهدیدات بی نتیجه ای که ترامپ مطرح کرده اند، صرفا نشان داده اند که ترامپ تا چه اندازه درک ضعیف و پایینی از قدرت دارد.

ترامپ اخیر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است که اگر لایحه خدمات بهداشتی جدید سریعا به تصویب کنگره نرسد،‌ کمک های مالی دولت به شرکت های بیمه و همچنین اعضای کنگره آمریکا به سرعت قطع می شود.

رئیس جمهور آمریکا در توئیت دیگری چین را به دلیل بی توجهی به مشکل کره شمالی تهدید کرده و نوشته است که رهبران احمق قبلی در آمریکا به چینی ها این اجازه را دادند تا میلیاردها دلار به صورت سالانه از تجارت با آمریکا به دست بیاورند در حالیکه پکن هیچ کاری در قبال پیونگ یانک نکرده است و فقط حرف می زند.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه چینی ها در حقیقت از این تهدید ترامپ احساس وحشتی نکرده اند،‌ نوشت که ترامپ تا حدی باور نکردنی از اینکه هیچ کس آنچه او می خواهد انجام نمی دهد، سرخورده شده است ولی با این حال، هیچ ایده ای برای تغییر شرایط فعلی ندارد زیرا هنوز نتوانسته است به درکی از واشنگتن برسد.

ترامپ در عرصه تجارت و کسب و کارش در اغلب موارد اقدام به تهدید می کرد به خصوص تهدید به شکایت و تعقیب قانونی افراد. با در نظر گرفتن این نکته که ترامپ یکی از شاکی ترین افراد روی کره زمین است و بیش از 2 هزار بار از دیگران شکایت قانونی کرده است، بنابراین، کسی که پول و نفوذ کمتری از ترامپ دارد، باید از او بترسد اما اگر ترامپ این تهدید را علیه کسی با موقعیت منابعی مشابه خودش مطرح کند، این تهدید وحشت آور نیست. 

وقتی ترامپ صرفا یک تاجر بود، همه چیز برای او قابل فهم و آسان بود اما وضعیت حفظ قدرت در واشنگتن به مراتب پیچیده تر است زیرا این قدرت میان بسیاری از افراد و نهادها پراکنده شده است و همزمان با تغییر شرایط، قدرت نیز عوض می شود.

قدرت در واشنگتن بر مبنای اتحاد ساخته می شود و برای استفاده از این قدرت، همکاری با دیگران ضرورت پیدا می کند. با این وجود،‌ ترامپ نتوانسته است چنین اتحادهایی را به وجود بیاورد و یکی از دلایل آن این است که برای ترامپ اهمیتی ندارد که بفهمد دیگران حقیقتا به دنبال چه چیزی هستند.

ترامپ خود را یک معامله گر توصیف کرده است و به همین دلیل در ترغیب دیگران برای همکاری با او ناکام مانده است و با توجه به رتبه اعتباری و محبوبیت 30 درصدی ترامپ میان آمریکایی ها، مخالفت ها و انتقادات ترامپ چندان ترسناک به نظر نمی رسند.

ترامپ زمانی که ب دنبال رسیدن به سمت ریاست جمهوری بود، بارها و بارها گفت که هر گونه شکست و ناکامی در واشنگتن نتیجه روی کار بودن رهبرانی است که احمق و ضعیف بوده اند. ترامپ می گفت که نیروی شخصیتی او برای رسیدن به هر هدفی کافی است.

ترامپ به اندازه ای ساده لوح بود که فکر می کرد رئیس جمهور بودن به مراتب آسان تر از مدیریت شرکت های او است.

اما همانطور که ترامپ در آوریل اعتراف کرد، در حال حاضر می فهمد که واشنگتن به مراتب پیچیده تر از تفکرات او است اما با این حال، رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه تلاش کند تا از اشتباهاتش درس بگیرد، صرفا مشغول حمله به دیگران و تهدید آنهاست و مشخص نیست که چقدر زمان می برد که ترامپ بفهمد تهدید کارایی ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس