قالیباف

شهردار تهران گفت: این روزها ادبیات جدیدی به گفتمان شهری و کشورمان اضافه شده است و اقدامات صورت گرفته در تهران را شهر سوخته می‌نامند در صورتی که این‌ها قادر به آواربردای نیز نیستند چه برسد به سازندگی.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی (ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم) و تونل شهدای غزه اظهار داشت: این پروژه و دیگر پروژه‌ها در غرب تهران بر اساس برنامه مشخص بسیار تأثیرگذار است. 

وی افزود: شاید بعضی از افراد به دلیل مشغله‌های موجود به گذشته نمی‌توانند برگردند ولی یادآوری می‌کنیم 10 سال قبل را تصور کنند که از ساعت 6:15 تا 8:30 چه ترافیک گسترده‌ای بر روی پل محمدعلی جناح که حتی 4 لاین بود وجود داشت و ترافیک آن چندین کیلومتر تا عوارضی بود.

 قالیباف افزود: بعضی مواقع نیز قبل از ساعت 6 صبح مردم از بزرگراه کرج عبور می‌کردند تا در ترافیک نمانند. 

شهردار تهران بیان داشت:‌ ولی امروز بزرگراه محمدتقی جناح، شهید همت و رسالت دسترسی‌هایی را ایجاد کرده است تا شهروندان کمتر در ترافیک بمانند. 

وی درباره بزرگراه آزادگان نیز اظهار داشت: در گذشته هفته‌ای چندین کشته در این بزرگراه داشتیم که با ایجاد دسترسی‌های لازم بزرگراه آزادگان حرکت در کندروها و تندروهای آن جاری است و با ترافیک سنگینی مواجه نیستیم.

قالیباف درباره بزرگراه شهید حسین همدانی و تونل شهدای غزه بیان داشت: بزرگراه شهید حکیم در امتداد غربی بزرگراه رسالت وجود دارد و طی سال‌های گذشته تلاش برای احداث این بزرگراه تا تقاطع آزادراه آزادگان بوده است. در حال حاضر بزرگراه شهید حسین همدانی حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان تهران ـ‌کرج (تقاطع غیرهمسطح کاروان‌سرا سنگی 2 ) و جاده تهران ـ کرج (تقاطع غیرهمسطح کاروان‌سرا سنگی یک) واقع شده است. 

شهردار تهران گفت: این بزرگراه با خیابان‌های کوهک،‌ کاج، گل‌ها،‌ ایران‌خودرو، رودخانه ورداورد، پژوهش و معابر محلی در منطقه 22 متصل است. 

قالیباف بیان داشت: تونل شهدای غزه نیز از زیر پارک جنگلی چیتگر عبور می‌کند و یک پروژه هم‌پیوند با محیط زیست محسوب می‌شود. 

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که سه بزرگراه شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل می‌کند.

شهردار تهران افزود: تونل‌های  غزه و رسالت این کمک را کرده است که بدون چراغ قرمزی شرق و غرب تهران با یکدیگر متصل شود و شهروندان کمتر در ترافیک معطل شوند. 

قالیباف خطاب به منتقدان گفت:‌ این روزها ادبیات جدیدی به گفتمان شهر و کشورمان اضافه شده که بدین اقدامات شهرداری تهران آواربرداری و آوارریزی می‌گویند و شهر تهران را شهر سوخته می‌نامند. 

وی افزود: این افراد حتی قادر نیستند آواربرداری کنند چه برسد به سازندگی.

شهردار تهران افزود:‌ما همیشه اقرار کرده‌ایم که بر اساس بضاعت و توان به مردم خدمت کرده‌ایم قبول داریم که کم است ولی بیش از این توان و بضاعت ما نبوده است.

وی با اشاره به اینکه دارند ادبیات جدیدی را برای شهر و کشور تولید می‌کنند،‌گفت: نکته‌ای که در کلام شهید بزرگوار شهید همدانی بود را یادآوری می‌کنم؛ روزهای آشنایی بنده با ایشان در سخت‌ترین شرایط جنگ بود که فشار دشمن به حدی بود که راهی جزء اسارت و یا شهادت باقی نمانده بود و شهید همدانی می‌گفت زندگی انسان جز مبارزه چیز دیگری نیست و این مبارزه را خوب تشخیص داده بود.

قالیباف افزود: تونل شهدای غزه یعنی نماد مبارزه و مقاومت. در دهه 60 میلادی همه کشورهای عربی دست به دست هم دادند و در مقابل اسرائیل آن روز که فرزند نامشروعی است به دشمنان بشریت در خاورمیانه شکل دادند و فلسطین را به این رژیم غاصب تحویل دادند و آنها 5 تا 6 روز بیشتر نتوانستند مقاومت کنند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه تونل شهدای غزه نماد مبارزه است،‌ گفت: حزب‌الله و مردم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند و در جنگ 33 روزه این رژیم را شکست دادند.

وی افزود: بزرگراه شهید همدانی به همین دلیل نامگذاری شده است تا یادمان نرود که داعش این جنایتکارانی که به مردم مسلمان، مسیحی و یهودی رحم نکردند و جنایات بزرگی بر بشریت شکل دادند ولی مبارزین بزرگی مانند شهید همدانی شجاعانه و مظلومانه امروز امنیت را برای ما به رقم آوردند و این نماد آزادی و آزاده‌خواهی در دنیا است. 

قالیباف افزود: این مبارزه بال دیگری هم دارد و دیگر بال آن مبارزه با فقر، آسیب‌های اجتماعی و ناکارآمدی‌هایی است که امروز در کشور می‌بینیم.

شهردار تهران گفت:‌ اگر در کشور اشتغال ایجاد کنیم عین مبارزه با آمریکا است؛ مبارزه با آمریکا جز با کار و کار چیز دیگری نیست. 

وی افزود: امیدوارم بدون هیچ منتی مبارزه کنیم و در سایه نظام خدمت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    پول یامفت رو ریختین پای پل صدر که به هیچ دردی نمیخوره درحالی که با اون پل میشد مترو و اتوبوس رو توسعه و ارتقا داد
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      82 10
      عادت کردید همین جوری فقط از روی هوا حرف بزنید ... روزانه بیش از ۱۵۰ هزار تا ماشین از روی پل رد میشه که همین دلیل واسه موفقیت پروژه کافیه ... واسه حمل و نقل عمومی هم بهتره که دولت ۱۶ هزار میلیارد تومن بدهیشو بده تا حمل و نقل گسترش پیدا کنه
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      85 8
      به اندازه كافي مترو ساخته و اين پول ها قرار بود به جيب آقازاده ها و ژن زاده هاي برتر بره كه انصافاً با زحمت ها و جانفشاني هاي تاريخي دكتر قاليباف تهران با يكي از زيباترين پايتخت هاي خاورميانه تبديل شده اما كساني هم هستند كه چون خود توانايي انجام يك كار مثبت براي تهران يا كشور ندارند بيشتر به حرافي و تخريب دست مي زنند و لياقتشان زندگي در تهران قبل از دكتر قاليباف كه روستاي پرترافيكي به اسم تهران بود را دارند .تاريخ تهران و ايران لطف و اقتدار و مديريت اجرايي دكتر قاليباف را فراموش نمي كنيم
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      71 6
      اصن خونه ت کجاست. مسیرت کجاست شرط میبندم نمیدونی اصلا یه بارم رد نشدی
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      78 5
      تو فقط مثل بعضا غر ميزني چشمتو باز كن هر ٥٠٠متر يه ايستگاه اتوبوس و اين همه خطوط مترو رو ببين . شهرداري به دل شما مينشست كه مل خودتون اهل غرغر و دزدي از كار و خلف وعده بود . دولت محترم رو ببين فقط بلده شعار بده بعد بزنه زير حرفاش و فقط بگه نميشه نداريم نميتونيم . آره عزيزم لياقت داشتن مديران حلالحور و كاري رو ما نداريم .
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      1 0
      برای این طرز تفکر جاده و پل مال رو هم کافیه .
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      0 0
      به هیچ دردی نمیخوره؟! فکر کنم وضعیت قبل از ساخته شدن پل صدر رو یادتون رفته!
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    90 7
    هرچه بي كفايت است دست به تخريب دكتر قاليباف ميزند . مخالفين دكتر قاليباف .... هايي هستند كه طمع رياست دارند تا براي يك جدول كشي ساده خيابان چند ميليارد تومان فاكتور كنند و با پول پروژه ها اقدام به واردات كالاهاي چيني كنند . ..... هرچند با اقدامات دكتر قاليباف تهران تا ده سال نيازي به ساخت پروژه هاي عمراني ندارد و وقت بخور بخواب كه رسيده براي كرسي شهرداري شكم پاره ها دستوپا مي زنند .
  • حسین IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    58 6
    مهم ترین عیبشون اینه که بلد نیستند پیاده راه هم بسازند. شورای جدید و شهردار سیاسی مطلق هستند و کاری نخواهند کرد نادان ها
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    61 4
    خب دیگه‌‌ بسه دیگه !! بازر ببینیم مدعیان چه میکنند. گرچه سالی که نکوست از بهارش پیداست
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      57 1
      مگه مردم و سرنوشت و آباداني شهر موش آزمايشگاهيه كه براي اين كه بفهميم چندمرده حلاجن بهشون اعتماد كنيم . به روحاني رأي داديم مملكت رو به درك فرستاد و انرژي هسته اي رو از ترس ارباب غربيش يا طمع واردات به باد داد بيكاري و ركود و هزاران مشكل ديگه به بار اورد .بعد از اين گند كاريا خاموش فكرا ايران رو با اروپا مقايسه ميكنن و عزا ميگيرن و نميگن با رقصاي شبانه و رأي هاي چشم بسته ايران رو خراب كرديم . ببينيد كدوم كشور مثل ما اين همه منابع داره و جووناش بيكارن و دارن جنس چيني وارد ميكنن .اين از ناداني ماست كه مملكت رو بازيچه قرار داديم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      50 1
      مگه مردم و سرنوشت و آباداني شهر موش آزمايشگاهيه كه براي اين كه بفهميم چندمرده حلاجن بهشون اعتماد كنيم . به روحاني رأي داديم مملكت رو به درك فرستاد و انرژي هسته اي رو از ترس ارباب غربيش يا طمع واردات به باد داد بيكاري و ركود و هزاران مشكل ديگه به بار اورد .بعد از اين گند كاريا خاموش فكرا ايران رو با اروپا مقايسه ميكنن و عزا ميگيرن و نميگن با رقصاي شبانه و رأي هاي چشم بسته ايران رو خراب كرديم . ببينيد كدوم كشور مثل ما اين همه منابع داره و جووناش بيكارن و دارن جنس چيني وارد ميكنن .اين از ناداني ماست كه مملكت رو بازيچه قرار داديم
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    57 9
    منتقدان شهرداری قادر به آوار برداری نیستند چه برسد به سازندگی این جمله را باید با آب طلا نوشت.4 سال بی عرزگی و متهم کردن دولت قبل و 4 سال خفت و خواری برای ملت اکثرا جاهل ایران
    • US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
      0 0
      ببین چه به سر شهر آورده که خودش میگه بعدیها حتی آوارها را هم نمی توانند بردارند!
  • شاعری ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    37 4
    سلام علیکم از روی غرض حرف زدن و حرف دیگران را که با شما هم نظر هستند قرقره کردن نشا ن از بی ارادگی است خوب است از نزدیک عظمت کار و خود باوری و...را ببینید و منصفانه قضاوت کنید به نظر من اینها از این همه سازندگی شگفت زده و حیران شده اند در فکر هستد که ببینند چطور می توانند در اینده شرمنده مردم ومدیر توانمند و لایقی همچون قالیباف نشوند.برای همین با توجه فضای انتخابات ،اخلاق راکه در این قشر معنا ندارد زیر پا گذاشته و به تخریب ایشان روی اورده اند عزیزان به خدا ایشان از همین اب و خاک هستند بیایید برای کسانی که از همه چیزشان می گذرند و برای فرهنگ استقلال و اقتدار و عمران و رفاه مردم کار می کنند انها را ناامید نکنییم که این گناهی نابخشودنی است.
  • افوس IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    40 3
    مردم ایران سلام، خیلی جالبه کسانی از آقای قالیباف ایرادای بنی اسراییلی میگیرن که شهردار محبوبشون کرباسچیه ، کسی که خودش و معاونان و شهرداران مناطقش بخاطر افتضاحاتش تو شهرداری تهران زندان رفتن جوری که میگن یه بخشی از زندان هنوز به نام شهرداری معروفه، چون دارو دسته ی کرباسچی همه ی بند رو پر کرده بودن، جل الخالق.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    11 0
    همه چی باندبازی شده، میگید نه، قضاوت عادلانه کنید.
  • شریف زاده RO ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    15 1
    امروز غر زدن که قالیباف چه کار کرده و چه کار نکرده مقدار درنک کنید تا آقای نجفی که عنوان شهردار بعدی را یدک می کشند. وقتی جلوس کردند. ببینیم بعد از مدتی (کمترین زمان یک سال ) چه حرکتی مثبتی انجام داده اند. البته پر واضع است که ایشان مثل رئیس جمهور و ضربه گیرش شعار آوار برداری را نقل هر مجلسی خواهند کرد. اما آنچه می ماند حافظه مردم است که سره از ناسره را تمیز خواهند داد. پس به انتظار می نشینیم تا صبح دولت آقای نجفی را ببینیم.
  • مهدی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    16 1
    سلام اقا ما منتظریم ببینیم که شهردار جدید با پشتوانه اصلاحاتی و اعتدالی و امیدی و ذخایر انقلابی ومظلومان واردکننده و افضل الژنها و .... آیا میتوانند در پیاده روها خیابان بکشند؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید TZ ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    21 2
    بعد از گذشت چند سال مشخص خواهد شد که قالیباف چه مدیر موفقی بوده است
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    11 1
    علاوه بر قادر نبود به اوار برداری توان کار کردن هم ندارند. همه ...
  • حسین IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    15 0
    تو ایران 95 درصد مدیرا سیاسی هستن و مدیرای اجرایی رو به چشم دشمن میبینن و خوب بلدن چطوری بزنن زمین مدیرایی رو که کاری هستن .جناب قالیباف رفت که رفت و حسرتش میمونه تو دل مردم تهران
  • رضایی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    19 3
    بی انصافی که مردم تهران کار های بزرگ وملی دکتر قالیباف را نادیده بگیرن ای کاش شهر دار مشهد میشد
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      1 2
      برو دیوانه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 1
    کسی که برای خدا کار کرده این بد اندیشی ها و تخریب ها ذره ای در اراده اش خللی وارد نمیکند ، دکتر قالیباف با خدا معامله کرده ، وگرنه مردم تهران ثابت کردند که کار جهادی ، رونق اقتصادی و اشتغالی که این بنده خدا گفت روزشمار به مردم اعلام میکنم برایش اهمیتی ندارد ، پس خدا هم خواست تا مثل خودشان بر سرشان مسلط شود ...
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    3 1
    از زحمات دکتر قالیباف کمال تشکر را داریم در حالی که دولت ریالی برای عمران تهران هزینه نکرد اما دکتر قالیباف به هر طریق درعمران کلان شهر تهران شانه خالی نکرد باشد تا ببینیم شهردار بعدی هم می تواند بدون دریافت پول از دولت همین مقدار در عمران کلان شهر تهران انجام دهد یا اینکه مثل آقای روحانی تمام بی کفایتی هارا به گردن آقای قالیباف می اندازند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    5 1
    خدا رحم کنه به تهرانیها با شهردار اصلاح طلب آینده! امیدوارم ....
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    0 0
    برا ی آقای قالباف هیمن قدر کافی است که وقتی از شهرداری میرود با عزت و احترام و با تحویل پروژه هایی بزرگ از جمله خطوط مترو پل و تونل صدر تونل توحید و ده ها پل روگذز و زیر گذز ساخت بزرگراه های امام علی (ع) شهید خرازی تکامل آزادگان تعداد بیشماری پروژه های کوچک و بزرگ اما وقتی قبلی شهردار بود در همان دوران شهرداری به زندان رفت و سریال هفت قسمتی محاکمه اش تاریخی است حالا بیایید مقایسه کنید این دو شهردار را و آینده شهرداری تهران را در این دوره خواهیم دید و تهرانیها را نیز خواهیم دید که چگونه قضاوت خواهند کرد دوره اول شورای شهر و شهرداری آنرا نیز دیدیم جز دعوای سیاسی و هزار بدبختی برای پایتخت شاید همین شورای شهر پنجم باعث انهدام کامل اصلاح طلبان شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس