کد خبر 756238
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
کنگره آمریکا

آیا نمایندگان کنگره و یا سناتورهای آمریکایی واقعاً این‌قدر بیکار هستند که هرچند وقت یک‌بار دور هم بنشینند و قانونی را که قبلاً تصویب شده است، دوباره تصویب کنند؟

به گزارش مشرق، اینکه جناب آقای عراقچی و یا دیگر دولتمردان محترم به همراه برخی دیگر از سیاسیون موافق برجام، اصرار دارند که اعلام کنند تحریم‌های اخیر مصوب کنگره و سنای آمریکا، تحریم جدیدی نیست و به همین دلیل برجام نقض نشده است و یا به تعبیری نقض فاحش برجام صورت نگرفته است مطلبی است که برای مخاطب داخلی تا زمانی می‌تواند قانع‌کننده باشد اما تکرار آن بعد از هر مصوبه و قانون در آمریکا از سوی برخی سیاستمداران داخلی، می‌تواند سؤال دیگری را نیز به ذهن مخاطب داخلی متبادر سازد که امیدواریم این سیاسیون پاسخ مناسبی برای آن داشته باشند.

سؤال و ابهام این است که آیا نمایندگان کنگره و یا سناتورهای آمریکایی واقعاً این‌قدر بیکار هستند که هرچند وقت یک‌بار دور هم بنشینند و قانونی را که قبلاً تصویب شده است، دوباره تصویب کنند و تازه برای تصویب تکراری همان قوانین قبلی، بخواهند با یکدیگر مجادله کنند و بگویند این قانون که قبلاً تصویب شده و قرار است مجدداً تصویب شود با فلان بخش از قوانین حاکمه آمریکا در تضاد است و باید برای رفع آن اقدام کنیم تا بعد تصویب شود؛ یعنی مردم آمریکا هیچ اعتراضی به این‌همه کم‌عقلی و بی‌شعوری نمایندگان خود نمی‌کنند که آقایان نماینده قرار نیست یک قانون را چندبار تصویب کنند! مردم آمریکا از نمایندگان مطالبه نمی‌کنند که به جای وقت گذاشتن برای تصویب قوانین تکراری، برای مشکلات و معضلات آمریکا چاره‌اندیشی کنند؟ آن‌ها نمی‌پرسند یعنی در میان این ‌همه نماینده و گروه‌های تخصصی و کارشناسان سیاسی، یک نفر وجود نداشته که بگوید این قوانین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها اختلاف آن‌ها شبیه ماجرای عنب و انگور است که تفاوتی در آن وجود ندارد و نباید خود را این قدر معطل تصویب چنین قوانینی کرد؟

مردم و پارلمان‌های دیگر کشورها به رفتار آمریکایی نمی‌خندند که مجلس آن‌ها در طول یکی، دو سال اخیر، این‌ همه جلسات برای تصویب چندباره یک سری قوانین تکراری وقت گذاشته‌اند و یک قانون تکراری را چند بار و با اسامی مختلف تصویب کرده‌اند؟

آقایان سیاستمدار موافق و مدافع برجام بهتر است قدری برای مخاطب و شنونده سخنان خود، عقل و شعور قائل باشند و به جای مغلطه در این خصوص، شفاف و صریح با ملت سخن بگویند. متأسفانه مونولوگ‌گویی این عزیزان به‌قدری آزاردهنده شده که بعضاً صدای هم‌حزبی‌های ایشان را نیز درآورده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم حضور این بزرگواران در مجامع مطالبه‌گر و پرسشگر به ویژه در بین منتقدین و مجامع دانشجویی، ناتوانی در پاسخگویی به پرسش‌های دقیق و فنی می‌باشد وگرنه اینکه در برنامه‌ای تلویزیونی در منافع برجام به‌صورت یک‌طرفه هرچه بخواهیم بگوییم و کسی هم در نقض آن استدلال نیاورد، دلیلی بر استواری دلایل و سخنان مطروحه توسط مدافعین کنونی برجام نخواهد بود.

* علی اکبری

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس