کد خبر 756093
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضاییه گفت:کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی شده باشد فرقی نمی کند چه کسی باشد طبق قانون بررسی می شود.

به گزارش مشرق، در ادامه صدوپانزدهمین نشست سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر سیاست گروگان گیری ایران گفت: کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی شده باشد فرقی نمی کند چه کسی باشد طبق قانون بررسی می شود این آمریکاست که سر بهانه های واهی افرادی را گروگان می گیرد یا اموال ایران راغارت می کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در دادگاه متهم ردیف دوم پرونده نفتی گفته شده بابک زنجانی را بانک مرکزی تایید کرده و اینکه آیا به این ادعا رسیدگی شده است یا خیر گفت: چندین بار توضیح دادم. یک پرونده که مفتوح می شود، افراد متهم و دستگاه های نظارتی یک سری صحبت هایی را مطرح می کنند و بازپرس با توجه به مجموعه قراین و شواهد، موضوع را دنبال می کند.

اژه‌ای ادامه داد: در این پرونده از دهها نفر تا کنون تحقیق شده است. کسانی که اتهام شان ثابت شده، قرار بازداشت یا تامین مناسب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص کسانی که اتهام شان ثابت نشده، قراری صادر نشده است.

وی افزود: از برخی مسئولان وزارت نفت سابق یا بانک مرکزی و افرادی از این قبیل، تحقیق شده اما وزارت نفت سابق و بانک مرکزی سابق غیر از شرکت نیکو که ثابت شد و مدت ها بازداشت بودند و الان آزاد هستند، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار نگرفتند.

اژه‌ای افزود: من بارها گفتم این پرونده بیش از سه متهم دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس