صالحی امیری

وزیر ارشاد اسلامی گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی کشور بود که سبب شد از جنگ فاصله گرفته و منافع مردم نیز تامین شود.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به  دهه کرامت اظهار داشت: امسال دهه کرامت با شکوه‌تر از سال‌های قبل با 2 هزار و 500 برنامه  همزمان در 31 استان و با هدف اشاعه معرفت رضوی در میان جوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های ویژه در تجلیل اهل بیت است، افزود: 80 هزار مسجد،40 هزار پایگاه بسیج، 8 هزار قطب فرهنگی امامزاده‌ها و 50 هزار موسسه قرآنی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت شرکت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزد دستاوردهای چهار سال دولت یازدهم عنوان کرد: نخستین اتفاقی در این دولت افتاد تغییر ریل توسعه کشور از ناکجا آباد به قله‌های روشن پیشرفت بود.

وی با بیان اینکه چند شاخص اصلی گذشته بیانگر فروپاشی اقتصادی  کشور بود، ابراز کرد: دولت یازدهم با کشوری دارای 43 درصد تورم و گرانی سرسام آور و تحریم‌ها مواجه بود.

صالحی امیری با بیان اینکه در آمد کشور در سال 92 حدود 143 میلیارد دلار بود و در پایان سال 95 به 43 میلیارد دلار رسید، گفت: دولت باید با 3 میلیارد دلار کشور را بدون تورم اداره کند این در حالی است که  اداره کشور با درآمد 143 میلیارد دلار کار دشواری نیست.

وی با بیان اینکه مهمترین نیاز حوزه اقتصادی ثبات و امنیت اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: این اتفاق در دولت یازدهم اتفاق افتاد و مردم با اطمینان و امید به آینده توانستند سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی به افزایش تولید نفت از 975 هزار بشکه در دولت قبلی به حدود 4 میلیون بشکه در این دولت اشاره کرد و گفت: در حوزه گاز نیز بی‌نیاز از وازدات گاز شدیم و توانستیم از کشور همسایه پیشی بگیریم.

وی با شاره به اینکه سرمایه گذاری بزرگ در پارس جنوبی در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است، عنوان کرد: در حوزه گاز حدود 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

صالحی‌امیری به خودکفایی کشور در گندم اشاره کرد و یادآور شد: تولید محصولات کشاورزی به میزان 20 میلیون تن رسیده و سرمایه‌گذاری در کشاورزی نوین نیز افزایش یافته است.

وی در مورد حوزه صنعت به سرمایه‌گذاری خارجی و صف شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره و بیان کرد: 4.8 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده که این بیانگر امن بودن کشور برای سرمایه‌گذاری به عنوان محصولی از برجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ایجاد اشتغال در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: 700 هزار شغل در این دولت ایجاد شده که حد مطلوب ما ایجاد 975 هزار شغل است.

صالحی‌امیری  با تاکید برلزوم همراهی و وفاق ملی در شرایط پس از انتخابات ابراز کرد: زنجان می‌توان نماد وفاق ملی و همدلی در کشور باشد زیرا تاریخ این شهر نشان دهنده  این است که زنجان مهد حکومت‌های مقتدری است که توانستند تحولات عظیمی در این سرزمین ایجاد کنند.

وی منابع انسانی فراوان، مردم سخت کوش و جامعه دین مدار را از ویژگی‌های استان زنجان برای کانون اصلی توسعه ملی بودن عنوان کرد و گفت: بسترهای توسعه زنجان فراهم است و مهمترین نیاز برای توسعه این شهر وفاق مدیران آن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با مطالعه شاخص‌های ملی زنجان در تراز مثبت ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: در سال 1400 باید جشن ملی توسعه زنجان را بگیریم و اعلام کنیم که زنجان جرو استان‌های برخوردار و توسعه یافته کشور است.

وی با اشاره به امنیت کشور در شرایطی کل کشورهای منطقه در آتش‌سوری به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: این امنیت محصول اراده دولت در تامین منافع مردم و اراده نیروهای مسلح  برای ایجاد قدرت است.

صالحی امیری راه رسیدن به آرامش در خاورمیانه را تعامل و مذاکره برای تامین منافع کشور برشمرد و گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی کشور بود که  سبب شد از جنگ فاصله گرفته و منافع مردم نیز تامین شود.

وی یکی از دستاوردهای مهم برجام را با وجود بد عهدی آمریکا کاهش شکاف بین اروپا و ایران عنوان کرد و یادآور شد: ما درفضای بین المللی ضمن پرهیز از جنگ و تنش فضایی ایجاد کردیم که بتوانیم با دنیا کار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلابی بودن را در عصر دیروز به معنای جنگ در برابر دشمن و امروز به معنای تامین منافع مردم تعبیر کرد و تصریح کرد: از این منظر این دولت یک دولت انقلابی است .

وی با بیان اینکه این دولت به هیچ وجه از مقدسات سوء استفاده نمی‌کند و خود را آسمانی نمی‌داند ابراز کرد: همه جناح‌ها در دولت  روحانی حضور دارند ولی این دولت متعلق به جناح خاصی نیست.

صالحی امیری  از افزایش آسیب‌های اجتماعی در دهه گذشته انتقاد کرد و گفت: ما معتقدیم که کشور با سوء تغذیه فرهنگی مواجه شده و در کتابخوانی با شاخص‌های جهان  فاصله زیادی دارد.

وی ایجاد الگوهای مناسب با تولید محتوای گسترده در فضای مجازی را از اهداف شورای عالی مجازی برشمرد و اظهار داشت : اقدام ایجابی به جای اقدام فیزیکی، ثبات و آرامش در سطح ملی و جهت گیری از کار کمی به کار اثر بخش از مهمترین کارهای فرهنگی است که معرفت گرایی و اثربخشی در راس همه فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    6 0
    تدبیر و دیپلماسی !!!!!!!
  • علي IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    6 0
    قرار نيست چون مسئول هستيد هر ...بگيد اولا كه شهداي جنگ تحميلي و جانبازان و ازادگان و همچنين شهداي مدافع حرم و جانبازانشان و مفقودين و خانواده هاشون سايه جنگ رو از ايران كه نه منطقه رو نجات دادن اگه مدافعان حرم نبودن الان شما چطور براي بقيه از كارهاي نكرده صحبت نكرديد شرم كنيد صبر ما حد داره شما چون خودتون كوچك هستيد ايران رو كوچك ميكنيد اگر تو خيابون جلوي من اين حرف رو بزنيد جوابي دريافت ميكني كه ديگه هر..نگيد
  • حمید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    6 0
    خجالت هم خوب چیزیه واله
  • حمید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    5 0
    خجالت هم خوب چیزیه واله
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    5 0
    خخخ
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    4 0
    اگر جنگی باشد متاسفانه با ضعف ان را از خود دور کردیم وزیر جان
  • مهماندار هواپیما IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    5 0
    اقای وزیر عجله نکن اول تحریمها را کامل می کنند بعد حمله نظامی انجام می شود انوقت نوبت ماست که با شما تسویه حساب کنیم مثل سال 57
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    برو بابا. مردم این همه سال چشمشونو در مقابل کثافت کاری بعضی خواث بستن و به خاطر رهبری و امام ره هیچی نگفتن واز طرفی همیشه حمایت کردن. بعد شماها پزش رو میدید؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    از تحریم ها و دم خروس حرف شما را ثابت می کند
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    جناب صالحی امیری در سال 2006 آمریکا به ایراان - منظورم حمله اسرائیل به لبنان و جنگ دوم لبنان است- به صورت نیابتی حمله برد و به صورت نیابتی شکست خورد. اگر اطلاع ندارید می توانم تحلیل ها و سندها را برای شما ارسال کنم. در ضمن اگر سکوت کنید کسی به شما نمی گوید بی اطلاع - البته این اصطلاح اخلاقی است و گرنه واژه های دیگری هم برای این حرف ها شما وجود دارد-
  • M.sh IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    خجالت هم خوب چیزیه! همینطوری پیش برن فکر کنم مثل سال ۵۷ باید بریزیم تو خیابون ویه بار دیگه انقلاب کنیم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس