فورد موستانگ

موستانگ خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است که نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته شد و در حال حاضرششمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده است.

به گزارش مشرق، موستانگ (به انگلیسی: Ford Mustang) خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است که نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در ۱۷ آوریل۱۹۶۴ به بازار عرضه شدو در حال حاضرششمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده است.

فورد موستانگ کلاس تازه‌ای به نام پونی کار یا خودروهای پونی را در آمریکای شمالی ایجاد کرد؛ خودروهای اسپرت کوپه‌ای که کاپوتی کشیده و پشت کوتاهی داشتند. خودروهایی نظیر شورلت کامارو، ای‌ام‌سی جاولین و دوج چلنجر از دیگر ماشین‌ها در کلاس خودروهای پونی هستند. موستانگ همچنین الهام بخش طراحی خودروهای اسپرت دیگری نظیر تویوتا سلیکا و فورد کاپری هم بود.

تغییرات زیادی در فورد موستانگ مدل ۲۰۱۶ شده از جمله جلو‌پنجره جدید و همچنین افزایش فضای داخل اتاق برای مسافرت، البته قسمت عقب همچنان همان این ذات مدل ۲۰۱۵ خود را نگه داشته است. طراحی جدید این خودرو سبب شده تا قدرت ایرودینامیکی آن افزایش پیدا کند.

این کمپانی آمریکایی به شدت به دنبال افزایش کیفیت مواد داخل کابین خود بوده که یکی از نشانه های آن از قابلیت تشخیص سرعت زمین است همچنین استفاده از طرح کلید های داخل کابین همانند داخل اتاق یک هواپیماست.

فورد آمریکایی با استفاده از موتور ۲٫۳ لیتری EcoBoost با توانایی تولید ۳۱۰ اسب‌بخار نیرو و ۳۲۰ پوند-فوت گشتاور را در خودروی جدید کنار گذاشته است در فورد موستانگ ۲۰۱۶ از موتور V۶، ۳٫۷ لیتری TORSEN با توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ پوند-فوت استفاده شده در کل فورد دارای ۴ مدل موتور در فورد موستانگ است که از جمله آنها می توان به ۲٫۳L EcoBoost و ۵٫۰L GT و ۳٫۷L V۶ و همچنین همان مدل معروف Shelby GT۳۵۰ اشاره کرد.دوج چلنجر و شورلت کامارو از رقیبان سر سخت این خودرو هستند.

قابلیت Line-Lock در موستانگ جی‌تی باعث خواهد شد ترمزهای جلو در درگ‌های انجام‌شده قفل شوند و البته از بسته‌های کارایی دیگر به همراه قابلیت EcoBoost نیز در این مدل بهره گرفته شده است. برای مدل ۲۰۱۶، فورد همچنین نمونه‌های با کارایی بالا از موستانگ را با نام‌های Shelby GT۳۵۰ و GT۳۵۰R معرفی کرده تا با بهترین خودروهای اسپرت اروپایی رقابت کنند.

به منظور ایجاد راحتی در رانندگی مدل ۲۰۱۶ این خودرو از سیستم BLIS بهره گرفته شده به شکلی که رادار با شناسایی یک وسیله نقلیه در نقطه کور شما را تشخیض داده و با هشدار در آینه های بیرونی به شما اخطار میدهد سیستم BLIS همچنین با استفاده از رادار ترافیک پشت سر شما را تشخیص و سبب تسهیل در فرآیند پارک کردن خواهد شد و در صورت تشخیص یک وسیله نقلیه در فاصله ۱۵ متری به شما هشدار خواهد داد.


امکانات فورد موستانگ:

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس